Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
****tatatatatattaaaaa!!!* Jag förklarar härmed tråden öppnad!
Kom precis på att jag bara har 8 hekto kvar till nästa stjärna, så oavsett om jag når 10%-målet eller inte till midsommar så borde jag ju i alla fall få nått =) Det känns bra!
Har totalt 4,6 kg kvar till mål, har gått ner 5 kilo hittills... Vill gå i mål till den 6:e augusti helst, men om jag inte lyckas med det fortsätter jag glatt =) Det spelar ju egentligen mindre roll eftersom det är VV-for-life som gäller nu =D
Hur långt är jämnviktsprogrammet förresten?
Min förlovningsring har blivit för stor men jag vill vänta tills jag nått målvikt med att förminska den (det kostar ju ändå typ 400 kr) men det är lite trist att inte kunna ha den på mig på några månader... Har en annan ring där som substitut så det får väl gå... Eller borde jag förminska den redan nu? Hur hade ni gjort?
Jag är kanske fånig, men jag vill inte köpa nya kläder förrän jag gått i mål men samtidigt så behöver jag ju ha något att ta på mig... Hur tänker ni?
Att ha ringen i en kedja blev även jag lite sugen på! Tyvärr har jag bara kedjor i vitt guld, men det får jag försöka lösa... Hur mycket kan en tunn guldkedja kosta? Eller så får jag helt enkelt ta och gifta mig direkt så jag får en mindre ring som stoppar =)
Idén att göra ett smycke när man är färdig är ju helt GRYM - Svanboet, du har så många bra idéer!!! Har en rosa safir hemma som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med - att sätta den i en ring eller halsband och ha som "jag klarar allt - nu och för alltid!"-påminnelse vore nog inte helt fel... Den är dock droppformad så det kanske blir skumt att ha i en ring?? Ska fundera på detta... Det är ju ett tag till målgång så =D
Yep, ett par jeans får jag nog investera i... Och kanske en T-shirt eller 2! Att skaffa ny garderob kommer, som du säger VidHavet, bli dyrt men samtidigt så väldigt värt det =D
Godmorgon gullvippor!
Här är det regn och rusk men humöret håller sig över fryspunkten ändå faktiskt =) Utanför på gatan här håller dom på med vägarbete så det låter alldeles galet mycket, det får dom allt sluta med snart! Hur står det till med er idag? Några som hade vägning igår tror jag visst? Hur blir det för er nu under sommaren, får ni byta möte då?
Själv har jag bestämt mig för att väga mig idag på lunchen istället för imorgon, det lär knappt vara minus men det är lika bra att få det överstökat - om inte annat så får jag ju nästan en hel vecka på mig till nästa vägning och det känns bra! Återkommer efter lunch med resultatet... *hoppas hoppas på liiite minus bara!!*
Svanboet - känner precis som du! Hoppas såklart att jag slipper ett plus men det viktigaste nu är att gå och väga sig och sätta punkt för den senaste tiden - och sedan starta en helt ny vecka full av möjligheter!
Pepp pepp till oss, detta klarar vi galant!
Svanboet, Gbg/Borås, vägning onsdagar, 4 veckor idag
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 vet jag efter lunch =)
Bra idé med lista! Och vad härligt att det går bra, BeachWedding! Ska nog prova den där 0-pointssoppan snart också tror jag...
Ska handla några paket bars sen också, jag äter säkert ett paket i veckan! Är en godisråtta och klarar inte att helt vara utan det, utan försöker istället hitta nya sätt att kunna äta sött utan att gå upp i vikt... Till exempel VV-bars och min nya favvis Äpple i ugn =) Jag vet att många säger att det är bäst att undvika socker helt och att suget då försvinner, men jag vet för min del att det inte skulle fungera för mig längden och då är det bättre att ha en strategi som fungerar än att falla tillbaka i de gamla vanorna! För min del alltså...
Hur gör ni med det där? Skippar ni sötsaker helt eller gör ni som jag och försöker hitta bra alternativ?
En halvtimme kvar till invägning och jag är nervööööös! Håll tummarna för mig är ni snälla =D
Så sant, Svanboet, särskilt jordgubbarna är ju helt underbara just nu - och det gör ju inget alls att de dessutom är pointsfria!
Återkommer efter lunch med framgångsrapport! (Om det nu blir någon framgång alls...)
Tack Svanboet - jag gick dit och vågen visade på -4 hg! Helt okej - och jag fick min andra stjärna dessutom =) Har nu 8 hekto kvar till mitt 10%-mål som jag så gärna vill uppnå innan midsommar... Det gäller att köra hårt denna veckan så kanske jag lyckas!
BeachWedding - jag är kanske latast i hela världen när det gäller motion, jag går en del till och från saker men jag är hopplös när det gäller någon form av organiserad träning! Därför försöker jag till en början nu att lära mig hur mycket och vad jag kan äta utan att motionera och sen när jag är klar får jag försöka ta tag i träningen...
Jag äter också de där popcornen mycket, och även barsen... Tycker att det är asbra! Då kan man ju smälla i sig både en liter popcorn och en bar utan att bränna mer än 4 points, det tycker jag känns superbra faktiskt! Köpte två paket bars idag, en gammal favorit och sen en chokladcrisp som jag inte testat förut... Men det blir säkert bra... Måste ju ha mitt godisförråd när suget sätter in!
Nu fortsätter jag på listan då:
Beachwedding: v24 - 80,2kg
MsMinelli: v24 - 65,4 kg (-0,4kg)
Rättelse:
Jag har inte 8 hg kvar till mitt 10%-mål utan 6 hg.
När jag skrev att jag "går en del till och från saker" så menade jag inte saker som ex. glas och häftapparater utan snarare att jag promenerar till affären, jobbet och biblioteket och såna "saker" som kanske är mer kända som "platser".
Sådärja.
Svanboet - lycka till på vägningen ikväll! Det kommer att gå strålande som alltid =)
Men vad f*n sysslar jag med idag???
Har ju skrivit MINUS 65,4 kg i listan! *suckar* Nu kör vi på Svanboets samlade lista här, det blir bäst och lättast!
********Kopiera härifrån*********
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: N/A
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 65,4 kg (-0,4 kg)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 24 80,2kg
Såååådärja, nu vart det ordning på torpet!
Svanboet - får jag fråga vart i Borås du bor? Kommer du därifrån? Hur trivs du? Är född och uppvuxen där själv nämligen =)Tänkte gå till Gustav Adolf där och väga mig när jag är hemma på semester i sommar, vet du om de har öppet även under sommaren?