Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Nu blir det lunch i solen!!
Just nu är jag dille på rabarber och jordgubbskompott smaksatt med kardemumma och serverad med en liten kula vaniljglass.
Förstår inte vart detta sug kom ifrån? Kan det vara som så att vi planerar att ha glassfika på jobbet vid 3 så jag har redan ställt in siktet på glass och jordgubbar är ju så himla smuttigt så det skajag handla på väg hem från mötet.
Brukar ni också få sådana där konstiga infall/sug som liksom inte vill ge med sig?
Jag tycker inte heller att det är så illa att hoppa en vägning. Jag gör det nämligen själv rätt ofta. Den här veckan för att jag vet att det kommer att vara plus efter midsommar och då vill jag skadereglera lite.
Men jag räknar points som vanligt. Dock hade jag tänkt försöka promenera så mycket som bara den den här veckan med det gick i stöpet. I går fick jag hoppa in som nyhetschef och jobbade från 9.15 till 01.30! I morse skulle jag gått upp för att gå men var så trött efter gårdagen att jag sov till 13.30 och börjar 15. Fanns inte tid för annat än att gå upp, duscha och åka till jobbet.
Jag hoppas att det ska finnas tid i morgon. Suck, att det ska vara så svårt att få ihop vardagen. Och då har jag inte ens barn!
Jag vet precis vad du menar med vardagspusslet TesshjärtaFred - ibland känns det helt omöjligt.
Jag ska iaf sträcka extra på mig denna vecka för tro det eller ej så har jag lyckats bli av med exakt (!) den vikt jag plussade förra veckan så då kan jag dra lärdom av det och säga att tre dagar "svullo" - konferens motsvarar en veckas "slaviskt" följande av programmet - är det värt det?
Den nya veckan börjar iaf idag och jag känner mig injicerad med mer ork och kraft än på länge. Jag var och dansade igår och det är så härligt! Absolut bäst är det att dansa med läraren för det blir så mjukt och härligt och alltid lite nya grejor tillsammans med honom.
***** Börja kopiera här ******
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 6 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v26: 102.9 kg (-1.6kg)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, xx veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 26: 64,6 kg
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 26:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 26:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 26:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 26:(jämnviktsprogrammet v3). Bröllop 24/7.
Endast 3.1 kg kvar till 10%! Jag ska nu hålla stenhårt i takterna och verkligen se till att uppfylla 10% till efter semestern. Då har jag 4 veckor på mig så det borde gå att genomföra. Jag har börjat träna och under semestern har jag all tid i världen att sköta maten själv och beror inte av andra alls över huvud taget. Jag föreskriver mig själv ordning och reda (på fredag) så hoppas jag att det fungerar som det ska
Bra jobbat Svanboet!! Verkligen fantastiskt resultat på en vecka måste jag säga. Imponerande att du är så aktiv och tränar också.
Jag vägde mig hemma i morse och verkar ha gått upp typ 1 kg! Synderna straffar sig nu kanske... Men vi får se vad vågen på vv säger - ska gå dit nu.
Återkommer med listifyllning!
Vid havet - lycka till!
***** Börja kopiera här ******
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, 6 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v26: 102.9 kg (-1.6kg)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, xx veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 26: 64,6 kg
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 26:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 26:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 26:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 26: 70,2 (+1,2!)(jämnviktsprogrammet v4). Bröllop 24/7.
Japp, det var ju det jag trodde. Men då vet jag var gränsen går. Undan m nötterna igen!
Vid havet - Tänk att det är så lite som spelar roll. Men nötter är bra gottis tycker jag. Spännande att se vad som händer nästa vecka!
Fast det är skillnad på nötter och nötter. Har inte riktigt fattat vad det är men naturella nötter är ju nyttigare än typ saltade jordnötter - och det är sånt som ska bort! Och lite mer försiktighet in
Som sagt, bra att veta ändå vart gränsen går, jag har ju tyckt att det varit lite väl enkelt ett tag.