• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Mysmonstret

Tack svanboet för att du skrev i min gästbok och tvingade mig tillbaka till verkligeheten!!!!

Fick ett kort på Friskis o svettis av chefen och började glatt röra på mig och tänkte att nu jäklar kommer det rasa kilon..
    det enda som rasade var ur min näsa... :(
    snorig och febrig blev det sängen i stället!

Nu är man tillbaka på banan men mat i sängen gör att vågen nu tyvärr visade 91,7

Hur har det gått för alla er andra??? Vad jag kan läsa här så verkar det gå bra!!!

Nu är det dags för nya tag!

• Vid havet

Svanboet: Tjusig frissa!! Jättefint verkligen

MsMinelli: Jo tack, livet som nygift är bara fint. Firade 1 månaders-dag i går Kan inte sluta titta på mina ringar och alla foton. Hoppas få resten av fotona på fredag då har jag 1000 nya bilder att frossa i
    Livet som smal också härligt, även om jag nu börjar vänja mig vid min nya kropp och börjar tycka att jag behöver träna upp vissa delar, typ benen och magen är lite sladdrig. kanske ska gå ner några kg till?! Gud, jag är knäpp tror jag! Tror jag ska ta tag i träningen helt enkelt så att jag får lite muskler.

Har glömt att väga mig nu 2 dagar, men i morgonbitti ska jag minsann komma ihåg det!

• JL2b

Hihi 0,4kg ner denna veckan. =) Härligt att det fortfarande tickar nedåt. Ska komma igång och träna också så tror jag nog att det kommer att gå ännu bättre. Men här ser man ju vad som händer med bara maten! Så snart är man nere på startvikten igen. Ska bli jätte skönt! Men sen jag började med vv har jag ju faktiskt gått ner från 101,5 till 98. Och det sen den 2/8. Det är inte fy skam!

***** Börja kopiera här ******

Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.34: 98kg

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 13 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v32: 96,7 (-2.2)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!

• tågjäntan

Vägde mig igår, passade på när vi var på bvc med dottern. Jag lånar mvc's våg. Det går faktiskt neråt. Jag var lite orolig att jag skulle vara lite svullen pga röda veckan, men den visade på 75kg.

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.34: 98kg

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 13 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v32: 96,7 (-2.2)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!

tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Starvikt ca 80 kg maj/juni. 24/8 --> 75kg.

• tågjäntan

Nu åker hemmavågen snart ut genom fönstret!! Fast min man sa att jag skulle säga till först .
    Den har visat olika på olika ställen och min man har gett mig en lång föreläsning om hur vågar fugnerar och kom fram till att badrumsgolvet vore bäst. När jag kom hem i går efter att ha vägt mig visade den på 73 (!) kg. Arrrggg! (Jag måste lära mig flera smileyisar utantill.) Hur ska man kunna lita på den. När jag kollade senast visade den 76....
    Visserligen vet jag att vv säger att man inte ska hålla på att väga sig stup i kvarten, hmmmm...., men jag kan ändå inte låta bli .

• Svanboet

tågjäntan - jag är också en sån där som i perioder hoppar upp och ner på alla vågar jag hittar men på nått sätt i bakhuvudet har jag ändå accepterat att det är vad VVs våg visar på onsdagar som gäller och allt annat är bara för "underhållning"

Vår våg hemma i badrummet visade igår +2kg från förra veckan - jobbigt! I morse visade den -0.5kg från förra veckan - roligt! Jag har alltiså tappat nära 2.5kg på att sova => slutsats: Sova is tha shit!

Skämt å sido - det är bra att ha i bakhuvudet att vi väger olika under dagens lopp och beroende på vad vi har ätit och druckit nyligen. Välj en dag då du "litar" på vågen och alla andra gånger är bara för att du inte kan låta bli... det är ingen ide att springa och väga sig direkt efter maten och bli nedstämd för att man väger mer än på morgonen utan kläder och hungrig.

• Vid havet

Halloj!
    Nu har jag äntligen fått upp ändan på vågen och den står på 69,3 vilket borde innebära ca 1 kg mer på vv-vågen och +1,2 kg sedan innan semestern (och bröllopet). Känns helt ok. Men det ska ner igen

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!. vikt hemma v35 69,3

tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Starvikt ca 80 kg maj/juni. 24/8 --> 75kg.

• Svanboet

Vid havet - starkt att komma upp på vågen iaf. Klart att det kommer jämna ut sig lite igen nu när vardagen återvänder. Trägen vinner heter det ju!

• Svanboet

Idag har jag möte och jag är för första gången inte det minsta nervös. *Hräligt* jag har inte skött mig som jag borde men iaf så tror jag att det blir ett minus, inget stort men ändå ett minus. Jag hoppas att det kommer stå 9 5 längst fram i siffrorna idag iaf så får jag se hur jag ska sköta nästa vecka. Det känns som om det där strulet med att komma igång med checklistan nu har löst sig iaf - enorm lättnad! Det gäller bara att bestämma sig helt enkelt och sen kör man

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3