Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Hej!
Varit iväg sedan i fredags morse och ätit underbar mat, flera gånger om dagen Haft det väldigt trevligt med hela min familj och ser fram emot att träffa alla igen om knappa 3 veckor.
Har en liten känsla av att min vikt gått upp lite igen nu, men det är ju bara att vara försiktig de närmast dagarna så löser det sig. En extra promenad också kanske...
Var är alla förresten? MsMinelli verkar ha försvunnit in i semesterland eller?
Hej hej, här är jag...
Har inte gått så bra för mig den senaste tiden. Har varit iväg på jobb på festivaler och allt vad det har varit så man har bara ätit onyttigt. Och så 30-årskalas i helgen med tårta och cupcakes.
I dag tog vi iaf en promenad och så har jag gjort situps flera dagar i rad.
Tog äntligen tag i mig själv och gjorde 0 points soppa från Minimera-häftet idag. Morotsoppa. Riktigt god. Men. Jag åt för två timmar sen och är redan hungrig.
Sitter på jobbet och affären är stängd så nu står mitt hopp till att matautomaten ska ha något som är hyfsat nyttigt.
Sticker in huvudet på tråden och avslöjar att jag sitter hemma på min "feta" rumpa och har SEMESTER!
Jag har det svårt denna vecka med att få pointsen att räcka till. vet itne om jag gör något fel eller om jag helt enkelt nu har tömt alla lätt-åtkomliga reserver så nu stretar kroppen emot. Ser inte fram emot en eventuell platå och jag hoppas jag kan se till att hålla mig av den så gott det går. Idag får jag iaf min motion genom att jag röjer hus och h-vete hemma. Det tvättas, skuras och städas, klipps gräs och mitt i allt detta har jag även satt två bröd-degar på jäsning. Det är svårt att hålla sig ifrån det nybakade men jag hoppas att det blir lättare bara jag får in det i frysen.
Hur har det gått för er andra? Det är så väldigt tyst här på tråden! Känns som om jag håller låda
MsMinelli är nu tillbaka och ber ödmjukt om ursäkt för sin frånvaro! Hade galet mycket på jobbet förra veckan och så var jag iväg hela helgen, men nu är jag tillbaka!
Härligt att se att tråden är igång också
Svanboet - åhhh vad härligt med semester! Jag är, precis som du, rädd för en platå (det vore inte bra för min motivation!)men det är bara att vänta och se vad vågen visar på onsdag... Har varit duktig denna veckan, förutom igår, så jag hoppas verkligen på lite nedgång!
Motionen för min del är obefintlig - har åkt på en långdragen sommarförkylning och rör mig därför minsta möjliga =) Känns lite tråkigt dock eftersom jag gärna vill bli lite mer fit så här i badtider men samtidigt känns det korkat att träna när man är förkyld...
TesshjärtaFred - situps varje dag borde jag också börja med, det vore nog bra för min fläbbiga mage... Hoppas matautomaten erbjöd något gott och pointssnålt!
VidHavet - låter som min helg ungefär =)Det var helt underbart i Mariefred verkligen och värdshuset var förstklassigt! Hur går det med bröllopsförberedelserna då? Nu börjar det verkligen närma sig!
Härligt att vara tillbaka igen peppkramar till er alla!
Baka - det ska jag också göra i helgen! Var länge sen.
Jag har inte heller motionerat mycket alls. Visserligen gick vi en promenader i helgen men ändå. Ska se om jag kan få till en kvällspromenad i kväll kanske. Är också lite småförkyld (min sambo är döende i samma åkomma, men det är ju olika... B-)) så någon hårdträning blir det inte = skyller på det i alla fall!
Det närmar sig med stormsteg!! Ojojoj. Men nu har vi 2 lugna veckor framför oss men nästan ingenting inplanerat (vi har haft långväga besök i 3 veckor + 60års dagen+möhippa så det har inte funnits tid för bröllopsplanering) så nu jäklar ska det sista fixas! Ska till frissan för färg och klipp på torsdag och få min 4e (av 6) vitaminbehandling (ansikts) på onsdag.
Börjar längta rejält nu!
Får se om jag vågar väga mig på onsdag (sista gången på jämnviktsprogrammet i så fall) eller om jag ska vänta en vecka så att jag hunnit balansera ut helgens utsvävningar lite...
Njae, nyponsoppa och havreboll kan nog inte kallas så nyttigt.
Damn, jag kommer aldrig att komma i mål till dagen D.
