Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Det är ju KANON! nästan 1 kg minus är inget att hänga läpp över... Tänk istället hur mycket det hade varit om det varit nästan +1kg! Då hade det varit väldigt mycket.
Jag har vägning idag och jag har inte alls skött mig denna vecka så jag hoppas iaf på att det inte är + på vågen men jag vågar inte hoppas på nedgång. Det ska bli skönt på sätt och vis att göra avstamp för en ny vecka och glömma det som varit och ta nya tag.
Hur har det gått för er andra?
Godmorgon gullvippor!
Här är det regn och rusk men humöret håller sig över fryspunkten ändå faktiskt =) Utanför på gatan här håller dom på med vägarbete så det låter alldeles galet mycket, det får dom allt sluta med snart! Hur står det till med er idag? Några som hade vägning igår tror jag visst? Hur blir det för er nu under sommaren, får ni byta möte då?
Själv har jag bestämt mig för att väga mig idag på lunchen istället för imorgon, det lär knappt vara minus men det är lika bra att få det överstökat - om inte annat så får jag ju nästan en hel vecka på mig till nästa vägning och det känns bra! Återkommer efter lunch med resultatet... *hoppas hoppas på liiite minus bara!!*
Svanboet - känner precis som du! Hoppas såklart att jag slipper ett plus men det viktigaste nu är att gå och väga sig och sätta punkt för den senaste tiden - och sedan starta en helt ny vecka full av möjligheter!
Pepp pepp till oss, detta klarar vi galant!
Gomorron!
Jag har vägningar med barnvagn på måndagar men nu på sommaren måste jag byta så det får bli 16:30 på samma ställe istället....till en början med iaf!
På vågen vägde jag 0,2kg mindre idag.....känns bra..... lagade ett storkok 0 points soppa igår... iof d kanske blev nån point i den trots allt för jag ämdrade lite i receptet... men god blev den verkligen!
Hur är det med buljonger? är det jätte onyttigt....
Jag som är ny här är lite nyfiken på vilka som finns här i tråden..... har ni ingen lista?
Är det några från sthlm här eller vart är ni i från....
Oj, någon lista har vi inte direkt gjort vad jag minns.
Jag kan börja så är det bara att fylla på vartefter med mer eller mindre detaljer:
Svanboet, Gbg/Borås, vägning onsdagar, 4 veckor idag
Vad jag vet så är buljong gratis som smaksättare men kostar som dryck, kan vara fel för detta program då jag har ganska många vanor kvar från förra programmet som jag behöver lära om.
Svanboet, Gbg/Borås, vägning onsdagar, 4 veckor idag
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 vet jag efter lunch =)
Bra idé med lista! Och vad härligt att det går bra, BeachWedding! Ska nog prova den där 0-pointssoppan snart också tror jag...
Ska handla några paket bars sen också, jag äter säkert ett paket i veckan! Är en godisråtta och klarar inte att helt vara utan det, utan försöker istället hitta nya sätt att kunna äta sött utan att gå upp i vikt... Till exempel VV-bars och min nya favvis Äpple i ugn =) Jag vet att många säger att det är bäst att undvika socker helt och att suget då försvinner, men jag vet för min del att det inte skulle fungera för mig längden och då är det bättre att ha en strategi som fungerar än att falla tillbaka i de gamla vanorna! För min del alltså...
Hur gör ni med det där? Skippar ni sötsaker helt eller gör ni som jag och försöker hitta bra alternativ?
jag har börjat med att dricka lightläsk eller saft när det är som värst. Första veckorna hade jag inget sug alls efter sötsaker men nu kryper det fram titt som tätt. Dessutom kan jag rekommendera att prova några väldigt söta frukter nu när det ändå är sommar. Färsk ananas tycker jag är toppen, mango kan också vara väldigt söt och vindruvor är också poppis. Jordgubbar är dessutom gratis om man vill möla i sig ett helt kilo - tänk på lilla maggen bara för det kan bli lite för mycket.
En halvtimme kvar till invägning och jag är nervööööös! Håll tummarna för mig är ni snälla =D
Så sant, Svanboet, särskilt jordgubbarna är ju helt underbara just nu - och det gör ju inget alls att de dessutom är pointsfria!
Återkommer efter lunch med framgångsrapport! (Om det nu blir någon framgång alls...)