Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 3

Jag blev så inspirerad när väl bestämt mig för att gå iväg till VV och sommaren stod för dörren så jag gick och handlade lite kläder efter första (!) veckan och nu, lyckans ost, fick jag reklamera kjolen och passade på att byta ner mig en storlek. Jag förstår helt och hållet att man inte vill handla innan målvikt och kanske inte mitt i en fas där det går fort ner heller.

Jag kommer också behöva förminska ett par av mina ringar när jag går i mål och jag avser göra det först då och dessutom blir det nog en ny ring med en gravering som klart och tydligt indikerar att detta är målet, detta är så som det ska vara och ringen är beviset!

• Svanboet

Kanske det kan vara idé att ha ringen i en kedja om halsen? Jag vet ju inte hur det är med dig men om jag glömmer ringen känns det så konstigt tomt.

Beach Wedding skrev 2009-06-09 12:02:56 följande:

haha jag har så många motivationer jag.... min älskade fästman har lovat mig en helt ny garderob när jag når min målvikt på 65 kg.... lääängtar dit....tihisen så blir det en till bebis när jag gått ner tillräckligt i vikt me....å så har jag ju klänningen å bröllopet som motivation med...Min förlovningsring har jag på nattduksbordet för tillfället tyvärr... vissa dagar så får jag inte på den men andra går det toppen.... jag lider av reumatiskt så jag sammlar på mig vatten i kroppen lätt....knas...
  • Svanboet

Det är ju KANON! nästan 1 kg minus är inget att hänga läpp över... Tänk istället hur mycket det hade varit om det varit nästan +1kg! Då hade det varit väldigt mycket.

TesshjärtaFred skrev 2009-06-09 14:32:42 följande:
    Vägning i dag. Minus 0,8. Vilket ju förvisso är bra, men jag har varit så jäkla duktig att jag faktiskt hade hoppats på mer. Men konsulenten trodde att jag skulle få se det resultatet nästa vecka. Bara att kämpa på.
  • Svanboet

Jag har vägning idag och jag har inte alls skött mig denna vecka så jag hoppas iaf på att det inte är + på vågen men jag vågar inte hoppas på nedgång. Det ska bli skönt på sätt och vis att göra avstamp för en ny vecka och glömma det som varit och ta nya tag.

Hur har det gått för er andra?

• Svanboet

Oj, någon lista har vi inte direkt gjort vad jag minns.

Jag kan börja så är det bara att fylla på vartefter med mer eller mindre detaljer:

Svanboet, Gbg/Borås, vägning onsdagar, 4 veckor idag

• Svanboet

Vad jag vet så är buljong gratis som smaksättare men kostar som dryck, kan vara fel för detta program då jag har ganska många vanor kvar från förra programmet som jag behöver lära om.

• Svanboet

jag har börjat med att dricka lightläsk eller saft när det är som värst. Första veckorna hade jag inget sug alls efter sötsaker men nu kryper det fram titt som tätt. Dessutom kan jag rekommendera att prova några väldigt söta frukter nu när det ändå är sommar. Färsk ananas tycker jag är toppen, mango kan också vara väldigt söt och vindruvor är också poppis. Jordgubbar är dessutom gratis om man vill möla i sig ett helt kilo - tänk på lilla maggen bara för det kan bli lite för mycket.

• Svanboet

Det är framgång bara du går dit så nu håller jag tummarna för dig (och för mig som går till em)!!

Hejja MsMinelli!

• Svanboet

Jaf yller på lite i min presentation då...

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: N/A

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 vet jag efter lunch =)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 24 80,2kg

• Svanboet

MsMinelli
    Jag är ursprungligen från Norrland (Boden, för alla militärer som vet) men flyttade till Gbg 2001. För dryga året sedan flyttade jag och min sambo till Svaneholm (därav Svanboet) och jag vet inte mycket om Borås alls. Jag är anställd på Högskolan men har min arbetsplats på Chalmers så jag pendlar varje dag och ser inte mycket av Borås.

Eftersom jag jobbar i Gbg går jag på möten i Gbg där de har större utbud på tider. Jag har träffat världens gulligaste konsulent som jag fortsätta gå hos även under semestern (om hon har öppet) för det är då helt klart värt omvägen. Vill du gå på möte med mig kan vi höras av och samåka till lokalen.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3