• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Hur många vägningar brukar ni stå still innan ni kallar det platå?

Jag har pratatmed min gulligaste sambo om den där klänningen och vi har kommit överens om att OM den passar så ska vi ordna fin middag hemma han och jag och riktigt snoffsa upp oss i balklänning och kostym Det blir under nästa vecka i så fall för då har vi båda semester. Jag riktigt längtar tills jag får prova den och känna mig som en riktig princessa igen.

• MsMinelli

Inte bara jag som är sugen på att förändra frisyren alltså Sist jag fick ett sånt här infall så klippte jag av håret och jag trivdes verkligen med det - man kan göra massa fina saker med kort hår också (och det är så enkelt och praktiskt)!

Nu har håret dock växt ut igen och denna gången är jag mer sugen på en radikal färgförändring... Men som VidHavet säger, det är ett stort steg! Brukar variera mellan brunt och blont med jämna mellanrum men rött har jag då aldrig haft Känns lite som en sån färg som man antingen blir sjukt snygg eller grymt ful i

Har en jättebra frisör som jag litar på, jag får väl diskutera det med henne... Nackdelen är väl att man måste hålla på och färga rötterna, men å andra sidan är jag van vid det eftersom jag inte haft min naturliga råttfärg sedan tonåren...

Svanboet - har en bild hemma på en SÅ FIN kort blond frisyr, kan lägga upp den ikväll när jag kommer hem om du vill Tillsammans med ett kort på mig eller två!

VidHavet - det låter jättevackert! Älskar när det är lite löst uppsatt med blommor, det är vackert och feminint! Kollade i ditt album också, så fint allt är! Förstår att du är pirrig och förväntansfull

• Vid havet

Vilken bra idé. Låter verkligen mysigt! Håller tummarna för att den passar

Svanboet skrev 2009-07-15 09:14:04 följande:
    Hur många vägningar brukar ni stå still innan ni kallar det platå?Jag har pratatmed min gulligaste sambo om den där klänningen och vi har kommit överens om att OM den passar så ska vi ordna fin middag hemma han och jag och riktigt snoffsa upp oss i balklänning och kostym Det blir under nästa vecka i så fall för då har vi båda semester. Jag riktigt längtar tills jag får prova den och känna mig som en riktig princessa igen.
  • Vid havet

Tack tack Jag är jättenöjd med hur allt blivit faktiskt och är trygg med att vi kommer bli störtläckra båda två och nöjda med dagen. Pirret är mer av förväntning och längtan än av nervositet om ni fattar. Okej då... liiite stress också

Gillar korta frisyrer, tycker det är jättefint. Många tjejer har långt hår, fastän de skulle vara mycket finare i en kort frisyr. Det kan var hur kvinnligt som helst ju. En röd kort frissa kanske...?

MsMinelli skrev 2009-07-15 09:29:29 följande:
    Inte bara jag som är sugen på att förändra frisyren alltså Sist jag fick ett sånt här infall så klippte jag av håret och jag trivdes verkligen med det - man kan göra massa fina saker med kort hår också (och det är så enkelt och praktiskt)! Nu har håret dock växt ut igen och denna gången är jag mer sugen på en radikal färgförändring... Men som VidHavet säger, det är ett stort steg! Brukar variera mellan brunt och blont med jämna mellanrum men rött har jag då aldrig haft Känns lite som en sån färg som man antingen blir sjukt snygg eller grymt ful i Har en jättebra frisör som jag litar på, jag får väl diskutera det med henne... Nackdelen är väl att man måste hålla på och färga rötterna, men å andra sidan är jag van vid det eftersom jag inte haft min naturliga råttfärg sedan tonåren...Svanboet - har en bild hemma på en SÅ FIN kort blond frisyr, kan lägga upp den ikväll när jag kommer hem om du vill Tillsammans med ett kort på mig eller två!VidHavet - det låter jättevackert! Älskar när det är lite löst uppsatt med blommor, det är vackert och feminint! Kollade i ditt album också, så fint allt är! Förstår att du är pirrig och förväntansfull
  • MsMinelli

Håller med dig VidHavet, finns många som har långt hår "bara för att" trots att de kanske vore mycket finare i kort!

För min del blir det nog bara färgning den här gången dock... Om jag nu vågar och får en tid denna veckan innan jag åker hem på semester... Det tål att tänkas på! Känns som en färg som är rätt svår att få bort så man får nog vara bra säker

Och det låter bra med dina känslor inför bröllopet Jag är säker på att du har rätt, och skönt att det är den härliga formen av nervostitet och inte den andra

• Svanboet

Hur har det gått för er som redan vägt er?

***** Börja kopiera här ******

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 9 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v29:

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 28: 69,1 (-0,5) (jämnviktsprogrammet v 6). Bröllop 24/7. GULDMEDLEM!

• Svanboet

Har smaskat i mig sushi till lunch och nu har jag dåligt samvete inför vägningen... väldigt vad mitt humör svänger denna vecka! *haha*

Jag vill så gärna varit duktig och få ett stort leende på läpparna när jag kliver upp på vågen och jag är (understryker är!) glad åt alla minus men jga vill så gärna att det ska stå mycket minus på vågen varje gång. Jag har ju tappar som minst 1kg, förutom den där veckan jag var på konferans... *hur gör man en skamsen smiley?*

Jag kan inte hindra tankarna från att snurra runt hur jag ska klara mig om det nu inte är mycket minus denna vecka - vad tar jag mig till då? Egentligen är det inte så svårt för jag får i så fall försöka motionera mera, låta bli att pilla i mig "strögodis" och äta riktigt när jag ska. Men huvudet snurrar ändå!

Ville bara gnälla av mig lite - är lite orolig och nervös för vågen!

• Svanboet

Nu bär det av till mötet - håll tummarna för mig så kommer beskedet ikväll!

• Svanboet

JIIIPPPPIIII!!!

Jag har klarat 10%! med marginal dessutom - när ska jag lära mig att inte vara så orolig för vågen när jag vet med mig att jag skött mig?

Jag sitter nu på stolen hemma med den där klänningen på... den passar inte riktigt än, det är några kilon kvar och det känns så det blir nog ingen "snoffs"-middag i nästa vecka. Skulle tro att jag behöver ner runt 95 innan den passar bekvämt för den går ju igen men det är bra tajt och det syns på ryggen att den är aningen liten. När den passar lovar jag att lägg ut bilder i galleriet.

• Svanboet

***** Börja kopiera här ******

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 9 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v29: 98.1kg (-1.4) 10% avklarat!!

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 28: 69,1 (-0,5) (jämnviktsprogrammet v 6). Bröllop 24/7. GULDMEDLEM!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3