• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Vid havet

Precis vägt mig och hade gått ner 0,2. Helt ok - känns ändå skönt att det inte fortsätter rasa. Då hade jag inte vetat vad jag skulle stoppa i mig utan att förfalla helt till kakträsket.

Midsommar... blir en del alkohol, men annars massor av sill och andra nyttigheter så det känns inte så farligt. Vi ska vara hemma iofs och då är det ju alltid lättare att styra!

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v25:

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 6 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 25 :64,6 kg (-0,8 kg)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 25: 80,9kg (+0,7kg)

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 25: 68,4 kg

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 25:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 25: 69,0 (jämnviktsprogrammet v3). Bröllop 24/7.

• SaraPayam

Nu har jag kommit hem efter vägningen så minus 1 kg blev det den här veckan

• Svanboet
    STORT GRATTIS! Mycket bra jobbat!
    SaraPayam skrev 2009-06-17 13:08:07 följande:
  • Svanboet

Till midsommar har jag planerat:

Frukost: Rabarberkräm (Hemma)
    Mellanmål: Fruktsallad (Hemma)
    Lunch: Räksallad - nytt recept (Borta men hemlagad och medtagen)
    Mellis: Jordgubbar med citronmeliss och mynta och vaniljyoghurt
    Middag: Funderar på att göra gratinerade grönsaker eller en matig tonfisksallad

Aktivitet: Boule, bus med barnen och kubb, eventuellt en morgonprommis omjag hinner.

• Vid havet

Fantastiskt!!

SaraPayam skrev 2009-06-17 13:08:07 följande:
  • Svanboet

Nu håller jag tummarna för att...

Rättelse!
    Jag sparkar mig i rumpan och ser till att gå och möte mitt öde på vågen efter helgens dåliga uppförande och så tar jag nya tag imorgon.

*Hoppas gör man ju ändå - på att det inte ska vara så farligt*

• Svanboet

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v25: 104.5kg (+1.6kg)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 6 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 25 :64,6 kg (-0,8 kg)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 25: 80,9kg (+0,7kg)

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 25: 68,4 kg

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 25:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 25: 69,0 (jämnviktsprogrammet v3). Bröllop 24/7.

• Svanboet

Vad finns det att säga? +1.6kg (+3 på vågen hemma)

Bara att ta nya tag och denna vecka verkligen se till att programmet följs... "It's a slippery slope" som man brukar säga.

• SaraPayam
    Svanboet skrev 2009-06-17 17:01:59 följande:
    Vad finns det att säga? +1.6kg (+3 på vågen hemma)Bara att ta nya tag och denna vecka verkligen se till att programmet följs... "It's a slippery slope" som man brukar säga.
    Instämmer, det är bara till å ta nya tag till nästa vecka Vi får ju passa på å äta en massa jordgubbar & en massa sill nu under helgen. Å det är ju rätt nyttig mat
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3