Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Nu är den där virus-hungern borta. Det kändes väldigt mysko. När det var som värst trodde jag att det skulle vara så framöver och såg framför mig hur jag gick upp i vikt.
I helgen har det varit en hel del kakor, tårta och god mat; min man fyllde jämt och på söndagen hade vi barnvälsignelse för dottern. Men jag var riktigt duktig förra veckan och satte i gång hårt i går igen. Fast det kändes svårt när man på, söndagkvaällen satte i sig typ tre dumlekolor . När jag gick ner 15kg på 1,5 år så kunde jag unna mig någon extra god dag ibland, så jag är itne så orolig. Fast det hade kanske synts mer om jag gick och vägde mig oftare.
Välkomna alla nya!! Jag är ganska ny här själv, men vi kämpar bra tillsammans.
Har bokat in mig på ett Step pass ikväll. Hoppas jag inte ballar ur i sista stund!
Tågjäntan: kämpa på. Jag åt också Dumlekola i söndags och igår kväll braskade jag till med en chokladpralin, typ Mozartkula
Men jag hade points kvar.
Min man som VERKLIGEN borde träna har inte tagit sig i väg ännu. Var på G igår men hans opererade arm började värka (han har varit och arbetstränat 2 dagar på jobbet och börjat belasta armen) så han backade ur.
Han håller sig dock till sina points på veckan. Men helgerna är det lite si och så med...
Tack alla ni är för gulliga.
älgrytan med kantareller var ett recept jag hittade på vv hemsida, det var jätte gott. Hade nog valt potatis itsället för ris nu i efter hand men gick bra endå.
Heja Sonja!
Ingen fara på taket min vän - det kanske är vatten brist eller tillskott och vem vet om du lagt på dig lite extra muskler nu när du tränar lite mer.
Jo mitt bästa tips inför föreläsningar som känns tråkiga och långa är morot i stavar fast det kanske stör kamraterna eller varför inte ett tuggummi med smak av frukt eller lakrits. Ett alternativ är väl också VVs godis. ha några hårda i väskan så har du nått att suga på länge.
Haha jo morötter har jag testat och det blev ett väldigt blängande ;)
Kan man köpa VV godis överallt eller måste man köpa det på möterna?
Till er som har en tabell för VV. Hur många points ger en mörk chokladbit på 70%? Antar att det är ganska mycket...
Jag är medlem på nätet så jag slår där i den databasen och där står det att 2 bitar mörk choklad är 1.5 points. Det står däremot inte hur många % det ska vara i den eller hur stora bitarna är. Slår man på motsvarande i vikt så är det 10g choklad.