Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Jag vill också åka på weekend min älskade... *putar med läppen*
Väldigt sotis på både MsMinelli och Vid havet får erkännas.
Vad kul att du säger det, VidHavet, jag vet inget om det mer än att jag fick upp det på Google typ Det ser ju fint ut på hemsidan men det är kul att veta att du gillade det! Det ska bli sååå härligt - hoppas nu på fint väder också så att båtturen dit och hem blir extra sköna
Apropå glass så måste jag rekommendera den där nya Magnum-glassen som ligger i en liten ask, den med mandel och kola i - den är så galet TOK-god alltså! Känns lite opsykologiskt egentligen att skriva det här, men vafan - man ska ju kunna njuta av en glass ibland även om man VV-ar...
För min del så har halsontet eskalerat... Inget roligt... Men kanske skulle en glass svalka fint
Svanboet, det klarar du säkert! Och om inte så har vi ju vårt lilla motto: "så länge det är minus är det bra!" att leva efter och vara stolta över!
Mjahapp, nu är det typ 22 timmar kvar innan jag måste släpa upp min knubbiga kropp på vågen... Och jag upprepar mottot "så länge det är minus är jag nöjd" för mig själv... Är ju otålig som få och behöver lära mig att låta saker ta tid...
En vänlig påminnelse om hur listan ser ut... vart har alla tagit vägen?
***** Börja kopiera här ******
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v26:
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 6 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 26:
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 26:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 26:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 26:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 26:(jämnviktsprogrammet v3). Bröllop 24/7.
VA är det sant?!?!
Piggelin är ju nästan helt gratis! Den som är så god och kall en varm sommardag. Det får nog bli en sådan på eftermiddagsfikat, helt klart!
Och nu sitter moster Minelli här och gosar med MMS:et hon fått av de stolta föräldrarna... Vilken goding han är, lillbebben! HUR ska jag kunna vänta ända till helgen med att träffa honom???
Åhå, det var inte fel, kanske får även jag smarra på en sån på hemvägen... Är inte så förtjust i glass i vanliga fall men nu när det är 24 grader och sol känns det som ett måste
Imorn efter lunch ska jag fylla i listan iaf, minus eller inte! Och då ska jag dessutom köpa ett gäng bars, dom har nämligen försvunnit ner i magen för längesen...
Duktig du är som tränar, Svanboet, jag är som sagt så sjukt lat... Mitt enda hopp är alltså att jag börjar träna tillsammans med någon som släpar dit mig!
Idag har jag vägning! *nyfiken* Har tjuvvägt mig hemma och det ser inte ut som om jag lyckats gå ner allt från förra veckans uppgång men jag hoppas på att jag har tagit igen det mesta iaf.
Hur är det med er andra?
För mig går det låååååångsaaaaaamt... Vägde mig imorse hemma som jag alltid gör på vägningsdagen och jag vägde exakt samma som för en vecka sedan... Trist, men inte så konstigt kanske... Kanske har jag hamnat på en av de där berömda platåerna nu?
Tänker faktiskt vara lite ful idag och strunta i att gå dit på lunchen, ska ta med min smarriga sallad ut i parken här och njuta av solen istället... Känns lite onödigt att gå dit liksom, vet ju vad jag väger och tänker fortsätta kämpa på veckan som kommer här så att jag förhoppningsvis kan få ett bättre resultat nästa vecka... Är det hela världen om man hoppar en vägning en vecka man stått still tycker ni?
Ska verkligen försöka komma igång och träna nu, tror det är det som behövs för att sätta fart på framgångarna igen... Ska träffa min potentiella träningspolare imorn kväll och då kanske vi kan komma fram till nått... Lite bättre kondition och lite muskler under fläsket hade ju inte varit helt fel!
Hur går det för VidHavet och bröllopsplaneringen förresten?
Bra jobbat, Svanboet, jag ska hålla tummarna för dig idag! Du är så duktig och kämpar så bra!
Idag ska jag sy ihop ett litet gosedjur som jag har virkat till min lilla systerson, jättekul att virka det men jag är allt annat än sugen på att sätta ihop eländet... Nu har ju den som presenten var menad åt dock kommit till världen så det är ju på tiden att det blir klar... Vad har ni andra för er idag då?
***** Börja kopiera här ******
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v26:
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 6 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 26: 64,6 kg
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 26:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 26:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 26:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 26:(jämnviktsprogrammet v3). Bröllop 24/7.
Haha skulle gå och väga mig nu kl. 0930 - men då var det stängt... jaja fick mig en lite promenad i solen i alla fall
Visst är det härligt att solen skiner på oss!
MsMinelli - jag tror det inte är hela världen att hoppa en vägning om du känner att det inte ger nått. Jag vill gå på mitt möte idag för jag vill veta hur "bra" jag har tagit igen förra veckans + och så vill jag verkligen ha möte denna gången för det var bara drop-in förra veckan så jag känner mig i behov av inspiration och "lektion".
Vid havet - Det blir ju en promenad till när du hittar en klass som är öppen .
Lunch ute är inte så dumt måste jag erkänna. Här har vi en liten trallad innergård som vi kan sitta på när vi har lunch så där njuter vi så länge vi har samvete till. Idag är det kyckling på menyn.