Jag gick in tillsammans med min man och det kändes självklart eftersom vi gifte oss i Svenska kyrkan, där man har seden att gå in tillsammans. Tycker också att det skulle känts löjligt att gå in med sin pappa eller mamma, jag menar vi är ju vuxna människor, har två barn tillsammans, har levt ihop i tio år och vår vigsel handlade om min man och mig. Vad har pappa (eller mamma) med vårt beslut att gifta oss att göra?
Vi hedrade våra respektive föräldrar genom att de fick närvara, fick hedersplatserna längst fram osv.
Kan förstå att man gör på annat sätt i andra länder, men vi gjorde som man gör i svenska kyrkan där vi vigde oss.
Hade det varit viktigt för oss med brudöverlämning hade vi inte gift oss i svenska kyrkan.
Sen så förstår jag ärligt talat inte vitsen med det. Jag skulle känt mig urfånig. Och isåfall borde ju även min man bli överlämnad av någon för att det skulle bli mer logiskt för mig. Men varför ska vi bli överlämnade, det är vårt beslut att gifta oss, vi har tagit det beslutet tillsammans och då föll det sig helt naturligt att gå in tillsammans också.