Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Kan nog bli en del höjda ögonbryn... men du ska se att det kommer gå utmärkt ändå! Det viktiga är ju at du går dit och att du vågar ta steget upp på vågen och tillbaka in på "den smala vägen".
Vad gör man med sina sparade points?
Jag brukar vara nitisk och vilja spara minst 4 varje dag under större delen av veckan och det går lite troll i det där för det tar int många dar att komma upp i en ansenlig summa och vad gör man med dem sen då? Jag har funderat på att frossa i lite glass, godis eller t.o.m. vin men det känns så väldigt onödigt "bara för att".
Visst är det roligt hur det kan svänga fort. Nu när jag har sysselsättning mest hela tiden och börjar återfå kontrollen på jobbet så är jagintelängre småhungrig och får pointsen att räcka utan problem. Bara förra veckan hade jag ju sådana enorma problem med att slippa vara hungrig.
Halloj tjejer!
Jag hade sparat jeans och lite sånt som jag inte ville slänga - för jag skulle ju komma i dem igen nån dag. Nu är de förstora
Sparade också points och använde sen upp dem på helgen. Inte så mycket frossade i något speciellt men unnade mig vin, dessert eller om vi skulle iväg på middag så behövde man inte bry sig så mycket. Det var skönt! Värt att leva lite knapert i veckan då.
Köpte lösgodis i lördags. Men vilken skillnad det är på mängden! Nu står jag och väljer och väljer för att känna efter vad jag verkligen är sugen på - vill ju inte slösa bort points på sånt jag inte är sugen på. Svårt faktiskt. Sen är det gott men jag känner av sockerruset och det är lite avtändande faktiskt så det lär dröja ett tag nu. Tror jag hellre i framtiden äter en bit god choklad eller två faktiskt.
Räksalladen låter god! Vad har du i den?
1 st kycklingfilé - 1 point
2 potatis (ca 20 smala klyftor) - 1 point
1 lök - 0 point
1 tsk olivolja - 0.5 point
2 skivor 10%ig fetaost - 1.5 point
1 klyfta vitlök - 0 point
3 msk matyoghurt - 1 point
Voila - kycklingfilé med fetaostgratinerad potatis och lök med tzatziki för bara 5 points!
Major fallout för mig den här helgen - men jag är faktiskt glad ändå! Har 4 veckor på mig att gå ner det sista kilot (hade ju som drömmål att gå i mål innan jag åker till Italien vecka 32) och vill också ta det lugnt och ha det skönt under tiden... Borde ju hinna ändå!
Har tänkt promenera hem från jobbet ett par dagar denna veckan, det tar nog minst 1.5 h så det borde ju göra lite gott iaf...
Hoppas det gick bra för TesshjärtaFred med invägningen också!
Och förresten, Svanboet - jag tog hem en klänning från just mamma som jag hade i 2:an på gymnasiet, en hellång svart klänning i storlek 36 som var SÅ TAJT redan då och som jag inte kunnat drömma att få på mig sedan dess - men så provade jag den i förra veckan och jag fick faktiskt på mig den!!!!! Så prova den nu eller ta den med dig - det är faktiskt jätteroligt att ha ett sånt plagg i närheten
Confession: vågen berättade att MsMinelli hade GÅTT UPP 9 hekto över helgen!! Usch och fy Var bara tvungen att gnälla av mig lite här hos er...
Rättelse:
2 potatisar = 2 points
Hela kalaset går då på 6 points ja
Recept på trevlig sommar-räksallad:
Skalade räkor
Sockerärtor, förvälls och skärs i mindre bitar
Vattenmelon
Cocktailtomater
Physalis
(mängder efter begär)
Dressing:
olivolja
balsamvinäger
salt och peppar
Servera salladen på en bädd av grön sallad och med en skiva bröd till.
MsMinelli - det blir du snabbt av med igen! Jag vet att du kan och med lite extra promenad har du gått ner extra redan i nästa vägning. Jag ser dig strosa hem från jobbet med solen i ryggen och njuter av sommaren - det ser härligt ut!
Jag har (kanske dumt) valt att börja mina veckor på torsdagar eftersom min vägning är på onsdagar. Det gör liksom att jag itne har "extra" att ta till på helgen om vi är bortbjudna men jag är ju fortfarande ganska tung så jag har många dagliga om jag bara tänker mig för på morgonen och så. Problemet liksom uppstår på tisdag och onsdag då jag ska försöka äta upp alla jag sparat... Blir ju nästan en hel pizza på motionspoängen och sparade