Alexxxi skrev 2009-10-09 10:35:41 följande:
Och du tror att Sverige skulle få andra länder på andra tankar när det gäller sånt? Hahaha, det funkar inte så.Det finns mkt bra i detta land som är ett gott exempel för andra länder att följa men inte fan gör dessa länder det. Varför skulle nått annat land eller nån annan kultur följa detta med att slopa brudöverlämning?Jo för att ingen tar det lika hårt som svenska kvinnor. Det finns ff mkt mer att ägna sig åt och försöka ändra. Som är tusen ggr viktigare.
Skrev jag att jag vill slopa brudöverlämning? Nej, jag skrev att jag önskar att man respekterar Svenska kyrkans beslut i frågan, Svenska kyrkan har slopat brudöverlämning för länge sedan.
Skrev jag att jag tror att Sverige kan få andra länder på andra tankar) Nej.
Skrev jag att jag försöker ändra brudöverlämningen? Tess80 vill ändra det som brudöverlämning symboliserar för många. Jag tycker man kan lägga energi på annat.
Däremot skrev jag, om du läser igen, att JAG accosierar det med kvinnoförtryck. Att JAG gör den kopplingen därför att det finns många kvinnor i världen som fortfarande blir bortgifta av sin far till en man, mot sin vilja. Jag VET att så inte är fallet här i Sverige bland brudar på BT, men JAG gör den kopplingen.