• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Det finns lite i butik tror jag men det finns betydligt fler sorter på mötena. Det går även att beställa vissa grejor via internet om man vill. Jag köper allt mitt på mötena och jag tror itne att man måste vara medlem bara för att få köpa godiset.

JL2b skrev 2009-09-08 14:44:20 följande:
    Haha jo morötter har jag testat och det blev ett väldigt blängande ;) Kan man köpa VV godis överallt eller måste man köpa det på möterna?
  • Svanboet

Jag sitter fortfarande på jobbet och nu vill jag inget hellre än ha en stor shokladbit att suga på men här finns inget alls och jag vill nog bara åka hem egentligen... Ibland är det bra för pointsen att jobba isolerat och sent på kvällen.

• Sonja68
    Svanboet skrev 2009-09-08 20:18:08 följande:
    Jag sitter fortfarande på jobbet och nu vill jag inget hellre än ha en stor shokladbit att suga på men här finns inget alls och jag vill nog bara åka hem egentligen... Ibland är det bra för pointsen att jobba isolerat och sent på kvällen.
    Ja, kan vara fördel med det ibland
    Här har vi en godislåda som är ett stort störningsmoment och ger upphov till många återfall.

Igår var jag på Step-up och känner mig lite smånöjd med mig själv. Att jag sedan "unnade" mig själv en bit mörk choklad och ett halvt glas rött, kanske jag är mindre nöjd med...
    Men, men det är sånt som gör att man orkar.

Räknade ut enligt mitt gamla VV-dataprogram att Step Up 60 min ger mig bara 2 points. Va´?! Hur är det möjligt? Det är ju jobbigt ju!

Makens arm fortsätter att värka så jag vet inte när han kommer igång med sin träning. Synd!
  • Svanboet

Känn dig nöjd med allt det där du gjorde igår. Jag menar hur nöjd hade du varit om du ätit chokladen och druckit vinet men inte varit på Step-up?

Jag tycker det verkar väldigt lite med bara 2 points för 60 minuter. jag tycker nästan att Step är lika jobbigt som spinning men det beror ju på formen man har. Räkna du lite extra på det Med det nya systemet så har inte olika aktiviteter en given points/15min utan man bedömer sin ansträngningsnivå och beräknar med hjälp av sin vikt ut hur mycket det ger i motionspoints. Väger man väldigt lite så är det inte mycket man får för sin motion tyvär.

Sonja68 skrev 2009-09-09 08:19:20 följande:
    Igår var jag på Step-up och känner mig lite smånöjd med mig själv. Att jag sedan "unnade" mig själv en bit mörk choklad och ett halvt glas rött, kanske jag är mindre nöjd med...Men, men det är sånt som gör att man orkar. Räknade ut enligt mitt gamla VV-dataprogram att Step Up 60 min ger mig bara 2 points. Va´?! Hur är det möjligt? Det är ju jobbigt ju!
  • Sonja68
    Svanboet skrev 2009-09-09 09:01:51 följande:
    Känn dig nöjd med allt det där du gjorde igår. Jag menar hur nöjd hade du varit om du ätit chokladen och druckit vinet men inte varit på Step-up?Jag tycker det verkar väldigt lite med bara 2 points för 60 minuter. jag tycker nästan att Step är lika jobbigt som spinning men det beror ju på formen man har. Räkna du lite extra på det Med det nya systemet så har inte olika aktiviteter en given points/15min utan man bedömer sin ansträngningsnivå och beräknar med hjälp av sin vikt ut hur mycket det ger i motionspoints. Väger man väldigt lite så är det inte mycket man får för sin motion tyvär.
    Jo, det program jag har räknar efter vikten och jag har ingen stor övervikt. Trivselkilon som jag nämnt tidigare. Men jag gillar VVs filosofi och vill ha den där balansen mellan bra kost och hälsosamt leverne med motion osv.
    Så jag blev inte så nedslagen av att det bara gav 2 points, mig personligen gav det ju så mycket mer: få röra på sig, svettas och få igån pulsen och blodcirkulationen. Det är mumma för mina kontorsaxlar och ömma rygg Och så kommer jag ju få starka, friska ben
  • Svanboet

Idag har jag så ont i magen! Det är lingonvecka och det betyder mer vätska i kroppen och säkerligen + på vågen MEN till min stora förvåning så kom det precis in en kollega på mitt rum med en liten födelsedagspresent i form av sex st härliga plommon han plockat på morgonen. Kan man önska sig mer?

