• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Det kommer gå kanon! Du ska se att det är säkert ett glädjerus som kommer lyfta dig upp på vågen idag och imorgon har du en helt ny vecka framför dig att använda på bästa sätt.

GladaEmma skrev 2009-06-11 10:13:45 följande:
    Nu har mitt efternamn gått igenom så nu är jag glad...nu kan jag nog ta det stora pluset på vågen idag trots allt...
  • GladaEmma

Haha - hoppas kan man ju, men det ska jag inte göra för då blir jag bara sur (vilket jag säkerligen blir ändå iofs). Nästa vecka blir det rivstart!

Svanboet skrev 2009-06-11 11:17:53 följande:
    Det kommer gå kanon! Du ska se att det är säkert ett glädjerus som kommer lyfta dig upp på vågen idag och imorgon har du en helt ny vecka framför dig att använda på bästa sätt.
  • Svanboet

Man kan säkert återvända till Powerstart efter att ha följt programmet som vanligt ett tag så det borde kunna kicka igång nedgången igen och då ska du se att det mesta extra försvinner med hull och hår i en rasande takt.

GladaEmma skrev 2009-06-11 11:25:40 följande:
    Haha - hoppas kan man ju, men det ska jag inte göra för då blir jag bara sur (vilket jag säkerligen blir ändå iofs). Nästa vecka blir det rivstart!
  • Svanboet

Jag ÄR stolt, förvånad och förvirrad.
    Jag är väldigt nöjd med min nedgång även om det inte alltid känns välförtjänt och jag försöker hela tiden ha io bakhuvudet att det kommer inte fortsätta i den här takten hela vägen till mål för förr eller senare inser nog kroppen att den fått lite lite av något och då kan det lika gärna stanna av helt. Jag är försiktigt optimistisk

MsMinelli skrev 2009-06-11 10:12:18 följande:
    Svanboet, du som alltid oroar dig så och är så skeptisk har ju alltid gått ner jättemycket! Hur går det ihop egentligen? =D Jättegrattis, det är en fantastisk prestation! Även om du ätit lite mindre just då och hade lite lättare kläder så kan inte det ha gjort så stor skillnad - gått ner i vikt har du helt klart gjort även denna veckan! Du har ju gått ner SJU KILO på bara FYRA VECKOR - var stolt!Jag som du ska sköta mig exemplariskt denna veckan - har 10%-målet som en hägring för min inre syn =) Vore helt sjukt nöjd med mig själv om jag kunde lyckas med det!
  • GladaEmma

Kan hoppas att jag har sån tur som när vi varit i New York förra hösten. Hade gått upp 1,3 när vi var där så jag gick inte på invägningen den dagen vi kommit hem utan väntade en vecka och på den tiden hade jag blivit av med uppgången och dessutom 4 hg till =)

Svanboet skrev 2009-06-11 11:29:07 följande:
    Man kan säkert återvända till Powerstart efter att ha följt programmet som vanligt ett tag så det borde kunna kicka igång nedgången igen och då ska du se att det mesta extra försvinner med hull och hår i en rasande takt.
  • MsMinelli

Det är bra, Svanboet - håll huvudet högt!

VidHavet - klart du ska vara med, du är ju vår egen VV-guru! Hur funkar jämnviktsprogrammet? Jag längtar så! Tänk att för första gången sedan tonåren vara NÖJD med sin vikt och inte ständigt tänka på det... Det måste vara underbart att vara FÄRDIG!

Vad roligt att namnbytet är igenom, GladaEmma, det måste kännas superkul och ovant på samma gång =) Kör på Powerstart som Svanboet säger så kommer den eventuella kilon som smugit sig bort försvinna snabbt som ögat! Det viktigaste är ju ändå att man tar tag i det hela och går dit igen!

Har förresten bestämt mig för att vänta med att förminska min förlovningsring - har nu 3.4 kg kvar till mål och det borde ju inte ta mer än några månader. Tills dess får jag ha den runt halsen eller ha den andra ringen som jag har nu helt enkelt...

