• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

TesshjärtaFred: En bra strategi tycker jag. Jag lyckades nästan hålla mig borta från allt det onyttiga under midsommar så jag är stolt och väldigt nyfiken på hur vågen visar på onsdag.

Jag provade faktiskt en väst som jag hade innan jag började på på VV och då var den lagomt tajt över magen. Nu sitter den väldigt löst och ledigt och risken är stor att när det börjar bli dags att ha den igen kommer den vara för stor. Riktigt roligt men samtidigt lite tråkigt för jag tyckte den var snygg och passade min kroppsform hyffsat bra... även om formen också förändras en aning i dessa tider.

• MsMinelli

Här sitter en rastlös blivande moster och stirrar på mobilen... Än har han inte kommit, men allt är bra med de blivande föräldrarna och de har tydligen fått en barnmorska som de tycker mycket om så det känns skönt!

Har lyckats lugna mig lite och till och med knaprat i mig ett par skorpor till mellis (kardemummaskorpor är ljuvligt!) och nu är det bara en timme kvar tills jag får bege mig hemåt! Trodde knappt att jag skulle orka med den här dagen men nu har den riktigt sprungit iväg trots allt...

VidHavet - ja jag tänkte precis på det när jag såg dig i listan där... Hur går det med allt? Vart ska ni va? Hur ska ni ha det? Vill veta allt =)

Svanboet - håller också på och planerar semestern nu och förfasas över vad dyrt det är i Danmark! Men samtidigt ser jag mycket fram emot sommaren - har massa mysiga saker planerade och flera små resor, något som jag inte haft råd med på evigheter... Ska bli SÅ roligt! Och förresten så har jag nu min förlovningsring i en kedja runt halsen, det är så fint så! Tack för tipset =)

Tess - jag slängde också godiset som var kvar igår, jag vet hur det blir annars... Ur syn, ur minne - mycket bättre!

• Vid havet

Pirrigt med väntan!!

Jo - vi ska vara på en liten "herrgård" i närheten av där vi bor (Kumla herrgård i Tyresö). Det kommer bli superbra även om vi fått ändra om helt för ca 1 vecka sedan (vi skulle varit i skärgården och gift oss på en brygga, därav namnet, men det har strulat till sig rejält för ägarna av stället) så det har varit lite rörigt. Nu blir det vigsel i trädgården där i stället och fin middag och så. Gång avstånd för nästan alla i stället så det är ju positivt. Vi ska ha ett litet bröllop m 24 gäster + våra 2 barn och deras kusin. Våra närmsta familjer och våra nämsta vänner. Börjar längta riktigt rejält nu faktiskt, men det är rätt mycket pyssel kvar!!

VidHavet - ja jag tänkte precis på det när jag såg dig i listan där... Hur går det med allt? Vart ska ni va? Hur ska ni ha det? Vill veta allt =)

• MsMinelli

Åh vad mysigt det låter! Så skulle jag också gärna göra; en vacker herrgård och vigsel och fest på samma ställe... Det låter helt underbart! Förstår att du längtar tokmycket! Du får hålla även oss här i VV-tråden uppdaterade, kan vara trevligt att sticka emellan med lite bröllopsprat

Tjugo minuter till hemgång så snart får jag sitta hemma i soffan och stirra på mobilen istället

Hoppas att solen skiner på er alla och att ni får en härlig måndagkväll! Lycka till också till er som har vägning idag!

• Svanboet

MsMinelli - Hur har det gått med bebsan? Kommer han ut nån gång? Fick du vila när du kom hem från jobbet?

Vid havet - *SOTIS* Jag vet att dagen kommer bli underbar så passa på att njuta av allt det härliga som händer. Vi vill veta allt som händer och fötter fram till den stora dagen.

Jag sitter nu i soffan hemma med begynnande träningsvärk i benen men kul var det och nu kan jag knappt bärga mig till nästa träning på torsdag. Då blir det spinning

• Svanboet

*Nyfiken och vaken*

Hur går det för blivande moster MsMinelli? Hur gick vägningarna igår? Vem har vägning idag? Hur har veckan varit? Vad gör ni för motion nu när det äntligen är sommar (här i Gbg/Borås iaf)? Hur fungerar programmet och vad väljer ni för mat dessa varma dagar?

• Vid havet

Ja - MsMinelli har du blivit moster än?? *hoppas*

Svanboet - bra jobbat med träningen!

Strålande väder här också som får mig att längta ut och jag tror det får bli en löprunda i kväll efter vår träff med vf.

Vet ni, köpte en kjol i går på rean - i stl 36!!!! Hihi

• Svanboet

Gud så kul! Det hoppas jag också kunna göra när jag går i mål. Känns det som om livet leker?

Vid havet skrev 2009-06-23 08:16:00 följande:

Vet ni, köpte en kjol i går på rean - i stl 36!!!! Hihi
  • Vid havet

Lite så En fantastisk känsla att känna mig så snygg. Förstår lite de som skaffar silikonbröst och helt plötsligt går omkring i tighta, urringade toppar jämt. Man vill liksom visa upp sig för alla

• MsMinelli

Jaaaaag ääääääär MOOOOOSTEEEEER!!!!!!!!!!!

Nu har bebben kommit, eller rättare sagt igår kväll vid sex. Allt är bra med både honom och de lyckliga föräldrarna och för min egen del så kan jag med nöd och näppe bärga mig till i helgen när jag ska åka hem och träffa den lilla godingen! Jag är så fånigt lycklig

Sommar är det här också, men det har jag skamligt nog knappt noterat - idag ska det dock bli ändring på det! Bra tränat också, jag är en hopplös latkorv... Nu ska jag kanske börja träna tillsammans med en kompis, vilket borde speeda på mig lite!

Storlek 36??? Ojojoj, that is tiny! Vad härligt för dig Längtar också till att köpa kläder efter målvikt, lär ju vara hur kul som helst! Hur långt har du kvar på jämnvikt nu, VidHavet, och hur går det?

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3