Flygande taxen skrev 2009-10-07 12:23:20 följande:
Tess80 skrev 2009-10-07 12:10:23 följande:
´Gör ett inhopp här nu...Nä, hakkors har inget med kyrkan att göra. Men du... det är just det som liksom är poängen med att man använder sig av jämförande exempel. Det behöver inte handla om exakt samma saker, inte ens om samma plats/tema/personer etc. Det är helt enkelt en LIKNELSE. Dvs. i det stora hela är situationerna såpass lika varanda i, ja... vi kan kalla det "proportionerna" att de går att jämföra med varandra.Och vill du vara kryklig/religiös (eftersom du betonade att det är "kyrkliga saker" vi pratar om) så kan vi ju ta t.ex. Jesus som exempel, som berättade många liknelser. Han ville få fram en viss poäng, men använde en helt annan story för att få fram poängen. De två sakerna hade egentligen innebördes inget gemensamt, men budskapet var det samma.Det är ungefär det som Duchess försökte gö
ra.Om du inte fattade det så kan jag bara, tyvärr, dra slutsatsen att du endera är dum eller så väljer du att inte förstå saker/ta till dig fakta som motargumenterar det ju själv tycker och säger. ber om ursäkt om min egen åsikt kan verka hård, men alla andra kör ju på för fullt här, så why not me? Dessutom tycker jag det är synd när en vettig diskussion ska "förstöras" av osakliga och barnsliga argument.
Detta inlägget talar mer om vad du är för person.
Tycker enbart synd om sådana personer, som inte vill utvecklas eller som inte kan dra förnuftiga paraleller.
Men du behöver inte vara orolig, jag tar verkligen inte åt mig vad du tycker om mig, jag bryr mig inte alls vad andra tycker om mig, för jag står ändå för vad jag tycker och kämpar för

Det kan INGEN ändra på. Jag är en stark kvinna med stort fokus och konsentration på framtiden och förbättring. Jag vet att jag är en "färgstark" person som gärna "sticker ut" lite mer än alla andra, och det gillar inte folk.