En klänning och ett par jeans har jag tänkt köpa på lördag trots att jag har en bit kvar, vill ju kunna känna mig lite fin även under själva VV-resan!

Vart har vi våra andra trogna VV-are då? SaraPayam, Hannaz, Im yours och lönnsjö? Det känns som att det var längesen vi hörde av er nu... Hoppas allt är bra med er iaf =)

• Vid havet

Tack! Ja, det är verkligen underbart att vara klar. Och jag är smalare än jag kan minnas jag någonsin varit. Tycker jag är så snygg B-)

Jämnviktsprogrammet är både väldigt enkelt och krångligt. Man ska lägga till en point varje dag och så märker man vid nästa invägning och det är lagom eller om man ska ta bort den igen eller lägga till fler. Problemet är ju när man är som jag, som slutade räkna points för flera månader sen. Då är det inte så lätt att lägga till en point. Och jag är för lat för att börja räkna igen... Så nu äter jag iprincip det jag vill, men tänker ändå på vad jag stoppar i mig. Kroppen säger i från nu också om jag äter mycket av ngt onyttigt, tex godis. Då mår jag illa och blir snurrig. Så det lockar inte att göra om det! Just nu verkar det funka att göra så.

Duktiga ni är allihopa!! Kämpa på och kom ihåg att inte fastna i veckoresultaten utan att se kurvan över tiden. Jag har gjort ett diagram i excel där jag skrivit in varje vecka. Jätteroligt att titta på nu!

Svanboet: Jag hade (och har!) det också så ibland, att det inte alls känns välförtjänt med nedgången. Men då ska man väl bara vara glad och tacksam. Tror att kroppen vänjer sig vid att gå ner, och några snedsteg hit eller dit spelar mindre roll faktiskt. Återigen är det nog kontinuiteten som spelar roll.

MsMinelli skrev 2009-06-11 13:09:50 följande:
    Det är bra, Svanboet - håll huvudet högt!VidHavet - klart du ska vara med, du är ju vår egen VV-guru! Hur funkar jämnviktsprogrammet? Jag längtar så! Tänk att för första gången sedan tonåren vara NÖJD med sin vikt och inte ständigt tänka på det... Det måste vara underbart att vara FÄRDIG!Vad roligt att namnbytet är igenom, GladaEmma, det måste kännas superkul och ovant på samma gång =) Kör på Powerstart som Svanboet säger så kommer den eventuella kilon som smugit sig bort försvinna snabbt som ögat! Det viktigaste är ju ändå att man tar tag i det hela och går dit igen!Har förresten bestämt mig för att vänta med att förminska min förlovningsring - har nu 3.4 kg kvar till mål och det borde ju inte ta mer än några månader. Tills dess får jag ha den runt halsen eller ha den andra ringen som jag har nu helt enkelt... En klänning och ett par jeans har jag tänkt köpa på lördag trots att jag har en bit kvar, vill ju kunna känna mig lite fin även under själva VV-resan!Vart har vi våra andra trogna VV-are då? SaraPayam, Hannaz, Im yours och lönnsjö? Det känns som att det var längesen vi hörde av er nu... Hoppas allt är bra med er iaf =)
  • GladaEmma

Vid havet: Har du några bra före och efterbilder som vi får ta del av och inspireras av?

• Svanboet

Jag kom just att tänka på en grej...

Förra veckan slutade med att jag nu knapat av ytterligare 1kg och nu är jag faktiskt hyfast nära mitt första 10%-mål. Det är "bara" 2.9kg kvar till 10%! Jag hade räknat med att kanske kunna uppnå 10% till strax efter semestern men om det fortsätter så här så kanske jag hinner dit före semestern - ojdå! Inte hoppas för mycket!! *korsar fingrarna och blundar och önskar*

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3