• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • TesshjärtaFred

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: N/A

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 65,4 kg (-0,4 kg)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 24 80,2kg

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 24 69,9.

• GladaEmma

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: N/A

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, 5 veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 24 65,4 kg (-0,4 kg)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar,11 vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 24 80,2kg

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), 7 veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 24 69,9.

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 24 N/A

--------------------------------
    Ska ta modet till mig att gå dit idag. Vet ju att jag gått upp, något annat vågar jag inte ens hoppas på. Men nu får det vara nya tag så att jag inte faller tillbaka i gamla vanor igen. suck

• Beach Wedding

Gomorron alla....
    hehe är d många här som fusk väger sig i veckorna också...lol... jag väger mig varje dag....inge bra egenmtligen juh!

Idag vägde jag lite mer så nu är det skärpning som gäller!!

Jag fattar inte varför det alltid ska vara så svårt å komma under 10 tals strecken.... nu har jag problem att komma under 80 och för 3 år sedan när jag träffade min fästman så hade jag problem att komma under 70 strecket....usch 10 kg på 3 år å allt bara för att man fann kärleken...haha

Idag ska jag åka och hämta min bröllopsklänning....ska bli så kul å få prova den hemma och ha den som måttstock varje måndag....

Nu har jag å Per(fästisen) bestämt oss för att börja spela badminton 1 gång i veckan igen.... det är ju perfekt nu när jag behöver förlora i vikt och speciellt på armarna å över kroppen...

Kul att det är 2 sthlmare till i tråden.... jag väger mig oftast på södermalm trots att jag bor i bromma...ibland blir det hötorget med...*le*...

• Svanboet

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: 102.9kg

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 24 N/A

• MsMinelli

Top of the morning to all!

BeachWedding - jag fuskväger mig en del hemma också, inte så ofta men mest för att ha en kurva att jämföra med även på hemmavågen... Dock är det väldigt opsykologiskt av en att göra det, jag personligen blir verkligen förkrossad om jag gått upp det minsta lilla hekto - vilket ju är onödigt eftersom det väl är rätt normalt att det pendlar lite så...

Det jag är mer nervös över är att jag de senaste två gånger har vägt mig på lunchen och att jag nästa vecka ska väga mig på kvällen igen - då har jag ju hunnit få i mig både lunch och mellis förutom frukost och då lär jag ju väga mer? Uscha... Vill så gärna nå mitt 10%-mål nästa vecka... Och sen måste jag bli konsekvent med dag och tid som jag väger mig på! Basta!

Hur går det för er andra en regnig dag som denna?

• Svanboet

Jag förstår inte riktigt hur VVs våg fungerar men den visade faktiskt -1.2kg igår till min stora förvåning. Jag misstänker att det beror på att jag brukar väga mig lite senare och efter middagen och kanske med en aning mer kläder än igår. Trots allt verkar det som om jag har gått ner när jag intehar räknat men aktat vad jag ätit och druckit.

Jag befarar dock att det kommer synas vid nästa veckas vägning så denna vecka måste jag verkligen försöka sköta mig exemplariskt. Jag har idag bunkrat kylen med en härlig tonfisksallad till lunch och eventuellt blir det soppa till middag om jag "hinner" hem för att laga den.

• MsMinelli

Svanboet, du som alltid oroar dig så och är så skeptisk har ju alltid gått ner jättemycket! Hur går det ihop egentligen? =D Jättegrattis, det är en fantastisk prestation! Även om du ätit lite mindre just då och hade lite lättare kläder så kan inte det ha gjort så stor skillnad - gått ner i vikt har du helt klart gjort även denna veckan! Du har ju gått ner SJU KILO på bara FYRA VECKOR - var stolt!

Jag som du ska sköta mig exemplariskt denna veckan - har 10%-målet som en hägring för min inre syn =) Vore helt sjukt nöjd med mig själv om jag kunde lyckas med det!

• GladaEmma

Nu har mitt efternamn gått igenom så nu är jag glad...nu kan jag nog ta det stora pluset på vågen idag trots allt...

• Vid havet

Hejsan!
    Nu har jag varit och vägt mig igen, och gått ner 0,7. Hur F-N det nu gått till efter studentmottagning med efterföljande illamående/sockerchock OCH potatisgratäng igår. Jaja, det funkar ju ändå uppenbarligen.

Den där listan - får man vara med på den, trots att jag är jämnviktare??

VidHavet: Stockholm/Tyresö, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 24 69,2 kg (-0,7 kg), jämnviktsprogrammet v2. Bröllop 24/7.

• Svanboet

************* Börja kopiera här! *************

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 4 veckor idag, Startvikt 109.9kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v24: 102.9kg

VidHavet: Stockholm/Tyresö, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 24 69,2 kg (-0,7 kg), jämnviktsprogrammet v2. Bröllop 24/7.

Jag lägger helt sonika till VidHavet för vi är så himla glada för att du nu nått målvikt och att du håller oss andra på spåret.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3