• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Beach Wedding

Usch usch tandis låter inge kul....*tycka synd om*.... du får se det från den ljusa sidan...du kanske går ner lite i vikt om du går på en sopp diet....*le*...

Åh jag ska örsöka gå på nått VV möte snart... har inte vart sen i början av sommaren men jag väger mig regelbundet hemma.... har gått ner 1 kg till sedan sist jag skrev.... d e nått som inte e helt normalt med min kropp men nu väger jag iaf 78,7kg....jag e hur lycklig som hellst...8kg kvar till acceptabel bröllops vikt...lol.....

• Svanboet

Beach Wedding - Grattis! Visst är det roligt när det händer grejor fast man inte direkt försöker. Ta dig nu i hampan och gå ner på ett möte i denna vecka så ska du se att du kan sträcka på dig riktigt duktigt när du går hem igen. Spelar ju ingen roll riktigt vad det står på vågen, bara du kommer igång igen för det gäller ju att inte tappa ångan och motivationen nu när det är så nära

• Beach Wedding

tihi tackar.... gud asså jag har letat å letat efter en mötes tid som e öppen men d verkar lönlöst... eventuellt verkar d finnas en tid i morgon på södermalm....får försöka ta mig dit då.... alla verkar ju ha stängt just de här veckorna....

funtar på å handla hem lite vv grejjor på internet....behöver de där pasta luncherna...tihi

• Svanboet

***** Börja kopiera här ******

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 9 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v31: 98.9kg (+0.8 på 2 veckors semester från checklistan)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 28: 69,1 (-0,5) (jämnviktsprogrammet v 6). Bröllop 24/7. GULDMEDLEM!

• Svanboet

Nu är jag tillbaka i sadeln och redo att ta tag i nästa fas av min viktresa. Jag har laddat batterierna och hämtat motivation hos mina gruppmedlemmar och suger i mig all positiv feedback jag får som en svamp. Efter att ha haft totalt ledigt från checklista och VV-tänk i hela 2 veckor så har jag idag registrerat min vikt som vanligt och satt igång checklistan på nätet för att inte missa en endaste points!

Nu har jag 9 veckor av hårt arbete till nästa belöning och jag hoppas då komma i min underbara blå balklänning så jag kan få den där härliga middagen hemma som jag pratat om tidigare. Så fort jag får inflammationen att läka ur kroppen ska jag sätta igång med träningen igen och förhoppningsvis så får jag massor av ny energi från den.

Ur har det gått för er andra? Har ni fortfarande semester?
    Beach Wedding - hittade du nått möte att gå på?

• Beach Wedding

Jo jag hittade en tid idag....ska dit klockan 11:30.... jag vägde mig i morse på hemma vågen å hade nu gått ner 0,8kg till.... 77,9kg....helt sjukt....men d e toppen....

Fressten svanboet.... har du gift dig precis?....Grattis i sådantfall... vart det lyckat....*le*

• Svanboet

Åh nej det var inte jag som gifte mig, det var Vid Havet som gifte sig i förra veckan tror jag bestämt. Jag hoppas på bröllop feb 2011 men det är inget bestämt än... jag liksom byter lite åsikt om när, när årstiden ute skiftar.

Beach Wedding skrev 2009-07-30 09:09:57 följande:

Jo jag hittade en tid idag....ska dit klockan 11:30.... jag vägde mig i morse på hemma vågen å hade nu gått ner 0,8kg till.... 77,9kg....helt sjukt....men d e toppen....Fressten svanboet.... har du gift dig precis?....Grattis i sådantfall... vart det lyckat....*le*
  • Beach Wedding

hahah nej men flåt.... jag e för virrig.... har inte vaknat ännu...*fniss*....

oj d e ett tag kvar för er då....

• Svanboet

Njae... det beror ju på hur man ser det. Jag har ju inte gjort några större planeringsförsök än men vi har börjat diskutera hur vi vill ha det oh så. Så ja planneringsmässigt är det långt kvar men med tanke på att jag har nära 30 (började med 40) kg i övervikt så tycker jag inte att det är så länge. Du vet att snart är det 2010 och sen är det bara 1 år kvar

Beach Wedding skrev 2009-07-30 09:20:16 följande:

hahah nej men flåt.... jag e för virrig.... har inte vaknat ännu...*fniss*....oj d e ett tag kvar för er då....
  • Beach Wedding

***** Börja kopiera här ******

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 9 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v31: 98.9kg (+0.8 på 2 veckors semester från checklistan)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 28: 69,1 (-0,5) (jämnviktsprogrammet v 6). Bröllop 24/7. GULDMEDLEM!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3