justagirl skrev 2009-10-03 08:42:45 följande:
Bara en liten tanke eftersom du hela tiden upprepar att din pappa ska få dig lugn....kan inte din blivande man få dig lugn också? Det tycker nämligen jag är en bra egenskap i en make.Klart att man är lite nervös innan man gifter sig, men det var den häftigaste känslan i världen att stå och hålla min blivande man i handen utanför kyrkporten, höra klockorna ringa, krama lite extra i handen och känna att "nu gör vi det". Tillsammans liksom.
Det är precis den delen av vårt bröllop som jag nästan ser framemot mest av allt. Att stå där och veta att vi tar världens största/häftigaste steg tillsammans. Det måste vara en jättehäftig känsla? Vi har bott ihop i många år, vi har sparat pengar tillsammans till bröllopet, varför skulle vi inte gå in tillsammans? Lite "vi mot världen" fast på ett väldigt positivt sätt.
Nej jag förstår inte alls varför man vill bli överlämnad. Visst är det häftigt när mannen får se dig första gången i den fina klänningen osv men det kan man ju ordna innan lite mer privat. Man kanske bor på olika hotellrum natten innan (varför jag inte heller förstår varför man vill göra men det är ju något helt annat), då kan man ju tex mötas nånstans innan och sen åka iväg tillsammans. Han kommer att tycka att du är lika vacker oavsett när han ser dig första gången den dagen.
Ja, ja, alla gör precis som man vill, jag kan bara inte förstå det hur mycket jag än försöker...