• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Ja då är det min tur att bäva inför vågen.
    TesshjärtaFred - hur gick det för dig?

Har som jag sagt tidigare varit svårt denna vecka för jag sugen på allt som är kallt och allt som är lättlagat. Fick äntligen i mig riktig midag igår så den stod jag mig på över kvällen. Får försöka se det som en lärdom - riktig mat annars blir jag bara hungrig igen efter en kort stund.

Jag har tjuvvägt mig hemma två dagar i rad (för att se om det är "riktig" vikt eller vätska. Resultatet indikerar framgång även denna vecka men jag hoppas alltid för mycket när jag håller på att mellan-väga mig så jag ska verkligen försöka nästa vecka att avstå från vågen hemma och satsa på att jobba med motions-motivationen.

• Svanboet

***** Börja kopiera här ******

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, xx veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v27:

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, xx veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 27:

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 27: (jämnviktsprogrammet v x). Bröllop 24/7.

• Vid havet

Gick åt rätt håll idag, skönt att det inte fortsatte stiga!

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag eftermiddag, xx veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt 69 kg(för tillfället) / Vikt v27:

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, xx veckor igår. Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 27:

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar i måndags, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 27: 69,6 (-0,6) (jämnviktsprogrammet v 5). Bröllop 24/7.

• TesshjärtaFred

Har faktiskt inte vägt mig den här veckan för när jag skulle dit var det stängt den tiden jag hade tänkt och sen så har jag inte hunnit. Kommer nog inte hinna den här veckan pga jobb.
    Men jag vägde mig hemma i morse, utan kläder och före frukost. 67,7 kilo. Så det är ju minus. Men å andra sidan vägde jag 69+ häromdagen med kläder på. Och jag får ju tyvärr inte väga mig naken hos viktväktarna.

• Svanboet

Inte så dåligt denna vecka heller. Närmar mig mina 10%

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 7 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v27: 101.2kg (-1.7)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning tisdagar, xx veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 27:

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 27: 69,6 (-0,6) (jämnviktsprogrammet v 5). Bröllop 24/7.

• Svanboet

Väldigt vad tyst dete är i tråden... kan det månne vara det fina vädret som orsakar?

• Vid havet

Så är det nog... Jag har varit hemma och fixat, tvättat och packat inför en helg på Aspa Herrgård. Min mamma fyller 60 - och det finns en risk för att det blir lite väl mycket mat... jaja det är ju inte varje dag ens ömma moder fyller 60 och bjuder hela familjen på herrgård eller hur?

Det har varit sjukt varmit i Sthlm idag!! Nu sitter jag på altanen och bara njuter av svalkan. Hoppas det finns lite kyla i sovrummet också sen bara...

• Svanboet

Sitter på mitt nya kontor och njuter av att vara ensam i min ände av korridoren. Här ska jag sätta bo och njuta (så gott det går) av mina kommande 4 år som doktorand och jag ska snart få åka hem och njuta av sommaren. Ska bara packa upp efter flytten och sen blir det semester!

Ikväll ska vi nog grilla men jag har idétorka om vad jag ska slänga på glöden - har ni några bra förslag?

• Svanboet

sticker ut armbågen och puffar på närmaste med-VV.are i hopp om att få igång tråden lite igen

• Svanboet

Ja då slänger jag in ett inlägg i dag med...

Jag lyckades igår för först gången få ihop negativa sparade points! Jag vet inte vad som flög i mig men jag var så förfärligt hungrig och belöt mig för att göra något åt saken vilket slutade med en gigantisk lunch och en lite kaloririk middag. Det blir till att motionera och kolla pointsen noga resten av veckan om jag ska få nått minus på vågen denna vecka.

Helgen går åt till att jobba lite med huset, inhandla grejorna som behövs för att jobba mer med huset under första semestrveckan som börjar på måndag och sen blir det förhoppningsvis många härliga promenader i skog och mark för nu tror jag bestämt att bären mognar snart... kan jag hoppas iaf.

Jag önskar er en trevlig helg och hoppas se lite inlägg här under semestern så vi inte glömmar stärka oss och andra på vägen. Ha de gött!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3