Helen Karlsson skrev 2009-10-06 20:46:25 följande:
Jag förstår inte alla som blir upprörda över brudöverlämning. Min pappa kommer att lämna över mig på mitt bröllop. För mig betyder det inte att jag skulle vara mannens egendom eller inte tar självständiga beslut. Jag tycker att det är fint och för mig betyder det mycket att få göra sig fina för varandra och sedan mötas framme vid altaret, att få se min stiliga man vänta på mig, och tvärtom för honom. Att påstå att vi som väljer brudöverlämning i förlängningen påverkar samhället och är bakåtsträvande för jämlikheten tycker jag är absurt! Jag har en högt uppsatt position i mitt arbete och är i allra högsta grad självständig och eftersträvar jämlikhet i samhället, vilket är känt för alla gäster på vårt bröllop. Det finns många traditioner i vårt samhälle som ursprungligen står för nåt annat än de gör idag. Det som har betydelse är vad traditionen betyder för en själv!
Du eftersträvar jämlikhet men vill använda dig av en sed som visar upp motsatsen? Jag antar att anledningen till att du tycker att det är fint är för att du sett den typen av bröllop i amerikanska filmer och TV-serier.