• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • tågjäntan
    JL2b skrev 2009-08-10 14:35:10 följande:
    "Sedan blev jag gravid och gick upp 35kg och har nu efter 4,5 mån efter förlossningen 17kg kvar till målvikt."Så du har lyckats gå ner 18kg själv nu då? Det är ju helt fantastiskt!
    Först var det ca 15 kg på ca tre veckor som var mest vätska, jag var tex vätskefylld om fötterna. De sista två månaderna av graviditeten fick jag ha tofflor för alla skor var för små - tur att man är så varm när man är gravid .
    Jag började räkna vid 82 eller 80, jag minns inte exakt. För att göra det lättare för mig själv så räknar jag från 80 kg i kanske maj - juni. Målvikten är 6okg. Jag har ju alltid varit smal. Men folk sa: vänta tills du blir 30... Anledningen till viktuppgången var nog två; dels hade jag simmat två - tre ggr i veckan och slutade efter ett år av olika anledningar. I samma veva träffade jag min man. Först gick jag upp ca 8 kg på ett par år. SEdan gifte vi oss och flyttade i hop och då gick jag upp ca 8kg på ett halvår; de traditinella kärlekskilona .

Dottern är förresten född 23/3. Tyvärr funkade aldrig amningen. Det brukar hjälpa lite med viktnedgången har jag hört.
  • Svanboet

Inga alternativ fanns tillgängliga i Warzawa men jag avstod från att inhandla för många kakor till fikat iaf . Var så hunrig när vi väl fick mat att jag itne ens hann tänka på att det var smör på maten så allt försvann med hull och hår men nu är jag hemma igen och har ätit en pasta-sallad till lunch. Säkert inte bästa alternativet men jag är så fruktat trött att jag somnar där jag sitter. Efter bara 2h sömn och en del alkohol i kroppen känner man sig så där fräsch kan jag säga. Annars var resan trevlig och jag tycker helt klart att det var värt besväret. Nu gäller det bara att hålla sig till listan och räkningen och försöka komma igång med träningen igen.

JL2b skrev 2009-08-14 09:56:05 följande:
    Svanboet: Välkommen tillbaka igen! Hoppas att resan har varit bra och att du har kunnat välja bra alternativ =)
  • JL2b

Ibland finns det inte så många alternativ, så man får helt enkelt se det som ett nödvändigt ont. Men håller du dig till listan och räkningen så tror jag nog att det kommer att gå bra till nästa vägning!
    Ja efter en helg/mini resa med en del alkohol så känner man sig inte så fräsch!

Ta och sov en stund, borsta tänderna en extra gång och ta en promenad sen så ska du se att du mår bättre =)

• Svanboet

Tackar Har precis kommit in efter en liten kort prommis och jag har tittat på solen och nnu känner jag mig mycket bättre igen. Jag har lovat mig själv 1h sovtid mellan 5-6 innan jag åker iväg på nästa event så nu känns det som om jag har lite lättare att koncentrera mig på jobbet en stund till. Har köpt en Loka för att se om det fräshar upp sinnena en aning.

JL2b skrev 2009-08-14 15:04:00 följande:
    Ibland finns det inte så många alternativ, så man får helt enkelt se det som ett nödvändigt ont. Men håller du dig till listan och räkningen så tror jag nog att det kommer att gå bra till nästa vägning! Ja efter en helg/mini resa med en del alkohol så känner man sig inte så fräsch! Ta och sov en stund, borsta tänderna en extra gång och ta en promenad sen så ska du se att du mår bättre =)
  • Vid havet

Du klarar det! Lite sol, lite vila och vatten låter som ett bra recept mot tröttheten.
    Bra kämpat trots alla jobb-event grejer du går på tycker jag, det gör det verkligen inte lätt.

Själv har jag börjat springa igen, superskönt. Behöver komma igång efter semestern och allt firande de senaste veckorna. Ok med vardag av den anledningen, att man inte lika lätt hamnar i vin i solen fällan...

Svanboet skrev 2009-08-14 15:16:37 följande:
    Tackar Har precis kommit in efter en liten kort prommis och jag har tittat på solen och nnu känner jag mig mycket bättre igen. Jag har lovat mig själv 1h sovtid mellan 5-6 innan jag åker iväg på nästa event så nu känns det som om jag har lite lättare att koncentrera mig på jobbet en stund till. Har köpt en Loka för att se om det fräshar upp sinnena en aning.
  • tågjäntan

Min man har semester, så vi har kunnat promenera en hel del. I dag tog vi en minst 1,5h promenad på dagen och så blev det en till, till affären på ca 15 min x 2. Det känns mycket bra så i kväll ska jag unna mig lite kladdkaka och vaniljvisp .

• JL2b

Idag är det vår förlovningsdag! Ett år sedan nu som min m2b frågade mig om jag ville bli hans fru. Vilken härlig och pirrig känsla. Att jag ska bli någons fru om lite mer än 9månader.

Så hur det känns med motivation för att gå ner i vikt? Den känns inte alls, är bara inne i ett lyckorus och vetskapen om att han vill ha mig och bara mig för den jag är får mig att vilja kasta ponitsen åt pipan. Men det ska jag inte =) Fr jag vet att snart sitter jag där igen och är ledsen för att jag inte får på mig min drömklänning.

Kram på er nu ska vi ut på stan!

• tågjäntan

GRATTIS!
    Kan inte låta bli att komma med boktips: Kärlekens fem språk av Gary Chapman, Marcus förlag. Jag har själv läste den typ 5-6 ggr . Den är lättläst med praktiska tips, som jag själv haft hjälp av i min relation. Häromdagen läste jag ut Förlåtelsens fem språk, för andra ggn som han skrivit tillsammans med Jennifer Thomas.
    Han menar oxå att dessa språk inte finns bara i en parrelation utan bland alla människor och sorters relationer.

• Svanboet

Är också tillbaka i den något krassare vardagen igen. Har inte alls räknat som jag skulle under helgen - har mest sovit och inte orkat laga mat, MEN nu har jag lunch-lådan med mig till jobbet. Och som alltid, jag har massor att göra på jobbet och känner inte att jag också hinner träna i den utsträckning som jag skulle vilja så jag får vara nöjd med det lilla för tillfället.

Jag ska gå på mitt möte på onsdag som vanligt och befarar att jag har lagt på mig lite. Trots allt så är det nu några i omgivningen som märker att jag gått ner lite och som vågar kommentera. Det är ju alltid roligt

Jag håller tummarna för er andra och JL2b: GRATTIS på förlovningsdagen (fast det är en dag sent)

• JL2b

tågjäntan och svanboet: tack för era gratulationer! det blev inte allt för onyttigt på vår förlovningsdag, blev wokade grönsaker, ris och lite vårrullar ( vegetariska ). Sen blev det bio med cola light och en klubba *skratt* nått måste man få unna sig! :)

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3