• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Vid havet

Japp. Odräglig var ordet B-)

Tack snälla - det känns verkligen väldigt bra. Tänk... 20 kg! Och så här i efterhand har det inte ens varit jobbig, besvärligt eller känts som lång tid (9 månader).

Wiiiiiiihooooooooooooooooooo!!!!

• MsMinelli

Så underbart det måste kännas! NJUT verkligen av detta - det är en sådan fantastisk prestation du gjort och det förtjänar du att ta åt dig!

Vill också gå i mål snart! Jämnviktsprogrammet ska bli så intressant tycker jag, vill lära mig hur mycket jag egentligen kan äta och samtidigt må bra och hålla min idealvikt... Vägde mig härhemma imorse trots att jag inte kan väga in mig idag och enligt vågen är jag bara 1,5 kg ifrån mitt mål - känns helt galet på nått sätt... Men underbart också såklart

• Vid havet

Det låter ju jättebra! Hoppas du kryar på dig snart så du kan gå och väga dig "på riktigt".

Jag måste varna lite för jämnviktsprogrammet dock. Jag tyckte inte man lärde sig så mycket -alltså inte genom att någon lärde mig i alla fall. Utan det handlade mest om att testa med att lägga på en point hit eller ta bort en och se vad som händer. Fortsatte man gå ner skulle man lägga på en och gick man upp för mycket så skulle man ta bort. Kanske upplevde jag det lite "löst" för att jag inte räknat points på så länge, men jag hade kanske trott man skulle få mer vägledning. Men å andra sidan har jag klurat ut själv ung var gränsen går för mig.
    På nåt sätt lyckades jag gå ner 0,5 den hä veckan - trots svullandet i helgen!

Har precis tokprovat (och tokfotat) mina ringar. Fick hem min förlovningsring idag som är nymatterad och rohdierad och sååå fin nu. Åååååhhhh varför måste man vänta???!!!

MsMinelli skrev 2009-07-08 14:37:18 följande:
    Så underbart det måste kännas! NJUT verkligen av detta - det är en sådan fantastisk prestation du gjort och det förtjänar du att ta åt dig!Vill också gå i mål snart! Jämnviktsprogrammet ska bli så intressant tycker jag, vill lära mig hur mycket jag egentligen kan äta och samtidigt må bra och hålla min idealvikt... Vägde mig härhemma imorse trots att jag inte kan väga in mig idag och enligt vågen är jag bara 1,5 kg ifrån mitt mål - känns helt galet på nått sätt... Men underbart också såklart
  • MsMinelli

Hahaha ja det är svårt att hålla sig när ringen väl kommit, jag var helt hopplös när våra förlovningsringar kommit Vad härligt att du är nöjd och glad, även om det såklart är jobbigt att vänta!

Vad trist att det inte är mer vägledning än så på jämnviktsprogrammet - det är ju egentligen just att hålla vikten som är det svåra!!! Antar att det är som du säger, att man själv får klura ut det, men det vore inte fel om de la ner lika mycket krut på jämnviktsprogrammet som de gör på viktnedgångsprogrammet... Jag menar, att gå ner i vikt är ju inte problemet utan det svåra och viktigaste är ju att hitta en balans sen... Tror jag!

Men men, längtar dit gör jag ändå... Främst för att det innebär att jag då kommer ha gått i mål

VILL verkligen väga mig idag för annars kan jag inte förrän i nästa vecka, men är samtidigt skeptisk till att ge mig ut i skitvädret som råder... Vi får hålla tummarna för att vädret blir bättre!

Mätte midjan igår också för skojs skull och nu är jag bara 2 cm över mitt midjemått i nian när mormor sydde min balklänning GÖTT MOS!

• Vid havet

Exakt - att behålla det här är ju det svåra! Att inte trilla dit i sina gamla vanor, det är ju lätt att man slappnar av och tror att det ska gå av sig själv nu.

Bra med midjemåttet! Jag önskar verkligen att jag mätt mig mer -speciellt runt överarmarna av någon anledning Störde mig nog mest på att de var stora innan och nu är det en gigantisk skillnad. Hade varit kul att ha siffor på allt faktiskt.