• Sonja68

SVanboet, fyller du år idag?! STORT GRATTIS i så fall!
    Härlig kollega!
    Min kollega bjöd på två supergoda tårtor, nu till 9-kaffet, för han har fyllt 50 och jag tog en halv bit av varje ! Men jag tänker inte gå omkring och ha dåligt samvete för det. Jag räknar hur många points det blev, så är det med det.
    Blir en kalorisnål soppa till middag istället.

• Svanboet

Tackar och bockar.

Japp, det är ju bara att kompensera med en härlig och matig grönsakssoppa till kvällen och kanske om man vill en liten promenad. Jag brukar tänka att det bidrar väldigt i stort om man är medveten om vad man äter och att man sätter i sig saker som inte är så nyttiga. Sen hjälper det ju inte medvetenhet om man bara struntar i att man äter "fel" så lite samvete är bra ibland.

Sonja68 skrev 2009-09-09 09:26:45 följande:
    SVanboet, fyller du år idag?! STORT GRATTIS i så fall!Härlig kollega!Min kollega bjöd på två supergoda tårtor, nu till 9-kaffet, för han har fyllt 50 och jag tog en halv bit av varje ! Men jag tänker inte gå omkring och ha dåligt samvete för det. Jag räknar hur många points det blev, så är det med det.Blir en kalorisnål soppa till middag istället.
  • Svanboet

Idag blir jag äldre

Det känns helskumt att helt plötsligt bröja säga att jag är 27 istället för 26 men sanningen är som den är... snart börjar man kanske säga att man är 25+ helt enkelt.

• Sonja68

I det här fallet hade jag planerat att "synda" idag. Jag visste att det skulle bli tårta. Därför blev det lite mindre points till frukost, lite mindre till lunch och så en kalorisnål middag som sagt.

Jag slutade räkna mina år vid 30 och det är mååååånga år sen

• Blivandefrueriksson

svanboet grattis.

sonja så länge man är medveten och kanske tar en halv istället för att vräka sig i en hel så är det ju bättre

Vägde mig idag 80,3 började för 2 veckor sen på 82,2 så en nedgång på 1,8kg sånt motiverar så idag blir det en sallad

• Svanboet

Tackar!

Alla minus är i rätt riktning och ger vatten på kvarnen. Grattis och hoppas lunchen smakar

Blivandefrueriksson skrev 2009-09-09 10:51:26 följande:
    svanboet grattis. sonja så länge man är medveten och kanske tar en halv istället för att vräka sig i en hel så är det ju bättre Vägde mig idag 80,3 började för 2 veckor sen på 82,2 så en nedgång på 1,8kg sånt motiverar så idag blir det en sallad
  • tågjäntan

Jag ser mycket yngre ut än jag är. Så jag har aldrig haft några problem med att fylla år. Jag vill snarare se ut för den ålder jag är och har haft väldiga komplex för detta. Det hjälper inte att folk säger att en dag kommer jag att vara glad för detta .

• ThereseStefan

Till en början får jag önska Svanboet, Grattis och hoppas att du får en fortsatt bra dag.

Sedan måste jag lovorda mig själv. Motstod en chokladbit igår fast jag öppnade förpackningen och bröt av en liten bit. Skulle just stoppa in den i munnen när jag kände att jag inte alls var riktigt sugen.

Har nyss kommit från gymmet och ett nytt löparpass. Nu väntas lunch.

Bra kämpat alla ni andra!

• Svanboet

Starkt jobbat! Du får mina stående ovationer!

ThereseStefan skrev 2009-09-09 11:47:21 följande:
    Till en början får jag önska Svanboet, Grattis och hoppas att du får en fortsatt bra dag. Sedan måste jag lovorda mig själv. Motstod en chokladbit igår fast jag öppnade förpackningen och bröt av en liten bit. Skulle just stoppa in den i munnen när jag kände att jag inte alls var riktigt sugen. Har nyss kommit från gymmet och ett nytt löparpass. Nu väntas lunch. Bra kämpat alla ni andra!
  • Svanboet

Om jag inte räknar helt galet så kommer denna tråd at stängas IDAG!!!

3 månader är trådarna öppna sen måste vi ha en ny om jag itne har helt fel och enligt min matte;
    9jun-9juli = 1mån
    9juli-9aug = 2mån
    9aug-9sep = 3mån

Jag tar på mig ansvaret och lägger upp den nya!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3