• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • MsMinelli

Är det en invägning i månaden som gäller när man är guldmedlem? Har man kvar sin lilla bok då? Och hur mycket får man gå upp eller ner och ändå vara guldmedlem?

Mitt konto är tydligen stängt igen så jag vänder mig till er

• Vid havet

Man måste väga sig inom 10v och om man gått upp mer än 2kg från sin målvikt så måste man betala, annars går man gratis.

Jag fick en ny bok nu.

MsMinelli skrev 2009-07-10 10:42:16 följande:
    Är det en invägning i månaden som gäller när man är guldmedlem? Har man kvar sin lilla bok då? Och hur mycket får man gå upp eller ner och ändå vara guldmedlem?Mitt konto är tydligen stängt igen så jag vänder mig till er
  • Svanboet

***** Börja kopiera här ******

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 8 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v28: 99.5kg (-1.7)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år 16 Juli, Bröllop 12 november, vägning måndagar, xx vägningar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 27:

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, vägning tisdagar oftast (jobbar skift så byter lite dagar), x veckor, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / vikt v 27:

GladaEmma: Malmö, 28 år 12 oktober, gift, mååånga invägningar (startade sista veckan i augusti), vägning torsdag eftermiddag/kväll, startvikt 92,9 kg, målvikt 67 kg, vikt v 27:

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / Vikt v 28: 69,1 (-0,5) (jämnviktsprogrammet v 6). Bröllop 24/7. GULDMEDLEM!

Hört ifrån Beach Wedding - hon är på semester men beräknas återkomma när vardagen återgår till normalt.

• TesshjärtaFred

Hur kan kycklingfile med fetaost, potatis och tzatziki bli bara sex points?

• Svanboet

Det låter ju nästan gratis men måste bero på portionsstorleken... Var hittar man/vi receptet?

TesshjärtaFred skrev 2009-07-10 18:49:49 följande:
    Hur kan kycklingfile med fetaost, potatis och tzatziki bli bara sex points?
  • Svanboet

Snabb uppdatering...

Världens gulligaste mamma har varit och handlat ny mat till resten av min vistelse och jag har fått diktera listan! Det finns nu massor med frukt och gott i kylskåpet att ta fram när jag vill.

Jag har erkligen försökt inleda min semester snyggt och snabbt, jag har ju bara 3 veckor men nu är det fredag i vecka 1 och jag har fortfarande inte kunnat känna det som om jag är ledig. Allt känns fortfarande som en enda utdragen helg då jag skyndar runt för att hinna komma tillbaka till jobbet... eller hinna gå hem från jobbet. Det är inte alls roligt. Dum nog läste jag min mail från jobbet idag och visst visar det si att min deadline har flyttats och nu vill jag bara åka hem och jobba undan/ikapp - Murphys lag!

Vi får se hur jag gör med den saken. Är det dåligt väder kan man u passa på att knappra lite på datorn för jag har ju inte lämnat kontoret utan att ta med mig jobbet hem.

Vid Havet: Två veckor kvar till dagen D - helt otroligt! Och snygg och smärt och guldmedlem och redo att ta det stora klivet in i... ja nästa fas i livet. Det är ju inte lite avis man blir på dig. Och vilken insats att du lyckats gå ner så mycket i vikt på "bara" 9 månader - du är min personliga förebild och ledstjärna. Och du också MsMinelli

Jag önskar er en underbar helg och så återkommer jag med fler finurliga inlägg på måndag!

• Svanboet

Har ikväll mumsat i mig en gigantisk portion härlig räksallad med melon och physalis. Den går inte av för hackor, desvärre är det ju mest vatten. Mätt i magen och nöjd och glader att pointsen även räcker till et glas vin ska jag nu få lära mig ett nytt spel - ska bli spännande att se hur länge jag orkar vara vaken på den här middagen. Fast det är mest vatten i salladen jag precis har ätit ät jag nu så där mätt som man inte ska äta sig egentligen, och det kommer liksom krypande! *pust*

Hur har det gått för er andra? MsMinelli? Vid Havet? TesshjärtaFred?

• Svanboet

Kan inte hålla mig härifrån - har egentligen grejor som ska läsas och som är jobb-relaterade men för bövelen - det är ju söndag morgon/fm så jag tar mig många små pauser Hoppas solen skiner på er där ni är i vårt avlånga land. Peppkramar på er allihopa!

• Svanboet

Oh Oh Oh! Jag kom just på en grej. Jag sitter hemma hos mamsen och surfar för jag vill ju egentligen inte jobba men nu kom jag ju på att jag har en balklänning hemma som jag hade en vårbal oh som sen "blev" för liten - undra om jag kan ha den nu? Törs man prova sådana kläder eller kommer jag bli nedslagen om den fortfarande inte passar? Jag har ingen aning om hur stor jag var när den köptes för det var inte intressant då.

Har ni också sådana plagg hemma som ni hoppas krympa i under tiden och hur dags tidigt vågar ni prova dem?

Jag har ju ingen användning för klänningen idag men det vore så roligt och se om det "trillar ner" för det är en axelbandslös klänning.

• TesshjärtaFred

I morgon är det upp till bevis. Då ska jag väga mig för första gången på läääänge. Enligt vågen hemma ser det hyfsat ut, iaf utan kläder.
    Tror ni att de säger något om jag kommer naken i morgon?

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3