• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • start september

Och det viktigaste - din jobbidentitet försvinner inte! Den finns där och väntar så länge, kom ihåg det. Du kommer vara en erfarenhet rikare sedan och det är också mycket värt.

• Lapinette

EA - jaaaa... det är bara örhängen som jag fortfarande funderar över. Jag hade en liten "confession" för maken när vi skulle sova igår. Berättade om blusen jag hade köpt samt rabblade upp alla kläder/skor jag har inhandlat denna månad ... tror jag ska köpa örhängen när jag ändå är i farten.

• Liten med Mindre

Lappis - någon måste stötta handeln när folket ligger hemma med ont i plånboken av alla julklappar...

• Lapinette

Liten - måste det vara jag?!!! Jag har ju förutom julklappar köpt födelsedagspresenter till mamma, pappa och brorsan (och det blev ju en ganska dyr en i år!)... fy för alla som fyller år mellan julafton och löning i januari .

• FruCicci
    muggles skrev 2010-01-20 22:03:25 följande:
    Cicci: du hade förresten rätt - jag fick glad gubbe på dag 17 Jag borde veta bättre än att käfta emot trådens kunskap
    Ja du ser
    Jag och Nenne med, samma, dag 17 och vad hände?
    JO jag OCH Nenne blev gravida
    Hoppistuds!

SNAILY!!!!!!!!!!!!!!!!
    13 ägg, that is just fantastic!

Lappis, gött att du har hittat sjal och kunde fynda lite extra då den inte var så dyr

Telis, säger som Mugglan, de första 2 veckorna sover de bara, det kommer gå bra snart. Hur dan är han när han har sina vakenperioder?
  • FruCicci

EA, oj vad spännande Heja heja heja....

Liten, vad tur för er att ni har en mormor o morfar som kan komma så där bara Hoppas lill Mindre blir bättre snart

Mugglan, jag avskyr också foppatofflor, det är det fulaste som finns, sååååå tacky! Ryser hela jag!
    Jag köper det på små barn dock i viss mån, betoning smmmåååå barn Så skjuk att du skrev om foppatofflor, för jag tittade efter ett par till Victor inför våran Dubai resa! Tänkte att det är ju faktiskt praktiskt när han ska ta på sig efter poolbad eller så och är blöt....

Hoppas du får glad gubbe med September, vilken dag är du på nu? Jag brände 2 paket stickor när jag blev gravid med Skorpan. Det är värt det!

• Telis

Tummar hålls för telefonsamtalet från Falun till snaily och för EAs budgivning!

Grattis till glada gubben, muggles! Vilken födelsedagspresent (eller kom den dagen innan?)!

Cicci, han har inga vakenperioder förutom när han vaknar för att äta, det är det som oroar oss.

Wow, här har vi lyckats äta frukost före halv tolv. Ska bli intressant att se om vi kan få på oss riktiga kläder innan lunch också.

• Telis

Alla människor håller på och frågar oss om Televinkens namn men det vi hade på förslag känns inte klockrent längre. Han ser inte ut som en sån, men han ser inte ut som något annat namn heller. Jag undrar om man bara ska ta det vi hade tänkt ut innan och så får han helt enkelt se till att bli en sån? Eller om vi ska ta alla namn vi möjligen skulle kunna tänka oss och så får ni rösta?

• Liten med Mindre

Telis - minns lite av de där dagarna också. Låg i sängen till halv elva, lyckades komma ut på promenad när det blivit mörkt. Undrar hur sjutton vi fick hem mat? Måste varit något maken fixade med...

Helt oortodoxt - skulle man kunna pigga upp Televinken med ett par droppar sockerlösning när han börjar dåsa bort? vet att Mindre fick sockerlösning droppvis när de skulle ta prover för att ta bort det onda - kanske kan funka som liten uppiggare med? Även om bebisar så klart inte ska ha rent socker egentligen...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter