• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • JL2b

-0,3kg. Det är banne mig inte mycket men det åtminstone inte +!

***** Börja kopiera här ******

Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.33: 98,4

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 13 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v32: 96,7 (-2.2)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!

• TesshjärtaFred

Hej alla,
    ville bara hoppa in och säga att det går framåt med pulverdieten.
    Har fuskat på helgerna då jag fick min möhippa förra helgen och nu i helgen som var hade vi myshelg jag och fästmannen. Så jag kör på minst en vecka till med pulver. I morse när jag ställde mig på vågen (före frukost, utan kläder ) så stod den på 66,4. Lägsta hitills. Nu jäklar ska jag köra ända in i kaklet!
    Hade som mål att nå målvikt till bröllopet, men vet att det blir svårt så jag satsar på att komma i mål till bröllopsresan i november i stället.

• MsMinelli

Hello ladies!

Vad härligt att se att tråden utökats! Välkomna alla nya!

Grattis till fru VidHavet, både till giftermålet och den minimala viktökningen

Grattis till Svanboet för dina som alltid fantastiska resultat - du är en stor inspirationskälla!

Själv har jag tagit en oförskämt lång semester från både BT och VV och jag har därför lagt på mig ett antal kilon under dessa veckor. Tänker inte klandra mig själv för detta (jag njöt lite för mycket, men för mycket av det goda kan vara underbart ibland) utan helt enkelt se framåt - stark och motiverad möter jag vågen och framtiden!

Som för att understryka att det semestertiden är över och att det är dags för nya tag färgade jag igår håret från blont till mörkrött - är nu en höstversion av mig själv vilket faktiskt är ännu mer peppande! Handlade dessutom hem ingredienser till VV-bröd, nyttigt pålägg och ingredienser till 10 nyttiga middagar igår så nu är jag sannerligen väl förberedd!

Har inte vägt mig sedan vecka 26 (!!!!) och tänker inte väga mig än på ett par veckor heller faktiskt, vill få tid att rätta till mig lite och komma in i de gamla bra och stabila vanorna igen!

Hur går det för er andra då? Någon mer som anar höst i luften?

• Vid havet

Hej!

Tack tack, det var en fantastisk dag!!
    Jag ska väga in mig ordentligt i morgon (visserligen bara hemma men ändå) för då är semestern officiellt slut och därmed "fuskandet" m fikor, vin och snacks lite för ofta. Vardagen är här

Jag är nöjd med att jag tagit upp mina joggingturer igen och hoppas få igång det och någon styrketräning också innan höstmörkret slår klorna i en.

Kul m ny hårfärg, låter läckert! Och du låter sannerligen väl förberedd och peppad. Heja dig!

Ser fram emot hösten faktiskt, ska bli rätt skönt m vardag igen efter 4,5 v semester och slappande. Men det är också skönt att det ser ut att bli varmt igen i slutet av veckan - är inte redo för höstkläderna riktigt ännu.

MsMinelli skrev 2009-08-18 10:53:29 följande:
    Hello ladies!Vad härligt att se att tråden utökats! Välkomna alla nya!Grattis till fru VidHavet, både till giftermålet och den minimala viktökningen Grattis till Svanboet för dina som alltid fantastiska resultat - du är en stor inspirationskälla! Själv har jag tagit en oförskämt lång semester från både BT och VV och jag har därför lagt på mig ett antal kilon under dessa veckor. Tänker inte klandra mig själv för detta (jag njöt lite för mycket, men för mycket av det goda kan vara underbart ibland) utan helt enkelt se framåt - stark och motiverad möter jag vågen och framtiden!Som för att understryka att det semestertiden är över och att det är dags för nya tag färgade jag igår håret från blont till mörkrött - är nu en höstversion av mig själv vilket faktiskt är ännu mer peppande! Handlade dessutom hem ingredienser till VV-bröd, nyttigt pålägg och ingredienser till 10 nyttiga middagar igår så nu är jag sannerligen väl förberedd!Har inte vägt mig sedan vecka 26 (!!!!) och tänker inte väga mig än på ett par veckor heller faktiskt, vill få tid att rätta till mig lite och komma in i de gamla bra och stabila vanorna igen!Hur går det för er andra då? Någon mer som anar höst i luften?
  • JL2b

TesshjärtaFred: vad bra att det går bra med pullverdieten! Det är bara att kämpa lite till så kommer du att vara så stolt över dig själv när bröllopet kommer. Du har ju varit super duktig och kommit ner i ditt lägsta kg antal ju!

MsMinelli och Vid havet det är faktiskt ganska skönt att komma igång med vardagen igen efter semestern. Är man på väg ner i vikt är semester och alla lockelser nästan outhärdliga!

Idag när jag vägde mig så blev jag lite besviken på 0,3kg ner. Men nu vet jag anledningen. Fick precis min mens och det är så skönt att veta att jag lyckats gå ner när jag ska ha det också! Jag samlar alltid vatten som en kamel när jag ska ha det så nästa vecka ser jag fram emot att väga mig igen!

• Svanboet

Idag har jag vägning och jag bävar inför vågen. Jag inte direkt redo på ett + men befarar att det blir så. Jag har igår kväll lovat mig själv en vecka med ordentligt räknande och ätande. Orkar jag ska jag också försöka komma igång med motionen igen. Det blir lite promenader och eventuellt dans imorgon kväll.

Jag funderar också på att göra om mitt yttre en aning, klippningen som jag lovat mig har jag fortfarande inte genomfört men idag ska jag åtminstone boka tid hos frisören. Jag måste också boka tid hos tandläkaren för att fixa rotfyllningen i min tand.

Jag välkomnar MsMinelli tillbaka - känns motiverande att se att det går att ta tag i situationen innan det brakar iväg för mycket.

Vid havet - vardagen är ju nästan 90% av tiden så det är ju då det måste fungera. Semester är ju till för att njutas av.

• Svanboet

Nu mina vänner händer det grejor!

Jag har idag bokat tider till höger och vänster och snart blir jag både klippt och skuren Frisör och optiker i nästa vecka, några veckor till fram till tandläkaren och sen måste det ju till service på bilen också.

... nu kanske jag ska ta och jobba lite också :-/

• Svanboet

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.33: 98,4

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 14 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v34: 96.2 (-0.5)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! NYGIFT!

• Svanboet

Tillbaka från mötet och det var minus men inte förtjänar jag nått minus inte! -0.5 på två slarviga veckor så nu måste jag ta tagi mig själv och se till att jag får det jag förtjänar.

Jag mår ju mycket bättre när jag fyller i mina listor och räknar som man ska så nu tror jag nästan att jag ska förhandla med pojken där hemma så att vi planerar upp en ordentlig vecka och handlar hem det som ska vara och inget annat. Det positiva i det hela måste ju vara att efter ett sånt här möte är man ju inte direkt sugen på att gå och sluka en pizza. Det blir pastagratäng till middag förvisso men med sallad till och ingen ketchup så blir det nog inte så farligt. Imorgon bitti början en ny vecka - en välförtjänt nyttig vecka

• TesshjärtaFred

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 14 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v34: 96.2 (-0.5)

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester Men väger just nu 66,5.

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! NYGIFT!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3