• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Mysmonstret

Tillbaka efter helgen!
    Som ju har bestått av sol och semester så pointsen har inte blivit så värst räknade... :(
    Var orolig som bara den men på vågen idag va det -1kg i alla fall!!!! tjoho!!!

Nu är det bara att ta nya tag med denna vecka!

• tågjäntan

Är det okey att vara med trots att man inte aktivt går dit och väger sig eler går på deras möten? Det kostar en del och när jag gick dit gick jag jag var 5/6 vecka. Det sporrade förresten mig mer.
    Jag gick dit tills för lite över ett år sedan. då hade jag lyckats gå ner 15kg på ca 1,5 år. Sedan blev jag gravid och gick upp 35kg och har nu efter 4,5 mån efter förlossningen 17kg kvar till målvikt. Där jag går på bvc ligger mvc och bvc i samma lokaler så ajg går dit och väger mig när dottern behöver gå till bvc.
    Jag tänker inte jätte-mycket points - förra omgången blev det att jag åt ungefär samma varje dag (middagen varierades förstårs ) och försöker föja det. Fördelen nu är att det är lättare att komma i väg på promenader med bäbis och barnvagn.

• JL2b

tågjäntan: Jag går inte heller på mötena utan jag kör mitt egna, jag vet hur man gör och har en svärmor som hjälper mig ifall att det är knivigt. Hon är van viktväktare =)

"Sedan blev jag gravid och gick upp 35kg och har nu efter 4,5 mån efter förlossningen 17kg kvar till målvikt."

Så du har lyckats gå ner 18kg själv nu då? Det är ju helt fantastiskt!

• JL2b

Åhh jag är så hemskt sötsugen just nu! Vill ha nått gott... typ glass.. men inte pigelin igen, åt det här om dagen... tråkigt!

• JL2b

Vägningsdag och efter helgens fusk så blev jag faktiskt glad att vågen inte hade gått plus iaf! Utan den stod på nästa en helt kilo ner! Så nu ska jag ge järnet igen och denna helgen INGET FUSK!

***** Börja kopiera här ******

Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5, målvikt 75-80kg, vikt v.32: 98,7

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 13 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v32: 96,7 (-2.2)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!

• TesshjärtaFred

Hej tjejer, hoppar in och ger er en stärkande tanke. Kämpa på i sommmarvärmen. Själv kör jag på med min pulverdiet. Gjorde dock uppehåll i helgen då jag hade min möhippa, och i kväll ska vi ut och äta, men jag kör på ren kur i övrigt så några kilo minus borde det bli.

• Svanboet

Ja då ska jag nog slänga mig in i gruppen igen Jag ska gå iväg och väga mig idag istället för imorgon då jag ska åka till Warzawa imorgon så nu blir det tyst från mig en stund tror jag.

Jag har inte alls räknat och jag har inte direkt tänkt efter väldigt noga innan. Det har dock inte blivit några godisar, inga kakor och inget fika trots att jag inte räknat. Men det har också blivit såligt med riktig mat och då känns det inte riktigt som om man har ätit. Jag går hela tiden och tänker att jag borde ta mig i kragen men jag gör det aldrig och vågen verkar vara högst förlåtande och det ger ju ingen direkt sporre att börja räkna och väga allt igen. Skulle tro att denna vecka blir ett bakslag (tror jag ju alltid)... fast det lockar ju lite att kamma hem en stjärna till. Det får nog bli efter nästa vecka för det är lite väl mycket att ta ytterligare 2 kg denna vecka för imorgon åker jag nog på lingonvecka och då brukar det alltid vara lite extra vikt i kroppen. Hua - jag blir alltid så nervös

• JL2b

Svanboet: Det kommer nog att gå bra! Så länge du har hållit dig ifrån kakor och godis med mera så tror jag att du kommer att klara det. Kanske inte 2kg ner men iaf ingenting upp!

• Svanboet

Åter från Warzawa och jag missade mötet innan så nu satsar jag på +-0 till onsdag.

• JL2b

Svanboet: Välkommen tillbaka igen! Hoppas att resan har varit bra och att du har kunnat välja bra alternativ =)

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3