Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Låter ju bra att du minskar i omfång - det är ju (nästan...) viktigare än vikten!
Du tränar ju vissa muskler mer vid vissa aktiviteter men du bränner inte mer fett just där för det. Tror jag...
Beach Wedding skrev 2009-06-12 07:25:40 följande:
Man kan inte påverka fettförbränningen punktvis MEN man blir starkare runt armarna och "fastare" om man använder dem i sin motion, det gör att det ser ut som om man blir smalare/tunnare.
Idag sitter jag hemma (ska egentligen jobba hemma men det är svårt att koncentrera sig i oredan) och har klivit upp rackarns tidigt och håller på att gå i klaveret ordentligt. Jag är så sugen på allt mellan himmel coh jord och nu har jag lyckats laga lunchens soppa fast klockan knappt är 10. får försöka ta mig ett äpple och hålla mig igång lite så jag "glömmer" bort tiden en stund.
Kan du inte gå ut och gå en sväng - en halvtimme eller så? Så kanske du får ny enerig till jobbet och dessutom håller du dig ifrån skafferiet?
Jag har tagit mig ett äpple och en stor mugg te, parkerat mig vid datorn och när jag lyfter på rumpan så stor lunchen nyttig och färdig på spisen. Jag ska inte klaga men det känns farligt där en stund. Jaghar en del surfande som skall göras så jag hänger i forumet samtidigt
Idag hällregnar det på oss i Borås, började vid 18 tiden igår och har inte slutat än. Det är ju bra för växterna i landet men inte roligt att promenera i direkt. Jag har stakat ut dagens aktiviteter, det gäller bara att få dem gjorda. det blir lite plock och städ och sedan när sambon kommer hem ska vi ta tag i oredan och smutsen och sedan har vi en dags renoveringsarbete framför oss imorgon innan jag ska jobba igen på söndag (resdag till konferens). Det kommer nog gå galant men jag måste låta saker och ting ta sin tid, är en aningen otålig idag.
GladaEmma - wohooooo! Bröllop är den nya bantningskuren =) Grattis!
Jag har också fått en trevlig överraskning idag - precis när jag satt och försökte välja ett gym att börja träna på (utan att bli helt ruinerad) nås jag av den glada nyheten att min kära arbetsgivare betalar ett All-träningskort på F&S för de som vill träna! WOHOOOOOO! Vad glad jag blir =) Har tränat på F&S innan men drog mig lite för avgifterna den här gången, men nu är ju det problemet ur världen! 6-pack here I come!
Så nu ska denna slöa individ ha som mål att masa sig till gymmet 3 gånger i veckan - vill så gärna speeda på viktnedgången lite och framförallt bli lite fastare här och där =) Ser mycket fram emot det!
Svanboet - vet precis hur det är... Blev sån igår kväll och åt mer än vad jag borde ha gjort =( 10%-nyckelringen förefaller nu så långt borta...
BeachWedding - hoppas din platå tar slut snart! Det är för segt när det inte händer nått på vågen...
MsMinelli - Tänk som så att den där 10%-aren kommer närmare för varje gång du tar stegen mot gymmet, för varje gång du lyfter hanteln eller skuttar upp på brädan så kommer du ett snäpp närmare att få stå där på mötet och få nyckelringen och applåder från dina med-VVare. Visualisera detta och du kommer med lätthet ta dig till gymmet de där 3 gångerna per vecka.
Tack MsMinelli. Åh ja - det är så himla skönt när arbetsgivaren betalar träningskort. Vi får 2500 kr så jag betalar bara 550 kr för mitt kort - perfekt =)
Iofs, men jag har varit mindre duktig i tre veckor och duktig nu senaste veckan så...
Jag lyckades ta mig igenom gårdagen med några points kvar under bältet och nu ska vi ägna merparten av lördagen till renoveringsarbete så förhoppningsvis ska jag inte ha tid och springa och dra i kylskåpet hela tiden.
Jag har för första gången på mötet i onsdags köpt sådana points-bars och de är dåliga för min diciplin. Det är ju nästan inga points i dem så man kan ju "äta så många man vill" - inte reta sockermonstret!! Jag har lyckats få i mig fyra av fem på bara två dagar. Jag som har klarat de första veckorna utan sötsug i stort sett men nu kan jag inte släppa tanken på att det ligger en sät god liten sak som "bara" innehåller 1.5 points i kylskåpet och väntar på lilla jag. Inte lätt att välja banan då inte.