Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Här kommer jag på direkten...*ler*....kör presentationen här med så ingen missar vad jag e för typ....
Hallojsan!
Jag hoppar gärna med i den här tråden....
Igår fick jag ett infall och köpte min dröm brudklänning på vägen hem från VV mötet....klänningen är för liten fortfarande så nu har jag ett super bra mål och motivation hängandes i garderoben....
Förhoppningsvis ska jag gå ner 11kg innan det är dags för bröllop den 13 November.... men kommer jag bara i klänningen som den är nu utan att behöva sy ut den så kommer jag vara super lycklig.
Jag väger 80,2kg nu och är 164 cm lång
Mitt mål är: 65kg
Jag fick en liten son i januari och jag ammar fortfarande kmen kör på så mkt jag kan.
Jag har föressten gått ner totalt 5,4kg sedan jag började på Viktväktarna....
****tatatatatattaaaaa!!!* Jag förklarar härmed tråden öppnad!
Kom precis på att jag bara har 8 hekto kvar till nästa stjärna, så oavsett om jag når 10%-målet eller inte till midsommar så borde jag ju i alla fall få nått =) Det känns bra!
Har totalt 4,6 kg kvar till mål, har gått ner 5 kilo hittills... Vill gå i mål till den 6:e augusti helst, men om jag inte lyckas med det fortsätter jag glatt =) Det spelar ju egentligen mindre roll eftersom det är VV-for-life som gäller nu =D
Hur långt är jämnviktsprogrammet förresten?
Min förlovningsring har blivit för stor men jag vill vänta tills jag nått målvikt med att förminska den (det kostar ju ändå typ 400 kr) men det är lite trist att inte kunna ha den på mig på några månader... Har en annan ring där som substitut så det får väl gå... Eller borde jag förminska den redan nu? Hur hade ni gjort?
Jag är kanske fånig, men jag vill inte köpa nya kläder förrän jag gått i mål men samtidigt så behöver jag ju ha något att ta på mig... Hur tänker ni?
Jag blev så inspirerad när väl bestämt mig för att gå iväg till VV och sommaren stod för dörren så jag gick och handlade lite kläder efter första (!) veckan och nu, lyckans ost, fick jag reklamera kjolen och passade på att byta ner mig en storlek. Jag förstår helt och hållet att man inte vill handla innan målvikt och kanske inte mitt i en fas där det går fort ner heller.
Jag kommer också behöva förminska ett par av mina ringar när jag går i mål och jag avser göra det först då och dessutom blir det nog en ny ring med en gravering som klart och tydligt indikerar att detta är målet, detta är så som det ska vara och ringen är beviset!
Jämnviktsprogrammet är 6 veckor.
Min är också lite för stor men som tur är så har jag knogar som gör att den inte ramlar av. Sen när mina vigselringar kommer på så blir totala bredden 1,1cm och det gör att det passar igen. Annars får jag ta in dem sen.
Jag köpte kläder lite vart efter, man måste ju kunna ha någt på sig. Så köp det nödvändigaste, kanske ett par byxor. jag har fått byta ut hela min garderob, men också kunna använda kläder jag inte haft på flera år Dyrt men så värt det!
Bra idé! Jag har inte riktigt hittat rätt belöning ännu. Vill ha något smycke också.
Min vigselring är något mindre än förlovningsringen så den håller dem på plats. De kasar när man är våt om händerna, men knogen gör att de inte kan kasa av helt.
haha jag har så många motivationer jag.... min älskade fästman har lovat mig en helt ny garderob när jag når min målvikt på 65 kg.... lääängtar dit....tihi
sen så blir det en till bebis när jag gått ner tillräckligt i vikt me....å så har jag ju klänningen å bröllopet som motivation med...
Min förlovningsring har jag på nattduksbordet för tillfället tyvärr... vissa dagar så får jag inte på den men andra går det toppen.... jag lider av reumatiskt så jag sammlar på mig vatten i kroppen lätt....knas...
Kanske det kan vara idé att ha ringen i en kedja om halsen? Jag vet ju inte hur det är med dig men om jag glömmer ringen känns det så konstigt tomt.
Beach Wedding skrev 2009-06-09 12:02:56 följande:
Att ha ringen i en kedja blev även jag lite sugen på! Tyvärr har jag bara kedjor i vitt guld, men det får jag försöka lösa... Hur mycket kan en tunn guldkedja kosta? Eller så får jag helt enkelt ta och gifta mig direkt så jag får en mindre ring som stoppar =)
Idén att göra ett smycke när man är färdig är ju helt GRYM - Svanboet, du har så många bra idéer!!! Har en rosa safir hemma som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med - att sätta den i en ring eller halsband och ha som "jag klarar allt - nu och för alltid!"-påminnelse vore nog inte helt fel... Den är dock droppformad så det kanske blir skumt att ha i en ring?? Ska fundera på detta... Det är ju ett tag till målgång så =D
Yep, ett par jeans får jag nog investera i... Och kanske en T-shirt eller 2! Att skaffa ny garderob kommer, som du säger VidHavet, bli dyrt men samtidigt så väldigt värt det =D
Vägning i dag. Minus 0,8. Vilket ju förvisso är bra, men jag har varit så jäkla duktig att jag faktiskt hade hoppats på mer. Men konsulenten trodde att jag skulle få se det resultatet nästa vecka. Bara att kämpa på.