• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Vid havet

Wow! Grattis - vad duktigt. Lite drygt 11 kg va? Det är ju fantastiskt måste jag säga.

Klänningen är ju en bra morot och i den här takten lär det inte dröja många veckor.

Platå my ass

Svanboet skrev 2009-07-15 20:31:21 följande:
    JIIIPPPPIIII!!!Jag har klarat 10%! med marginal dessutom - när ska jag lära mig att inte vara så orolig för vågen när jag vet med mig att jag skött mig?Jag sitter nu på stolen hemma med den där klänningen på... den passar inte riktigt än, det är några kilon kvar och det känns så det blir nog ingen "snoffs"-middag i nästa vecka. Skulle tro att jag behöver ner runt 95 innan den passar bekvämt för den går ju igen men det är bra tajt och det syns på ryggen att den är aningen liten. När den passar lovar jag att lägg ut bilder i galleriet.
  • Svanboet

tackar och bockar - sträcker på mig lite till!

Det är fantastiskt vad snäll vågen på mötet är i förhållande till vad jag alltid tror = det är för lätt för att vara sant!

Jag har en kompis på mötet som jag brukar surra med - vi skrev in oss båda i samma vecka och igår klarade vi båda 10%-aren! Vi var så stolta och duktiga! Det var hela 5! personer igår på mötet som fick nyckelring. Det var hur kul som helst!

• Svanboet

Öh, jo när jag räknar efter är det 11,6 - men min huvudräkning är inte vad den borde vara.

• Vid havet

Jo, det är med att det är för lätt för att vara sant känner jag igen. Tror det är ett bra tecken
    Och det blir ju också en morot i sig eller hur? När man inte känner att det är tungt så är det ju mer sporrande.

11,6 kg på 9 veckor! Det är ju ett snitt på 1,2 kg i veckan :-O (jag använde miniräknare )

Svanboet skrev 2009-07-16 09:24:05 följande:
    tackar och bockar - sträcker på mig lite till! Det är fantastiskt vad snäll vågen på mötet är i förhållande till vad jag alltid tror = det är för lätt för att vara sant! Jag har en kompis på mötet som jag brukar surra med - vi skrev in oss båda i samma vecka och igår klarade vi båda 10%-aren! Vi var så stolta och duktiga! Det var hela 5! personer igår på mötet som fick nyckelring. Det var hur kul som helst!
  • Svanboet

Japp, det är inspirerande och ger ytterligare kick för det går så bra med programmet bara man har huvudet med sig. Funderar på vad jag ska unna mig nu när jag klarat 10%... men egentligen rä målet som jag satsade på var att klara 10 veckor så det får vänta till efter nästa vägning. Kanske det är dags att gå till frisören iaf...

• Svanboet

Okej, nu sitter jag här igen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till... det är min första dag i "veckan" varvid jag har noll sparat och behöver äta/handla middag på stan. Jag har redan ätit tonfisksallad till lunch och nu är fantasin slut. Jag åt sushi igår och vill därför inte ha det idag igen men om jag inte kommer på nått bättre så får det bli så helt enkelt för jag kommer inte på några alternativ.

Hjälp tjejer! Hjälp! Vad ska jag hitta på?!?

• Svanboet

Ok, jag lägger väl ett inlägg till då!

Jag fick mig lite sushi igår till middag pga bristande fantasi. De flesta ställena är stängda och jag vet inte vart jag ska vända mig för att få tag i lunch idag heller. Pizzerian har förvisso öppet men det blir en väldigt lååååång promenad om man ska ha råd med nått sånt till lunch.

Vad sysslar ni andra med då? Själv är det nu sista dagen (igen) inanna semestern tar ny kraft (del II). Det blir en del bygga om/färdigt hemma och kanske, kanske att jag tar mig till gymmet i veckan som kommer.

• Vid havet

Jobbigt när det inte finns bra matställen i närheten. Pizza känns ju som det sämsta alterntivet av alla...

Jag har min sista dag på jobbet idag, sen blir det semester och nästa fredag smäller det! Har det jättelungt här vilket gör att jag hinner skriva listor över allt som behöver göras (första stressdrömmen kom i natt!), gå på ansiktsbehandling och fixa mina naglar. Bra arbetsdag haha

Ska på middag hos goda vänner i kväll och hoppas kunna åka och bada i morgon.

Jag tror att MsMinelli inte vågade lägga ut foton och försvann sen

• Svanboet

Så roligt! Riktigt avis är jag och nu kommer nog det fina vädret tillbaka!

Jag vill också fixa naglarna på arbetstid! *surar mest men är inte ledsen-ansikte*

sådana listor brukar jag ha runt omkring mig jämt - undra hur det blir till bröllopet då?! Tänka sig att du klarat dig undan stressdrömmarna fram till nu, jag hoppas den inte var allt för jobbig eller nerverande för du ska se att det kommer gå fantastiskt bra och vi väntar ivrigt på att få se korten

Åh bada! Jag hoppas vädret är fint i nästa vecka så vi kan åka en sväng till havet och bada. det vore så härligt. Igår kom lilla Moa till världen och nu väntar vi vrigt på att få åka och hälsa på henne. Det är vår kompis som fått så jag får bara låna lite i taget

• Beach Wedding

haha jag gick ner 0,9kg på min födelsedag....inte illa inte...usch men d behövdes....lade på sig ca 1,5kg på semestern....

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3