• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • GladaEmma

Svanboet: Ibland bra, ibland dåligt. Du kommer ta igen detta innan du hinner blinka =) Heja heja

• Beach Wedding

usch e lite deppig.... jag gav inte min älskling en puss innan han åkte till jobbet nyss.... vi hade snackat städning innan å han antydde om att det var så stökigt hemma så vi skulle behöva städa hela helgen..... jag kännde mig så usel som hemma mamma då så jag låssades att jag inte hörde när han sedan frågade om han fick en puss utifrån hallen utan gick runt å städade istället......

Haha olångsint som man är så ångrar jag mig bittert nu å skrev ett sms direkt med "Förlåt".....inget svar ännu.... :o(

e man larvigast eller e man asså....men usch jag hatar å somna utan gonatt puss eller skiljas åt utan en....

Tror ju inte att nått av det här skulle få några följder när han väl kommer hem men var bara tvungen å få skriva av mig lite...haha

• Svanboet

Tänk inte mer på det, jag brukar också känna mig frustrerad när jag tycker det är stökigt hemma och det var säkert inte menat som en "pik" till dig utan mer en allmän kommentar. Du är ju hemma mamma och inte hembiträde!

Får du lite tid över så städa på bäst det går så ska du se att han blir så glad när han kommer hem att du får två pussar.

Beach Wedding skrev 2009-06-18 08:23:46 följande:

usch e lite deppig.... jag gav inte min älskling en puss innan han åkte till jobbet nyss.... vi hade snackat städning innan å han antydde om att det var så stökigt hemma så vi skulle behöva städa hela helgen..... jag kännde mig så usel som hemma mamma då så jag låssades att jag inte hörde när han sedan frågade om han fick en puss utifrån hallen utan gick runt å städade istället......Haha olångsint som man är så ångrar jag mig bittert nu å skrev ett sms direkt med "Förlåt".....inget svar ännu.... :o(e man larvigast eller e man asså....men usch jag hatar å somna utan gonatt puss eller skiljas åt utan en....Tror ju inte att nått av det här skulle få några följder när han väl kommer hem men var bara tvungen å få skriva av mig lite...haha
  • GladaEmma

Invägning idag kl 16. Idag känns det egentligen som att jag struntar i hur det går faktiskt. Tog ett stort steg igår nämligen och blev sååå nöjd...klippte av nästan 40 cm av mitt hår. Kändes nervöst, men jag blev väldigt nöjd =) Så nu firar jag sommar (synd inte vädret oxå gör det bara) med mycket kortare hår och än så länge 13 kg lättare!

• Svanboet

GladaEmma - visst är det ibland härligt med en "helomvänding". Stora steg kan ju hjälpa en att fokusera på nytt så strunt i vad vågen visar. *håller tummarna för dig iaf*

• GladaEmma

Tack. Precis så känner jag. Nu är det "nya jag" och allt känns bara härligt. Nygift och nyklippt och solen kommer snart fram - allt underbart!

Svanboet skrev 2009-06-18 09:06:38 följande:
    GladaEmma - visst är det ibland härligt med en "helomvänding". Stora steg kan ju hjälpa en att fokusera på nytt så strunt i vad vågen visar. *håller tummarna för dig iaf*
  • Beach Wedding

haha aaa nu fick jag ett sms nyligen med ett förlåt tillbaka.... han skrev att han e så lättirreterad nu....nytt jobb å sånt där....

Jag e så dålig på å va sur å d e han med....vi har aldrig bråkat ordentligt på de 3 år vi vart ihop...sköönt...

Gladaemma: Hoppas att invägningen kommer att gå bra idag...

åh visst är det skönt att klippa sig.... min fästman gillar inte alls kort hår men nu för en gång skull gick jag emot han å klippte av mig håret ända till axlarna.... så befriande och skönt speciellt nu på sommaren....bra att du e nöjd!

• MsMinelli

Grattis till SaraPayam =D

Och grattis även till VidHavet, nu verkar det ju som att du funnit en bra balans!

GladaEmma - vad roligt! Man behöver omväxling ibland =) Du måste vara en helt ny tjej nu =)

Svanboet - riktigt bra gjort att du vägde dig! 1,6 kilo är borta till nästa vägning ska du se - och du har säkerligen blivit en erfarenhet rikare av det hela!

Beachwedding - jag kan också vara sån ibland, men det faktum är att det kan bli lite fel ibland i förhållanden. Det viktigaste är ju att man rättar till det sen =) Gör något mysigt ihop ikväll så ska du se att ni inte ens minns detta imorn!

Idag slutar jag kl. 12 och sedan bär det av hem till Borås för att fira midsommar. Har en VV-bar och lite cola att njuta av på bussen, ska bli smarrigt! Ser mycket fram emot midsommar, ska träffa massa gamla kompisar och äta god pointssnål mat =) Dessutom ska jag bli moster för första gången i dagarna här, så jag är väldigt förväntansfull!!

Har märkt att viktnedgången har börjat sakta av lite nu, de första veckorna var det alltid över ett kilo men nu det senaste har det inte varit lika mycket... Är ju inte så konstigt egentligen och jag har bestämt mig för att strunta i hur mycket jag gått ner varje gång - så länge det är minus vet jag är på rätt väg!

Nu får vi hålla alla tummar för sol imorn också! Pepp pepp på er alla!

• GladaEmma

MsMinelli: Ja det är verkligen skillnad mot fotona tagna i höst innan VV om jag säger så =) Hur härligt som helst. Får se vad jag ska hitta på sen när jag gått i mål i VV! hihi

• Svanboet

MsMinelli - välkommen ner till regnet Här vräker det ner som ett monsunregn mellan skurarna.

Jag tror att det är bra att utveckla din inställning, att det liksom inte spelar så stor roll hur mycket det är per vecka och utan att trenden är ihållande nedåt. Det är faktiskt inte rekkomenderat att gå ner mer än 0.5kg/vecka så jag får varningar hela tiden närjag registrerar min vikt på nätet om att jag går ner för fort.

Denna vecka ska jag verkligen göra mitt yttersta och akta mig som jag gjorde i första veckan så ska jag se att jag har skakat av mig den här konferensen ganksa fort. Jag har sett ut vilka pass jag ska börja köra på gymmet nu när dansen tar slut MEN ( ) jag kommer inte börja förän på måndag för jag har mensen nu och det är så himla tråkigt att gå iväg då för jag blir så osäker och konstig i kroppen. På måndag blir det BodyPump för första gången på år och dar så jag kommer säkerligen ha väldigt ont i kroppen på tisdagen . Det är väl ingen som märker att jag "lever mitt i i förväg"? Gud vad de tär mycket som ska planeras och ordnas inför semester... och nu gnäller jag igen. Nej ett äpple får mig säkert på bättre humör och snart får jag gå ch köpa lunch *tihi*.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3