• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Beach Wedding

ja kämpa på tess... skönt att du e halvvägs iaf....

min mensvärk visade sig vara blandad pms å sjukdom(diarre) så på 3 dagar har jag nu gått ner 2,9kg och har äntligen spräckt 80kgs gränsen.....9 kg kvar till acceptabel bröllops vikt...lol....14kg till målvikt....

knas bara att bröllopet redan är bokat.....nu får jag kämpa....

nu har jag iaf gått ner de kilon jag gick upp på semestern å lite till...

• Svanboet

Ibland har man hjälp av sjukdommar men oftast tycker jag de är ivägen

Jag har nu semester från checklistan - tyckte det var på tiden att jag fick "slarva" lite då jag klarat mitt första delmål. MEN vågen hemma är obönhörlig och visar +4kg på bara några dagar och jag blir mer och mer orolig inför vägningen på onsdag. Jag ska nu vara hemma en vecka och hoppas få lugn och ro och nya krafter till arbetet, VV och träningen.

• GladaEmma

Kommer inte vara aktiv här längre... Kommer lägga ner VV snart då jag lyckades bli gravid på "första försöket" (första ägglossningen efter jag slutat med ppillerna). Det är ju underbart, men jag hade ju aldrig trott att det skulle gå så fort, trodde jag skulle hinna gå ner några kilo till... Men men - nu ska jag bara njuta (när illamåendet är över) och se fram emot det lilla livet =)

• Vid havet

Grattis!! Det är ju fantastiskt

GladaEmma skrev 2009-07-20 08:34:53 följande:
    Kommer inte vara aktiv här längre... Kommer lägga ner VV snart då jag lyckades bli gravid på "första försöket" (första ägglossningen efter jag slutat med ppillerna). Det är ju underbart, men jag hade ju aldrig trott att det skulle gå så fort, trodde jag skulle hinna gå ner några kilo till... Men men - nu ska jag bara njuta (när illamåendet är över) och se fram emot det lilla livet =)
  • GladaEmma

Tack Vid havet!!! Det är verkligen underbart, men stor förvåning =)

• Svanboet

GRATTIS!!!
    Välkommen tillbaka när det livet livet tittar ut

GladaEmma skrev 2009-07-20 08:34:53 följande:
  • Svanboet

Idag har jag varit och plockat jordgubar på självplock och eftersom det var "ont om jordgubbar" tog det mig hela 1,5h att med huvudet i backen och rumpan i vädret att plocka nära 7kg härliga stora och saftiga jordgubbar. Det står nu kräm på bordet och väntar på mig till lunch - himmel vad gott!

Jag har annars inget speciellt planerat denna vecka. Ska gå på mötet som vanligt på onsdag och säkert vill jag dansa på torsdag och redan ikväll har jag lyckats lura med mig min sambo till Liseberg för at dansa lite bugg. För min del hoppas jag på mycket bugg Jag har nu min semester del II och som väntat vräker regnet ned utanför fönstret i allt tätare skurar. Men det är skönt att vara hemma igen och "vila" från jobbet. Fick väldigt nyttiga saker gjorda under förra veckan men det var jobbigt framåt fredag så nu ska jag ha några dagar helt ledigt innan ag ens börjar fundera på vad jag behöver göra när jag återväner till kontoret om en vecka.

Vid Havet - Är det på fredag det gäller? Jag känner mig dum för jag vet du har sagt det många gånger men jag lyckas förvirra dagarna helt.

TesshjärtaFred - hur har din helg varit?

• Svanboet

Nu är jag tillbaka från semestern och regnet strilar utanför fönstret. Jag har inte varit och vägt mig förra veckan och på snart 2 veckor har jag inte skrivit upp och räknat mina points. Det var som om jag gick in lite i väggen när jag faktiskt nådde 10% men nu när vardageen återvänder hoppas jag kunna styra upp verksamheten igen.

Mitt största problem just nu är att jaghar ruskig tandvärk och jag vet inte vem jag ska vara argast på... lång historia kort så upplever jag att min tandläkare "förstörde" en tand och nu har den inte annat än krånglat och nu verkar det bli rotfyllning av det hela. Urk vad jag blir upprörd . Men faktiskt borde det ju vara mig själv jag ska vara mest arg på för om man sköter tänderna efter förutsättningarna man har så ska de ju inte gå sönder...

• Svanboet

Jaha då skriver jag igen då! Vill bara passa på att påpeka att: JAG SAKNAR ER TJEJER!!

Idag ska jag gå till mitt möte som "alltid" efter nära 2 veckors semester och i detta nu hoppas jag bara att jag inte har gått upp i vikt igen. Några hekton kan jag acceptera men jag vill inte trilla in med några kilon! Det känns fortfarande på kläderna som om jag har klarat mig bra och jag kunde givetvis inte annat än ställa mig på vågen hemma imorse. Några hekton upp där men nu har jag också ett annat handikapp som kanske hjälper att hålla munnen stängd.

Jag har varit in hos tandläkaren och fått tömma coh spola en tand, det blir en rotfyllning av det sen men nu har inflammationen satt sig i kinden så det ser ut som om jag varit i världens slaggis fast utan blåmärket då! Jag har väldigt svårt för att gapa och ännu värre är det att försöka tugga så nu blir det mest flytande föda tills detta har lagt sig lite. Det blir soppa, yoghurt och mjuka frukter till frukost, lunch och middag!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3