• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Beach Wedding - så roligt att du hittade ett möte att gå på men jag blir alldeles chockad! Har du gått ner så mycket som 5kg på 10 dagar?!?!

Det låter inte riktigt bra faktiskt men det är ju himla roligt att du bara har 1,5 kg kvar till 10% - det är stort kan jag intyga för jag klarade mitt förra vägningen så sträck på dig, ta kraft och du ska se att du snart står där och får applåder av dina med VVare på mötet.

• Svanboet

Ja för egen del så är jag nu tillbaka i sadeln och med viss möda måste jag säga att jag har klarat min första dag ganska bra. Eftersom jag har problemet med kinden och äter kåvepenin så har jag ytterligare en anledning till att sköta mina mattider regelbundet och inte småsnaska där emellan. Kan lova att det var svårt att hålla sig från hallonpajen jag gjorde igår. Vi hade hallon hemma som var på upphällningen (färska plcoakde i skogen ) och jag hade lovat min sambo hallonpaj denna gången så jag fick en banan och han fick paj - luktade härligt gått.

Jag har iaf bestämt mig för, eller snarare listat ut, att om jag ska hitta tillbaka till den enkla vägen så måste jag vara hård mot mig själv denna vecka. Inget mygel och inget extra och inte slarva med bokföringen. Det gäller nu att bryta trenden från semestern och verkligen se till att sköta sig så jag får sträcka på mig igen efter nästa vägning. Veckan kan gå fort nog om man bara har att göra roliga saker emellanåt.

• Svanboet

Hallå nu tjejer får ni ta och skärpa till er!

Jag saknar era tips och råd och dessutom så är väldigt nyfiken på hur det hr gått för under sommaren. Jag skriver och skriver och skriver inlägg efter inlägg och ingenting kan jag göra åt att ni alla verka ha tappat bort tråden

• TesshjärtaFred

Sorry, har haft fullt upp med det som kallas livet, det utanför cyberspace ni vet.
    gifter mig dessutom om 5 veckor så det är rätt mycket att hålla på med just nu.
    Jag har bestämt mig för att pausa från VV ett tag. Iaf från att räkna points. I morgon startar jag en tvåveckorskur med måltidsersättning för att få en extra puff i rätt riktning. Det är ju inte så långt kvar till bröllopet nu och jag har en hel del kvar till min målvikt.

• Svanboet

Helt ok om man nu är mitt inne i själva "bröllopandet" att mna kanske inte har tid att sitta här och peppa och ge stöd. Jag önskar dig och din blivande all lycka och hoppas ni har en underbar bröllopsdag.

Det verkar som om vi kommer behöva värva lite fler gruppmedlemmar helt enkelt. Vid Havet har gått i mål och gift sig, Beach Wedding är inte långt bort från att gifta sig heller och MsMinelli går väl snart i mål om jag inte minns helt galet. Glada Emma ska plussa och så har vi ju TesshjhärtaFred som nu också går och knyter knuten och lämnar VV (för stunden?). Då blir det ju bara jag kvar! Hur ska detta gå? Det var ju ni tjejer som peppade mig till att gå iväg första gången och nu verkar jag bli ensam på min vandring... jag får hålla VVs flagga högt och sträcka på mig och sen är det väl bara att gå ut livet stark och redo.

TesshjärtaFred skrev 2009-08-02 17:43:54 följande:
    Sorry, har haft fullt upp med det som kallas livet, det utanför cyberspace ni vet. gifter mig dessutom om 5 veckor så det är rätt mycket att hålla på med just nu. Jag har bestämt mig för att pausa från VV ett tag. Iaf från att räkna points. I morgon startar jag en tvåveckorskur med måltidsersättning för att få en extra puff i rätt riktning. Det är ju inte så långt kvar till bröllopet nu och jag har en hel del kvar till min målvikt.
  • JL2b

Svanboet jag kan peppa dig, har gått en vecka på allévo nu och är riktigt trött på det så jag börjar en vecka tidigare med viktväktarna igen. Går dock inte på några möten för det har jag inte råd med. Men jag har butiksguiden och en svärmor som är van viktväktare så nog ska detta gå.

Startvikt i måndags var 97,5 och efter en vecka med nästan ren kur allévo så ligger jag nu på 99,5. Så jag hoppas att VV ska gå bättre =)

Mitt mål är ca 80kg ( är 180cm lång ) så det kan nog vara lämpligt. Helst 75 men kommer jag ner till 80 så är jag väldigt nöjd med det!

• Svanboet

Välkommen in i tråden

Givetvis måste man inte gå på mötena om man itne vill men min erfarenhet säger att det är lättare att hålla sig till programmet om man faktiskt går dit. MEN å andra sidan så har du ju stöd av oss här i tråden och jag antar av svärmor så det här kommer gå lysande. Vet du om svärmor är aktiv VVare nu? Jag tänkte mest på vilken upplaga av programmet hon kan/följer.

JL2b skrev 2009-08-03 09:42:34 följande:
    Svanboet jag kan peppa dig, har gått en vecka på allévo nu och är riktigt trött på det så jag börjar en vecka tidigare med viktväktarna igen. Går dock inte på några möten för det har jag inte råd med. Men jag har butiksguiden och en svärmor som är van viktväktare så nog ska detta gå.Startvikt i måndags var 97,5 och efter en vecka med nästan ren kur allévo så ligger jag nu på 99,5. Så jag hoppas att VV ska gå bättre =)Mitt mål är ca 80kg ( är 180cm lång ) så det kan nog vara lämpligt. Helst 75 men kommer jag ner till 80 så är jag väldigt nöjd med det!
  • Svanboet

Du får väldigt gärna skriva in mer information om du vill i listan så försöker vi uppdatera eftersom så vi kan hålla lite koll på varandra

***** Börja kopiera här ******

JL2b: Startvikt i måndags var 97,5 och efter en vecka med nästan ren kur allévo så ligger jag nu på 99,5. Så jag hoppas att VV ska gå bättre =)

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 12 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v32: N/A

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!

• JL2b

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5, målvikt 75-80kg, vikt v.31: 99,5

Så där det var lite mer info iaf!

Den bok som jag följer just nu är den 10:e reviderade upplagan. Tror jag köpte den förra året eller så då jag har testat detta en gång tidigare, men föll för McD frestelsen för mycket igen.

• Svanboet

Oj, öh... jag vet inte vilken guide som är aktuell just nu för jag har den inte själv. Jag tänkte mer på om du ville följa programmet så finns det ju ganska många olika program sedan "pointsen" introducerades. Jag tror själva att jag har 3 varianter hemma (resultat av dålig självdiciplin).

Först tror jag att Points Plan var...
    Sen kom nog Points plus...
    ...sen vet jag inte
    ...men nu används det som kallas för Points med DuoVal. Det är det programmet som jag följer och de flesta här som går på möten regelbundet.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3