• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Det är framgång bara du går dit så nu håller jag tummarna för dig (och för mig som går till em)!!

Hejja MsMinelli!

• Beach Wedding

Svanboet, Gbg/Borås, vägning onsdagar, 4 veckor idag

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 vet jag efter lunch =)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 24 80,2kg

Hihi roligt att ni ville hänga med på en lista...blir roligare när man håller koll på framsteg å vilka alla är...*le*

Får köra en presentations litsa kanske å en viktlista.... om ni har lust...

Viktlista:
    Beachwedding: v24 - 80,2kg

---------------------------------------------
    Sötsug har jag mkt utav.... har haft en period med svullande nu så jag gick upp lite men nu e jag nere igen och kör på hårt.... jag bara älskar VV´s chips....hur gott som hellst... chips var/är min stora last....sedan älskar jag deras bars också... minns inte riktigt vilken det var men med nån chokladig krämig smak å typ kola...
    Nått jag också fastnat för är pasta med skiksås paketen....mumsigt värre....dock är man rätt så pank nu så jag har fått klara mig utan....

Jag och min fästman äter rätt ofta vv godkännda popcornen American popcorn...tror jag dem heter.... men ska försöka lägga av med dom nu... brukade bli en halv påse om dagen vissa veckor förut....

hur är ni motions mässigt då?.... är ni lika lata som jag eller har jag hamnat bland ett gäng hurtbullar....*fniss*

Svanboet skrev 2009-06-10 08:54:57 följande:
    Vad jag vet så är buljong gratis som smaksättare men kostar som dryck, kan vara fel för detta program då jag har ganska många vanor kvar från förra programmet som jag behöver lära om.
    Så om man använder 3 tärningar buljong till soppan så kostar det då....aja d kan ju inte vara så mkt endå... jag gjorde ju stor kok...blir ju rätt lite per potion kan jag tänka
  • MsMinelli

Tack Svanboet - jag gick dit och vågen visade på -4 hg! Helt okej - och jag fick min andra stjärna dessutom =) Har nu 8 hekto kvar till mitt 10%-mål som jag så gärna vill uppnå innan midsommar... Det gäller att köra hårt denna veckan så kanske jag lyckas!

BeachWedding - jag är kanske latast i hela världen när det gäller motion, jag går en del till och från saker men jag är hopplös när det gäller någon form av organiserad träning! Därför försöker jag till en början nu att lära mig hur mycket och vad jag kan äta utan att motionera och sen när jag är klar får jag försöka ta tag i träningen...

Jag äter också de där popcornen mycket, och även barsen... Tycker att det är asbra! Då kan man ju smälla i sig både en liter popcorn och en bar utan att bränna mer än 4 points, det tycker jag känns superbra faktiskt! Köpte två paket bars idag, en gammal favorit och sen en chokladcrisp som jag inte testat förut... Men det blir säkert bra... Måste ju ha mitt godisförråd när suget sätter in!

Nu fortsätter jag på listan då:

Beachwedding: v24 - 80,2kg

MsMinelli: v24 - 65,4 kg (-0,4kg)

• MsMinelli

Rättelse:

Jag har inte 8 hg kvar till mitt 10%-mål utan 6 hg.

När jag skrev att jag "går en del till och från saker" så menade jag inte saker som ex. glas och häftapparater utan snarare att jag promenerar till affären, jobbet och biblioteket och såna "saker" som kanske är mer kända som "platser".

Sådärja.

Svanboet - lycka till på vägningen ikväll! Det kommer att gå strålande som alltid =)

• Svanboet

Jaf yller på lite i min presentation då...

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: N/A

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 vet jag efter lunch =)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 24 80,2kg

• MsMinelli

Men vad f*n sysslar jag med idag???

Har ju skrivit MINUS 65,4 kg i listan! *suckar* Nu kör vi på Svanboets samlade lista här, det blir bäst och lättast!

********Kopiera härifrån*********

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: N/A

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 65,4 kg (-0,4 kg)

Såååådärja, nu vart det ordning på torpet!

Svanboet - får jag fråga vart i Borås du bor? Kommer du därifrån? Hur trivs du? Är född och uppvuxen där själv nämligen =)Tänkte gå till Gustav Adolf där och väga mig när jag är hemma på semester i sommar, vet du om de har öppet även under sommaren?

• Svanboet

MsMinelli
    Jag är ursprungligen från Norrland (Boden, för alla militärer som vet) men flyttade till Gbg 2001. För dryga året sedan flyttade jag och min sambo till Svaneholm (därav Svanboet) och jag vet inte mycket om Borås alls. Jag är anställd på Högskolan men har min arbetsplats på Chalmers så jag pendlar varje dag och ser inte mycket av Borås.

Eftersom jag jobbar i Gbg går jag på möten i Gbg där de har större utbud på tider. Jag har träffat världens gulligaste konsulent som jag fortsätta gå hos även under semestern (om hon har öppet) för det är då helt klart värt omvägen. Vill du gå på möte med mig kan vi höras av och samåka till lokalen.

• MsMinelli

Ahaaaaa jag förstår! Tänkte bara att jag var tvungen att fråga, alltid kul att höra lite om sin gamla hemstad!

Längtar själv mycket till Göteborg där jag bodde ett kort tag innan jag flyttade hit upp, kommer nog återvända dit om ett år eller så... Det är en underbar stad! Och så har jag ju syskon där och ett syskonbarn på väg, vilket ju bara gör det hela än mer lockande =)

Det vore superkul att gå på möte ihop, ska bara bestämma en vecka när jag ska åka hem först =D Jag förstår dig, har man en bra konsulent vill man gärna hålla fast vid henne/honom! Får man "turista" på ett möte i en annan stad förresten? Jag bara förutsatte att det var okej...

• Svanboet

Helt okej att turista på ett annat möte - det är väl huvudsaken att man håller igång. kolla i välkommen-häftet det borde stå där.

Nu ska jag GÅ ner till min lokal i regnet och sen blir det dans för hela kvällen - mina vägningsdagar är inte så pjokiga iaf skulle jag tro *håller tummarna för +-0 men hoppas på minius*

• MsMinelli

Vad bra, då är det inga problem ju =)

Oooh duktigt av dig måste jag säga! Fanns det hopp för mig finns det hopp för dig - jag håller tummarna för ett liiitet minus i alla fall!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3