Jag vänder mig nu till er mina med-VVare... jag har problem! (Detta blev ett långt inläggg)
Hur jag än gör och vad jag än äter verkar det inte riktigt räcka till. Det finns inget som verkar stilla, jag ska inte säga hunger för jag är nog egentligen inte hungrig men jag är omättlig! Jag har precis tuggat i mig en enorm tonfisksallad som för många "normalätare" skulle räcka till minst två portioner och jag har ätit "svulstat" på hyffsat nyttig mat mest hela dagen men jag når inte gränsen - vad gör jag?
Det är ju inte meningen att jag redan efter 1-2 timmar efter en rejäl middag ska vilja äta igen. Och det är inte törst för jag dricker så pass mycket att det bubblar i magen. Jag är sugen på allt, t.o.m. godis och det brukar jag itne vara. Det händer flera gånger nu att jag rycker i kylskåpet bara minuter efter att jag har plockat bort disken. Jag försöker hålla mig sysselsatt men det är svårt att ens låta bli att tänka på mat när jag springer runt ensam hemma. Jag brukade inte vara sån här - har jag tömt alla "reserver"? - är det därför jag upplever att jag är hungrig?
Har ni andra upplevt detta under er viktminskning eller är det bara jag som drabbats av detta? I vanliga fall brukar det vara ungefär nu jag ger upp (om inte innan). Jag vräker i mig massor av maten jag är sugen på och sen tycker jag det hela är förlorat och jag kan lika gärna ge upp. Jag vill inte hamna där denna gången, denna gången vill jag gå i mål.
Hrm... kan det vara en mental grej tror du? Låter som du inte kan låta bli att TÄNKA på mat/äta. Kan det vara så att du helt enkelt måste stålsätta dig och försöka bryta tankemönstret. Så fort tanken "jag är hungrig" kommer så kanske det kan funka med att tänka "jag åt för 1h sen, jag är inte hungrig". Ifrågasätta tanken och inte automatiskt agera på den alltså.
Jag vet att jag de första veckorna blev hungrig väldigt fort efter en vv måltid - men det beror ju på att man inte är van vid så lite fett coh då blir man ju hungrig fortare. Men du har ju hållt på lite för länge för det egentligen...
Ska du gå och väga dig den här veckan? Kanske kan konsulenten hjälpa dig på traven.
Det du beskriver, Svanboet, är för mig ofta en "mental" hunger som oftast beror på att jag är lite nere eller framförallt uttråkad och inte har något "bättre" eller roligare för mig än att fundera på mat eller vilja äta... Kanske är det inte alls samma sak för dig, men för mig kan jag lätt bli lite "besatt" av mat och ätande om jag inte har något annat som tar upp min tid. Som tur är är det inte så ofta som det är så, framförallt inte numera, men mitt tips till dig är att bara bestämma dig för att äta vissa klockslag och däremellan göra något kul som absorberar dig (om du förstår hur jag menar), kanske läsa en riktigt bra bok, brodera, pyssla med något, planera något eller träffa en kompis eller så. Kanske kan det hjälpa?
Håller tummarna för dig, Svanboet, du och jag har ju varit resekamrater länge och jag kan verkligen relatera till det du skriver! Pepp pepp från din trogna MsMinelli!
VidHavet - vitaminbehandling? *nyfiken* Vad skönt också att ni har ett par lugna veckor framför er, det är nog bra att vara hyfsat utvilad sen när rushen drar igång
TesshjärtaFred - nyponsoppa är inte så farligt iaf! När är dagen D förresten?
Själv är jag lite purken på VV - jag hade tydligen inte tillräckligt med pengar på mitt konto när de skulle dra avgiften (ehhh?) så nu är mitt VV-konto stängt i EN HEL VECKA innan de ska försöka dra pengarna igen... Förstår helt att dom stänger av en om man inte betalat, men måste dom vänta 7 dagar innan dom försöker dra pengarna igen? *mutter* Så nu sitter jag här med ett kollegieblock och en penna och skriver noggrannt ner allt jag stoppar i munnen och försöker slå i det minimala häftet som jag fått för att hitta pointsantalet... Som tur är minns jag de flesta pointsvärdena på saker jag ofta äter - annars kommer jag kanske att försöka utnyttja er andra här för att få reda på pointsantalet i vissa livsmedel
Det är en slags ansiktsbehandling som man gör som en kur, alltså man går 6 gånger i tät följd ("En effektiv behandling med vitaminer och hydroxisyror som reducerar torrhetslinjeringar, tar fram lystern och ökar cellförnyelsen")
Lite som en intensiv peeling alltså, som min hudterapeut rekommenderade mig att göra. Skönt och fräscht!
Irriterande med avstängningen från kontot förresten!!! Dåligt vv!