Har du långt till vägningen? Vore ju som du säger skönt att få det gjort.

• Svanboet

GRATTIS! mångdfaldigt och tusen gånger till!! Du är vår idol!

Vid havet skrev 2009-07-08 13:05:28 följande:

**** jag är guldmedlem!!!!!! **** :-d b-)
  • MsMinelli

Ja det är ju det man är nervös för isf - att falla tillbaka i de gamla destruktiva vanorna... Jag tänker, precis som du, stanna kvar här i tråden så länge jag bara kan och mitt mål är verkligen att gå och väga mig en gång i månaden och förbli guldmedlem för alltid Är så nöjd med VV och trivs så bra med hela paketet att jag verkligen inte vill tappa bort det!

Jag skulle också önska att jag mätt mig mer och gärna även tagit kort... Man ser ju sig själv varje dag så man ser ju inga sådär drastiska skillnader - det jag upplever mest är att kläderna sitter annorlunda och då att folk kommenterar det snarare än att jag själv ser det på kroppen... Har ändå gått ner runt 8 kilo nu och det är faktiskt ganska mycket! Viss skillnad ser jag iofs på min mage - den är inte lika stor och dallrig längre... Känns nice

Har bestämt mig för att pallra mig iväg till vägningen kl. 17 idag iaf - känner att det måste bli av den här veckan. Vill köpa bars och en sån där oljespray också, så det är bara att pallra sig iväg... Nej, så långt är det inte - det tar väl en halvtimme från dörr till dörr så det är ingen fara så Och det känns som sagt viktigt att komma iväg idag!

Får besök av en tjejkompis i helgen också, och jag vet av erfarenhet att det kommer bli svårt att hålla sig till nyttigheterna... Min strategi är därför att äta det jag vill - men liiite! Det funkade i helgen när vi var iväg och jag tänker därför göra så igen. Det är ingen idé för mig att försöka hitta VV-mat och dryck ute och oja sig över points när jag en efterlängtad semesterhelg kommer - då är det så mycket bättre att äta det man vill i små mängder och promenera så mycket man kan! Wish me luck

Apropå överarmar så är min fortfarande gigantiska! Jag har ju bara 1,5 kilo till målvikt nu så jag hoppas fanimej att det är från armarna de kilona kommer försvinna... Kan heller inte sänka målvikten eftersom det är den lägsta tillåtna för min längd... Ja, den som lever får se - hoppas iaf på smalare armar vid målgång!

(oooh målgång, jag ryser av förväntan av bara ordet!)

• Svanboet

Rapport från Svanboet:

Jag har tagit mig över tröskeln tror jag och idag börjar jag verkligen ha semester. Igår var jag på vägningen som vanligt och tro det eller ej så har jag nästan nått mina 10%! Resultat från igår: -1.7kg, kvar till 10%: 0.7kg!!

Jag är så fnittrigt glad och upprymd och nu ska jag åka och hälsa på mamsen så det blir nog tokroligt att gå på mötet nästa vecka. Fick min tredje stjärna igår iaf.

MsMinelli - krya på dig raringen och tänk inte på att du missar vägningen utan koncentrera dig på att bli bättre så du kan njuta av vädret när det återvänder. Nu är det sommar, nu är det sol...?

• MsMinelli

Åh, hej Svanboet, undrade just vart du tagit vägen! Det är tomt här utan dig

Hur gick det för dig igår? Och hur går det med hungern? Ge inte upp nu, kära Svanboet, du förtjänar det bästa och att vara nöjd med dig själv! Vi finns här för dig när det känns tufft, vi kämpar tillsammans!

Själv ska jag t.ex. iväg och väga in mig om ett par timmar trots att jag är tokförkyld och att regnet öser ner... Vi VV-pinglor är riktigt fighters, kom ihåg det Se på vår guru VidHavet och inspireras - snart kan vi också köpa pyttesmå kläder på rean och äta en kaka då och då utan att gå upp i vikt!

• Vid havet

Hehe Tack!
    B-D

Svanboet skrev 2009-07-09 12:59:00 följande:
    GRATTIS! mångdfaldigt och tusen gånger till!! Du är vår idol! Vid havet skrev 2009-07-08 13:05:28 följande:
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3