• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • JL2b

Ja vatten är jag och har alltid varit dålig på att dricka, men det tror jag att det flesta är.
    Pratade med min hudläkare för ett tag sedan om att dricka mycket vatten och han sa att man ska dricka när man är törstig. Kroppen säger till när den vill ha vätska. Så jag har väl hållt mig fast vid det lite tror jag.
    Jag var inte direkt en av dem som gick med vattenflaska trenden, att alltid springa runt med en flaska i handen.

Hur går det för er andra nu då? Klarar ni av att hålla era points?

• TesshjärtaFred

JL2b:Jag vet inte hur du har räknat, men 6 points för en gryta med Panaeng grytbas låter otroligt lite.

• JL2b

TesshjärtaFred: Jag hittade inte just den men när jag sökte på andra grytbaser så var det bara 1p i hela burken. Så jag tog det. Men jag kan ha gjort fel. Hittade inte det i min bok och inte på nätet heller.

• Svanboet

Enligt livsmedelbasen på VVs hemsida så är det 3,5 poits/dl kokosmjölk av märket Mrs Chengs - just den Panaeng grytbasen finns inte med i listan MEN det finns en grön curry för 8/burk och en röd curry för 14/burk.

Kokosmjölk är inte det lättaste att ha med i maten för den är så fett-rik. Men jag gillar det också så ibland får man unna sig.

• Svanboet

Idag har jag vägning och som alltid är jag en aning nervös.

Det är pirrigt att få veta hur veckan har gått för just denna vecka har jag haft det lite kämpigt. Jag lyckas hålla mig till planerad mängd mat ända tills jag kommer hem och då brakar mums-monstret i mig lös. Just nu har jag dille på ost-smörgås och det mina vänner är itne en billig last. Som tur är, är det iaf inte choklad

• JL2b

Svanboet: Vad är det för ost som du har dille på? Du kanske skulle kunna byta ut den osten mot ett magrare alternativ och kanske en grövre macka?
    Och vilken tur att det inte är choklad eller glass eller nått liknande du har dille på!
    Lycka till och kämpa vidare!

• Svanboet

Det är väl ingen speciell ost i sig - jag försöker tänka att det är kroppens sätt att tala om att den får för lite av något näringsämne. Jag har börjat äta yoghurt till frukost för att kompensera lågt intag av kalcium men det verkar inte vara det heller.

Tyvärr så är det ju inte så att jag äter smörgås för att jag är hungrig utan jag blir sugen... Jag vill ha smörgås till frukost och lunch och middag och mellis och nattmacka åsså om det fanns möjlighet att äta medan man sov. Inte för att skrämma er andra men detta är den kampen man får ta när man är VV:are, veta att smörgås inte är ett bra alternativ och försöka hålla sig till det man vet ska vara bra - typ "Mind of Matter".

Jag vet inte heller om det kanske har att göra med att jag nu äter Kåvepenin och då får man inte äta riktigt när man vill för att medicinen ska verka effektivast. Snart är den kuren över å andra sidan så då hoppas jag kunna återgå till en mer normal planering.

• TesshjärtaFred
    Svanboet skrev 2009-08-05 07:56:59 följande:
    Enligt livsmedelbasen på VVs hemsida så är det 3,5 poits/dl kokosmjölk av märket Mrs Chengs - just den Panaeng grytbasen finns inte med i listan MEN det finns en grön curry för 8/burk och en röd curry för 14/burk. Kokosmjölk är inte det lättaste att ha med i maten för den är så fett-rik. Men jag gillar det också så ibland får man unna sig.
    Ja det var det jag tänkte. Och panaeng innehåller ju dessutom jordnötter så man får nog räkna på minst 10-12, om inte mer för en sådan burk. Bara så att du inte lurar dig själv JL2b och sen blir besviken om du inte ser resultat.
  • JL2b

TesshjärtaFred: Shit! Ja ni då var det sista gången jag använde den! För SÅ god var den inte! Så nu blir det vatten och vanlig curry i den grytan =)
    Tack för att ni hjälpte mig med den fällan!

Svanboet: usch det låter jobbigt att både gå på den medicinen och även försöka att hålla sina points som man ska.

Men om det är osten du är ute efter kanske du kan slänga den på ett knäckebröd istället?

• Svanboet

Nu ska jag snart gå på veckans möte och jag är spänd! Förra veckan hade jag +0.8 efter två veckor semester och som alla andra är jag desperat efter att få bort det igen och gärna lite till.

Som sagt innan så har veckan varit lite kämpig men jag hoppas på lite ljusning under kommande vecka och så lite bättre väder så man orkar gå ut och gå lite på kvällarna.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3