Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Haha jaja så vi skrev inläggen samtidigt där ja
Men då vet jag hur landet ligger - och GRATTIS som vanligt till den fantastiska nedgången! Nästa vecka får vi kanske fira en 10-procentare här i tråden?
Precis så tänker jag - nu ska jag bli frisk en gång för alla så att jag kan njuta av sommaren (om det nu är sommar som öser ner utanför fönstret)!!!
En vecka kvar för mig innan det är semester... Så jag lär hänga här odrägligt mycket ett tag till
Ha det så mysigt med mamsen nu och NJUT av ditt grymma resultat!
Mmmm undrar hur länge man kan var kvar här - snart är jag ju både gift OCH har gått i mål.
Vi kanske får skaffa oss nån slags maillista istället
Varför går man aldrig ner där man vill??! Och där man inte vill det ska försvinna något (läs brösten) där försvinner det iväg. Dåligt av kroppen
Wow! -1,7 är ju fantastiskt. Trots att du sagt att du haft svårt att hålla dig ifrån att äta.
Grattis!!
Och visst är det magiskt vilken kick man får när det går bra? Man blir helt hög
Smala fruar får nog också hållas här Som inspiration för oss andra om inte!
Ja man skulle gärna vilja bestämma vartifrån kilona skulle tas... Men men, helhetsintrycket ändras ju oavsett och det är ju positivt
Nu har jag letat fram en gammal regnjacka som jag ska dra på mig när jag ska ge mig iväg till VV-mötet... Det känns nästan som att vädergudarna försöker hindra mig från att gå och väga mig, men jag får trots dess makter och ge mig ut i alla fall! Hoppas på minus så att det känns mest värt det!
Känns som att vi tappat många här i tråden? Vart är GladaEmma, SaraPayam, BeachWedding och alla andra?
Nu är jag tillbaka från vägningen och vågen visade på -1,5 kg på de tre veckor jag inte varit och vägt mig, och ett halvt kilo nedgång per vecka får jag allt vara nöjd med! Köpte en oljespray också och mina älskade choco crisp-bars så att jag är rustad för veckan som kommer...
HELT galet - nu har jag bara 1,1 kg kvar till målvikt! Jag skulle alltså rent teoretiskt kunna gå i mål på min födelsedag om två veckor - vilken present det vore
Så glad, så glad är jag!
Snart kanske jag får nästa nyckelring!!!!
*dansar runt och hoppar av glädje*
I ugnen står en form kyckling och klyftpotatis och snart ska jag äta en mysig middag med min kära sambo, imorgon kommer min bästa tjejkompis hit och snart är det semester! Livet leker!!!!
Själv åt jag pannkakor till lunch så i dag blir det en måltidsersättning till middag. tråkigt värre.
Hurra! Vad bra. 1,1 kg är ju inte mycket alls kvar...
Du får en nyckel (i guld...! det du) att hänga på din nyckelring. Sen, efter jämnviktsprogrammet får du en stjärna. Också i guld.
Kyckling och klyftpotatis låter jättegott! Tror det får bli något sånt i kväll. Tack för inspirationen
Och förresten: om TVÅ veckor gifter jag mig. Är helt pirrig redan!
Två veckor kvar till bröllopet och guldmedlem - kan det bli bättre? Tror knappt det
Åt lite för mycket igår (typ ett helt paket kakor) men vågen står ändå på samma som igår - så jag prisar VV-gudarna för min tur och kör stenhårt på mot mitt drömmål att gå i mål på min födelsedag den 23:e juli!
Ja den maten är verkligen supergod, tröttnar nog aldrig på det Ikväll blir det ytterligare en variant; stekt kycklingfilé med fetaostgratinerad klyftpotatis och lök och tzatziki. För bara 6 points! Galet
Ni som har oljesprayen, hur räknar ni oljan i points när ni sprejar den i formar och pannor?
Ska skriva i listan också, den har jag glömt...
Och äta frukost!
***** Börja kopiera här ******
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 7 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v27: 101.2kg (-1.7)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 27: 69,6 (-0,6) (jämnviktsprogrammet v 5). Bröllop 24/7.
Ja visst ja!
***** Börja kopiera här ******
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 7 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v27: 101.2kg (-1.7)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:
GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 28: 69,1 (-0,5) (jämnviktsprogrammet v 6). Bröllop 24/7. GULDMEDLEM!