Tess80 skrev 2009-10-07 12:39:33 följande:
Flygande taxen skrev 2009-10-07 12:23:20 följande:
Detta inlägget talar mer om vad du är för person. Tycker enbart synd om sådana personer, som inte vill utvecklas eller som inte kan dra förnuftiga paraleller.Men du behöver inte vara orolig, jag tar verkligen inte åt mig vad du tycker om mig, jag bryr mig inte alls vad andra tycker om mig, för jag står ändå för vad jag tycker och kämpar för Det kan INGEN ändra på. Jag är en stark kvinna med stort fokus och konsentration på framtiden och förbättring. Jag vet att jag är en "färgstark" person som gärna "sticker ut" lite mer än alla andra, och det gillar inte folk.
Intressant att veta vad du drar för slutsatser om mig som person av detta mitt inlägg? T.ex. så säger jag inte vad jag tycker om ämnet som diskuteras etc.
Och huruvida jag vill "utvecklas" eller inte framgår knappast heller av mitt inlägg, där jag bara försöker ge en förklaring till en sak som verkar ha (medvett eller omedvetet) missuppfattats. Och på tal om "förnuftiga paraleller" så var det ju just "förnuftiga paraleller" som du tydigen hae svårt att förstå tidigare.
Det var ju just exakt en paralell som Duchess försökte dra. Men som du tydligen inte kunde, eller ville, förstå.
Så vem är det då som inte vill "utvecklas" och som har svårt med paraleller?
Vill inte vara oartig eller "banka vett" i någon (om detta hänvisade till mitt inlägg). Blir bara lite iriterad på att folk är snäsiga, nedvärderande ("lilla du" låter extremt nedvärdernade tycker jag) och verkar medvetet vägra förstå andras argument för att man inte vill höra det de har att säga. Lite "strutsmentalitet", vi gömmer huvudet i sanden, vi vägrar höra när vi inte vill lyssna på/förstå det som sägs.
Repeterar mig själv; tycker bara det är trist när en vettig diskussion inte kan hållas just vettig.
men vilken "sida" jag är på i diskussionen har jag sagt varken bu eller bä om här. Så var snäll och dra inga förhastade slutsatser... det taar bara mer "om vad du är för person"