• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

EA
    oooh vad kul emd huset!

Snaily
    har de ringt än har de ringt än har de ringt än???
    Zara petade in fryslorten, men fick ta hjälp av Staffan (innan hade Staffan gjort alla plock och ET), jag tyckte hon var jättebra också. Berättade vad som hände och så, men det är klart...jag var ju mer vaken vid FEt än man brukar vara vid ÄP.

• Telis

ja, det kanske får bli

FruCicci skrev 2010-01-21 10:21:01 följande:
    Ha ha ha, I KNOW the FEELINGMen de kommer att bli en sådan som ni bestämmer er för sen, men det är svårt att inse det när man ser dem Ag vakenperioderna, när min dotter var ca 11 dagar vet jag att jag noterade att hon började vara vaken mer, o då kanske en 30 min - 1h i streck Sen sov hon igen....Så länge han inte går ner är det bra iaf
    Ja, det kanske får bli det namnet ändå. Det är ju så fint och man vänjer sig säkert.

Igår somnade han faktiskt inte direkt efter att han hade ätit en gång utan han lyckades nog hålla sig vaken tjugo minuter efter maten. Så vem vet, det kanske vänder nu? Han har ätit lite bättre och vaknat lite oftare i natt också. Hurra!

nenne, min man lobbar stenhårt för din mans förnamn - eller kanske smeknamnsformen av det!
  • Lapinette

Känner flera som har bestämt namn innan men sen när den lille väl kommit så har inte namnet alls stämt med utseendet så de har ändrat. Kolla in honom, fundera på vilka egenskaper han har så tror jag det löser sig.

Råger !!!! nenne menar du att han ska heta som Polaren?!

• snaily

Nu ringde de från Falun. INGA av mina ägg har blivit befruktade. Nu måste vi ta ställning till om vi vill gå på det snart igen, i så fall ska jag fortsätta spraya och så kan vi försöka igen kring v 10. Vet varken upp eller ner just nu. Har ringt maken och hoppas han kan komma hem från jobbet en stund. Fan.

• nennesjuttioåtta

nä, fy fan vad ledsen jag blir, Snaily!

• nennesjuttioåtta

snaily, vet du om de gjorde ICSI?

• Lapinette

Nääääääääääääähhhhhhhhhhhh, skämtar du snaily!!!! Det kan ta mig f'n inte vara sant!!! Shit, jag blir så ledsen för er och ryser över hela kroppen (minns när Telis berättade över en brunch om sina ägg).

• FruCicci

FY FAN SNAILY!!!!!!!!!!
    näääääää
    Påt igen, varför vänta??
    Komigen nu gumman!!!!!!!!!!!!!!!!

snaily skrev 2010-01-21 10:37:32 följande:
    Nu ringde de från Falun. INGA av mina ägg har blivit befruktade. Nu måste vi ta ställning till om vi vill gå på det snart igen, i så fall ska jag fortsätta spraya och så kan vi försöka igen kring v 10. Vet varken upp eller ner just nu. Har ringt maken och hoppas han kan komma hem från jobbet en stund. Fan.
  • nennesjuttioåtta

Lappis

Telis
    Ooooh *klappar händerna*

• Lapinette

Snaily - fick du någon mer info? Såg äggen bra ut, var makens simmare ok??? För det verkar ju helt otroligt att inte något av de 13 äggen har blivit befruktade.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter