• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

Nej, det är tydligen ingen som helst idé att låta makens spermier agera på egen hand, i så fall måste man hälla mycket sprit i näringslösningen först så de gör nog ICSI på alla nästa gång.

Har mailat chefen och sagt att jag inte behöver vara ledig två dagar nästa vecka (eftersom det inte blir någon mer resa till Falun ) men ena dagen kan jag gärna vara hemma och slicka såren.

Har även mailat hemortsläkaren och berättat planen och hoppas han jobbar då så det går att genomföra.

• fru AM

Snaily: håller tummarna för att planen ska klaffa!

• Lapinette

snaily - super gällande debiteringen och jag hoppas det kommer att funka med planeringen. Gällande ICSI eller ej så har jag också uppfattat situationen och det är därför jag inte fattar varför de gjorde ICSI för oss första gången ... allt såg ju bra ut. Nå väl, skönt att de ska göra det nästa gång.

Om du vill betala in till adoptionskö: www.adoptionscentrum.se/portal/page/portal/Adoptionscentrum/12_adoptionscentrum/2_familjeforeningen/5_bli_medlem
    Det är ju betalning per kalenderår så det är alltid smart/mer ekonomiskt att ställa sig i kön i början på året.

• Fru E

Snaily-tror man kan behöva lite tid hemma för att bearbeta alla sina tankar även om jobbet är bra på det med

• Fru E

Lappis-det var ju det jag skulle fråga dig om vart man ställer sig i kö till adoption . Frågade maken lite försiktigt när vi spånade kring huset om vad han kan tänka sig att adoptera om det här inte går vägen. Han har precis börjat acceptera att vi kanske behöver ivf (dvs det var inte bara att skaffa barn) och har då svårt att tänka ännu ett steg men kändes som om det inte var helt uteslutet iaf

Om nu bara mäklaren kunde ringa med......

• snaily

Lappis
    Ungefär hur länge är det man behöver stå i kö innan det händer något (jag har tydligen noll koll på den där processen) - hur länge har ni stått i kön nu?

• Lapinette

Snaily - ett tips från min make - "they should have changed the music"! Han tror nämligen att äggen och spermierna mår bra av lite härlig musik när de ska träffas . Något han självfallet har frågat läkarna om i Uppsala.

• snaily

EA
    Jag/vi har faktiskt inte ens börjat fundera på adoption innan, förrän idag då jag plötsligt började googla på det efter beskedet om ivf-resultatet. Sen har vi absolut inte bestämt oss i frågan, men det är kanske inte så tokigt att stå i kö ändå...

• snaily

Lappis
    Åh nej, de spelade säkert dansband eller något annat dåligt som inte våra små celler gillar! Inte konstigt att de blev griniga och osugna på att dansa.

• fru AM
    Barry White kanske?

Lapinette skrev 2010-01-21 12:47:48 följande:
    Snaily - ett tips från min make - "they should have changed the music"! Han tror nämligen att äggen och spermierna mår bra av lite härlig musik när de ska träffas . Något han självfallet har frågat läkarna om i Uppsala.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter