• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Vid havet

Ska bara titta in lite och säga hejja till alla! Har precis kommit tillbaka efter bröllop och honeymoon i Italien. Trodde vikten skulle rusat i taket men jag har bara lagt på 1,5kg så det känns helt ok.

Lyckorus kanske är en bra diet

• Svanboet

Väldigt bra! Du ska se att de snart försvinner igen.

Säger stort GRATTIS även här

Vid havet skrev 2009-08-05 14:22:28 följande:

Ska bara titta in lite och säga hejja till alla! Har precis kommit tillbaka efter bröllop och honeymoon i Italien. Trodde vikten skulle rusat i taket men jag har bara lagt på 1,5kg så det känns helt ok. Lyckorus kanske är en bra diet
  • JL2b

Åhh vad härligt att du har kunnat hålla vikten under resan! Hoppas att ni hade det jätte mysigt och att du njöt för fullt!

Grattis!!!

• Svanboet

Ny bär det av... till vågen vi gå med huvudet högt

• JL2b

Lycka till! Jag håller tummarna för dig!

• Svanboet

Ibland har man bara sån extrem tur!! Som sagt så har veckan varit en aning kämpig och känts en aning orättvis. Men nu har jag fått lön för mödan, plåster på såren och socker i botten.

Denna veckas resultat: Vikt: 96,7 (-2,2 från förra veckan)

I morse provade jag lite av de kläder jag har liggandes bl.a. mina favvojeans. De går på, de går igen MEN det bildas en sån där typisk valk-kant så inte riktigt än skulle jag tro. Nu verkar det dessutom som om sommaren är på väg tillbaka så då vill vi ju inte ha jeans - då tar vi ju kjolen
  • Svanboet

***** Börja kopiera här ******

Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5, målvikt 75-80kg, vikt v.31: 99,5

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 13 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v32: 96,7 (-2.2)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!

• JL2b

Svanboet: grattis! Åhh vad du är duktig! Kämpa på nu vännen så ska du se att den där dumma valken försvinner också så att du kan ha dina fina jeans!

• Svanboet

Tackar Jo snart är den nog borta så det är bara att hålla i och kämpa på. Det känns ju lite lättare när man får sådana styrkebesked. Denna vecka ska jag försöka få till lite motion också, det börjar bli dags nu kan man säga.

JL2b skrev 2009-08-06 09:08:02 följande:
    Svanboet: grattis! Åhh vad du är duktig! Kämpa på nu vännen så ska du se att den där dumma valken försvinner också så att du kan ha dina fina jeans!
  • JL2b

Fast jag måste fråga, är inte 2,2kg ganska mycket att gå ner på en vecka? Jag går ner max 1kg i veckan även om jag försöker att röra på mig mycket.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3