• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Vid havet - förresten, hur går det till när man är på jvt-programmet? Sparar man pointsen till helgen då också? Hur tänker då nu när du är guldis?

• Vid havet

Hrm... tänka... ska man det?

Jag har ju inte räknat points alls på väldigt länge. Men ja, man kan spara points även under jämnviktsprogrammet. Det är väl eg. bara sunt förnuft - att om man håller igen oftast så kan man svulla ibland... Så det är så jag försöker tänka nu. Det gäller bara att det inte blir det omvända förhållandet! Nu när det blir semester tänker jag försöka äta nyttigt - inte äta glass jämt eller berg av bearnaisesås till det grillade varje dag, men ändå unna mig det jag verkligen vill ha. Tänka men ändå slappna av om det går. När vi åker till Sicilien på bröllopsresa kommer jag def. äta pizza tex. Det måste man ju när man är i Italien. Och ost och vin och oliver och.... ja allt det där goda. Men man måste ju inte vräka i sig för det. Låter enkelt i teorin eller hur?

Ang. att börja på torsdagar så gjorde vi helt sonika så att vi sparade points efter kalenderveckor - dvs mån-sön trots att vi hade vägning på onsdagar. Verkade funka det med. På så sätt fick vi ju allt sparat till helgen.

Svanboet skrev 2009-07-13 12:07:26 följande:
    Vid havet - förresten, hur går det till när man är på jvt-programmet? Sparar man pointsen till helgen då också? Hur tänker då nu när du är guldis?
  • Svanboet

Nu börjar jag bli lite nervös inför vägningen på onsdag... har faktiskt pillat i mig en det ena en det andra men oftast ryms det i mina dagliga... Här finns ju ingen våg som jag kan hoppa upp på och smygväga mig så jag får snällt försöka hålla mig tills det blir dags på riktigt

Hur har helgen varit för er andra då? Det är så väldigt tyst här på tråden!

• Svanboet

Och där fick jag för att jag väger mig i tid och otid!

Har som sagt varit hos mamsen men är nu hemkommen och kunde inte annat än hoppa upp på vågen samma stund som jag klev innanför dörren. Tycker att jag har skött mig men vågen visar iaf nästan +1 kg! Men herregud! jag som skulle pasera 10% imorgon!

• Svanboet

Nervös! Idag är det vägning och jag vill inte behöva stranda redan nu...

• MsMinelli

Svanboet - det där kan ju variera så mycket från dag till dag beroende på hur mycket vatten du har i kroppen osv! Ska hålla tummarna för dig idag, men med tanke på hur mycket du gått ner varje vecka så är det kanske inte så konstigt om din kropp tar en liten paus nu!

Har som sagt varit en dålig flicka det senaste, men promenerade en hel del igår i alla fall och idag är det slut med dumheterna. Tre dagar kvar på jobbet och sedan är det dags för en vecka semester - SÅ SKÖNT ska det bli! Längtar verkligen och hoppas på fint väder!

Är sugen på att göra något drastiskt med mitt hår, vill ha lite förändring men är rädd att jag ska ångra mig... Funderar också på vad jag ska "ge mig själv" när jag gått i mål (drömma går ju!)...

Hur står det till med er andra? Lika rastlösa som jag?

• Vid havet

Vikten på kvällen och på morgonen kan ju diffa jättemycket (hur kommer det sig egentligen? Vart försvinner kilona under natten??)så det kan absolut bli ett bra resultat idag. Lycka till!!

Japp, rastlös som få. Har lite att göra på jobbet och är mest bara bröllopspirrig. HELA TIDEN. Hur ska det här gå... jag kommer ju vara ett nervvrak nästa vecka.

Ang håret: Vad är drastiskt då? Kortklippt? Lugg? Blondering? Vet ju inte hur du ser ut... konstigt egentligen

• MsMinelli

Jag är inte ensam alltså Ojojoj, ja nu börjar det verkligen närma sig ju!!! Hoppas att vädret håller i sig också! Är allt klart nu då?

Nej, visst är det konstigt egentligen? Man skriver med varandra varje dag nästan men vet inte hur de andra ser ut! Ska lägga upp några bilder i mitt album tror jag faktiskt...

Har långt blont (slingblekt) hår nu men är helt plötsligt sugen på att färga det mörkt RÖTT :-O Jag är så ljus i hyn så att det känns lite som att jag med mitt ljusa hår liksom bara "bleknar bort" om du förstår hur jag menar... Såg massa kort på mig i helgen nämligen och då slog det mig att det liksom inte är något som "bryter av" riktigt - jag är ljus från topp till tå! Ska försöka hitta några bilder på ungefär den färgen jag menar... Vill ju inte ha sådär emo-rött heller, utan mer vackert djuprött om ni förstår... Vad tror ni om det???

Hur ska du ha håret på bröllopet förresten VidHavet?

• Vid havet

Ja! Bilder!!!

Det mesta är klart. Eller ja det är ju en massa småpill här och där kvar, men den mesta stressen sitter i mitt huvud.
    Jag ska ha mitt hår halvutsläppt. Är självlockig men min frisör aka svägerska ska locka håret ändå, med lite större och mer fixade lockar. Sen ska det sättas upp runt ansiktet och sen hänga bak. Jag ska ha några små blommor i håret, men annars inget. Tror det blir jättefint

Tycker det låter läckert med mörkrött hår. Eller rött överhuvudtaget är fint tycker jag (inte Emo-rött då...) alltså även det som är lite mer rostrött, tex så har René Russo superläcker röd färg i nån film (den med Pierce Brosnan som rik tjuv). Har alltid velat ha den färgen, men det går inte eftersom jag är så mörk. Har du någon bra frisör du litar på och som du kan bolla ideér med? Stort steg ju

MsMinelli skrev 2009-07-15 08:57:56 följande:
    Jag är inte ensam alltså Ojojoj, ja nu börjar det verkligen närma sig ju!!! Hoppas att vädret håller i sig också! Är allt klart nu då? Nej, visst är det konstigt egentligen? Man skriver med varandra varje dag nästan men vet inte hur de andra ser ut! Ska lägga upp några bilder i mitt album tror jag faktiskt...Har långt blont (slingblekt) hår nu men är helt plötsligt sugen på att färga det mörkt RÖTT :-O Jag är så ljus i hyn så att det känns lite som att jag med mitt ljusa hår liksom bara "bleknar bort" om du förstår hur jag menar... Såg massa kort på mig i helgen nämligen och då slog det mig att det liksom inte är något som "bryter av" riktigt - jag är ljus från topp till tå! Ska försöka hitta några bilder på ungefär den färgen jag menar... Vill ju inte ha sådär emo-rött heller, utan mer vackert djuprött om ni förstår... Vad tror ni om det???Hur ska du ha håret på bröllopet förresten VidHavet?
  • Svanboet

Haha - jag har också gått här och funderat på vad jag vill göra åt mitt hår och det är med blont! Jag har funderat på att fortsätta ha det blont dock men klippa en kort frilla för en gångs skull. Det går ju alltid att låta det växa ut om man ändrar sig och jag hra ju långt till alla typer av fester då jag skulle vilja ha håret långt och "uppsatt".

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3