Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
************* Börja kopiera här! *************
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v25:
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 6 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 25 :64,6 kg (-0,8 kg)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 25:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 25:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 25:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 25: jämnviktsprogrammet v2. Bröllop 24/7.
Grattis till TesshjärtaFred!!!!
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v25:
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 6 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 25 :64,6 kg (-0,8 kg)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 25:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 25: 68,4 kg
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 25:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 25: jämnviktsprogrammet v2. Bröllop 24/7.
Fan vad jag e arg på mig själv asså...jag hade gått upp 0,7g på senaste mötet.... man blir så ledsen men endå så vet man ju att det bara är mitt eget fel... å inte nog med det så har jag svullat idag också.... tror jag blir så deppig av nedslående resultat på VV att jag tröstar mig med onyttigheter...
Jag köpte en VV våg så jag tänkte att nu ska jag tusan väga varenda skrot korn jag äter... å så såg jag nått program om kändis dieter å sånt så nu e jag lite peppad iaf.... får nog hänga här inne lite mer så ni kan peppa mig med....lol
Gud GRATTIS till er som hade gått ner så mkt å lyckats med delmålet....man blir lite motiverad av solskens resultat från er också...tihi...
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 25: 80,9kg (+0,7kg)
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 25: 68,4 kg
Beach wedding: Jag vet exakt hur du menar. Om man går upp så blir man inte alls peppad utan vill bara vräka i sig för man tänker att det ju ändå bara är skit.
Går man ner blir man mer peppad.
Fast i dag syndade jag. Var på en kändisfest och de hade cupcakes som såg så goda ut. Jag tänkte, äh jag har ju gått ner 1.5 kilo så jag kan unna mig,
Så jävla dumt eftersom vi har jobbfest i morgon och så är det midsommar med fest och sånt i helgen. Suck, att man aldrig kan låta bli. Får ta en extra lång promenad i morgon för att väga upp.
Jag gick ner 2 kg på 2 veckor. Sen fick jag veta att jag var gravid, haha, och då var det ju bara att börja äta som vanligt... :D
Fick iallafall jättebra tips och råd från denna site : www.godoc.se/Default.aspx
Sen körde jag med 30 minuters promenad varje dag! Det blir ju ändå 3,5 timmar/veckan.
Lycka till!
Åter från konfen och nu har jeg gett mig själv en rejäl kick i rumopan vill jag lova... Tjuv-vägde mig på hemmavågen och minst sagt tydligt resultat blev det: +3kg!!!! Jag hoppas att jag har lika lätt för att bli av med dem igen som jag la på dem nu när jag återvänder till VV-programmet. Eftersom detta resultat nu inte är endast motigt att ta och inte "värt" det så har jag beslutat mig för att göra midsommar på mitt sätt. Ingen ska få bestämma vad jag ska äta så det blir till att ta med sig egen mat till festen - liksom många allergiker kan/måste göra.
Jag går på mitt möte på em, det har jag bestämt att jag ska fast det har gått dåligt för det får inte gå obemärkt förbi att jag faktiskt har på sätt och vis valt att inte följa programmet. Jag ser fram emot att få göra som jag själv vill en stund och att folket på kontoret börjar gå på semester så jag kan få lite lugn och ro i mitt arbete för en stund.
Håller tummarna för alla och en var som har vägning idag
MsMinelli - vilet resultat!!!
TesshjärtaFred - lycka till och mycket stort grattis till en strålande insats, keep up the good work!
Beach Wedding - det blir inte bättre av att sura utan ta nu tag i det hela och om det hjälper gör en veckorlista där allt finns förplanerat så är du snabbt tillbaka på spåret igen. Det ska jag göra den kommande veckan.
Invägning imorgon...känner mig inte vidare motiverad tyvärr, men jag måste dit. Ska köpa en sån där oljesprayflaska så den tvingar dit mig =)
Även om man inte tycker att man vill så tror jag att det är bra att gå dit. Tänk på vilket underbart resultat du gjorde förra vekcan och hur spårrad du kan känna dig när du går därifrån med nya recept i handen redo att möta midsommaren "head on".
Beachwedding - en våg är jättebra att ha! Lycka till nu =)
GladaEmma - en sån vill jag också ha! Vad kostar den tro?
Svanboet - bra att du går på mötet idag! Man måste lära sig att ta ansvar för sina "misstag" eller vad man ska kalla det... Du kan ju detta nu så jag är övertygad om att det kommer gå som en dans - och du har säkert lärt dig en del på kuppen!
Här är det sol och blå himmel och jag ska ge mig ut och handla lite på lunchen - då blir det ju lite promenerat också =)Åker hem imorgon efter lunch för att fira midsommar och sitter och funderar på vad jag kan göra för god VV-lunch som man kan äta på bussen... Hmmm... Är glad för gårdagens resultat men samtidigt livrädd för att det nu ska börja vända, att jag ska sluta gå ner eller till och med gå UPP... Fånigt kanske, men nu inför midsommar och hemmabesök så känns det lite lurigt - många pointsfällor som lurar! Men jag SKA sköta mig - jag vet hur besviken jag blir på mig själv när jag fuskar!!!
Hur tänker ni andra inför midsommar?