Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
GRATTIS!!!! Vad roligt Har du nåt namn? Hur stor var han? Nyfiken i en strut
Jag är också en latkorv! Verkligen!!! Pratade med min bror och hans flickvän igår som tränar som tokar båda två och de hade så mycket ideer och tankar. Men allt handlar ju om att få in rutinen och göra det till en vana. Ett tag sprang jag 2ggr i veckan och tyckte det var så skönt. Sen hände ngt en vecka som gjorde att jag inte kom ut och vips, så bröts den rutinen. Men nu SKA jag börja igen!
Detta är fjärde jämnviktsveckan (av 6) och jag tror det går bra även om jag slarvat väldigt i helgen. Blir nog vägning på torsdag den här veckan, så då får vi se!
Han vägde 3550 gram och var 50 cm lång, namnet väntar vi fortfarande på... Så härligt så härligt Längtar såååå mycket tills jag får träffa honom!
Är dock ganska trött även idag, ska försöka ge mig ut en sväng på lunchen och få lite luft - kanske kan det hjälpa! Ikväll är det lugnt men sedan är varje dag och kväll uppbokad fram till nästa vecka, så det gäller att bli av med tröttheten idag! Har dessutom ont i halsen och en blåsa på tungan - arbetsplatsens ökända förkylning verkar ha drabbat även mig lite grann... Fya!
När har ni semester allihop? Ska ni göra nått särskilt? Ska ni fortsätta gå på möten då eller tar ni sommarlov även från VV?
Ska väga mig imorn och kommer som sagt vara glad om jag får det minsta lilla minus - det går mycket saktare för mig nu när det bara är ett par kilon kvar och nu har jag dessutom haft en lite väl god helg så... Min förhoppning om att gå i mål till den 6:e augusti börjar luckras upp, om jag är klar någon gång i september är jag nöjd.. Och sen är det ju jämnviktsprogram några veckor vilket känns jätteskönt - så att man sakta slussas ut tills man är på egen hand
Lagom stor kille alltså. Härligt - bebisar är det bästa! Får kramp i äggstockarna nu ju Får gå hem och snusa på min stora 7åring i stället tror jag!
Jag har semestet v30-33 typ. Ska inte göra ngt särskilt... bara GIFTA mig och åka på honeymoon till Sicilien. Iiiihhhh! Inte blir det ngt vv då inte - det kan jag lova!
härlig semester!
Vid havet skrev 2009-06-23 10:10:15 följande:
Jag planerar för en "arbetssemester". Vi tar hand om huset och trädgården så gott vi kan och ska försöka njuta av vädret som vi hoppas blir bra. Jag inleder min sem med att arbeta hemma en vecka och sen är jag ledig i hela 3 veckor till (v.27 + 28-30). Inget så extravagant som Vid havet - här blir det på sin höjd grillparty. Jag kommer fortsätta följa programmet och förhoppningen är att klara -10% till närjag är tillbaka efter semestern - det vore så underbert skönt.
VidHavet, din semester låter som rena drömmen måste jag säga! Målvikt, bröllop och resa till Sicilien - jag är avundsjuk på dig på alla sätt
Svanboet, en sån semester kan också vara riktigt skön! Grillparty är faktiskt grymt trevligt Får man fråga hur långt du har kvar till 10%-målet? Jag ska hejja på dig!
Själv ska jag jobba några veckor till för att sedan vara hemma och mysa med familjen och systersonen en vecka och sedan blir det ytterligare ett par veckors jobb innan det bär av till Toscana i en vecka... Blir en splittrade semester men jag är så glad för allt mysigt jag ska hitta på att det inte gör något alls Nu har jag dessutom bokat en slottshelg på Gripsholms Värdshus i Mariestad till nästa helg så jag är glad som få!
Och eftersom vi bor i en studentlägenhet nu trots att ingen av oss pluggar längre så är det dags att börja leta lägenhet... Så jag har en seriös sak på att-göra-listan också mellan alla småresor och semesterdagar
Imorgon efter vägning ska jag också fylla i den fina listan som vi nu har här! Men det måste ju vara någon som vägt sig innan onsdag väl? Vart är alla?
*viskar* Jag åt en glass på lunchen
*viskar också*
Jag vill ha en glass till eftermiddagsfikat
Om jag lyckas ta igen det jag gick upp under konferensen förra hegen borde jag ha nästan tre kilo iaf. Med denna vecka inräknad har jag då 5 veckor på mig så det borde gå och då blir jag så glad, choklad, choklad! Jag har ju börjat träna också för att säkerställa framgång
Förresten så är Gripsholms Värdshus fantastiskt!! Jag är allt lite avis på dig där MsMinelli. Hade en jätteromantisk och härlig vinterhelg där för några år sen