• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • tågjäntan

På måndag ska jag väga mig. Får väl försöka skriva in mig på listan då...

• Svanboet

Jahaja! Då sitter jag här på söndag em igen och har inte bokfört ett skvatt över helgen! Det är ju så man kan sparka sig själv i stumpen!

Jag är ganska säker på att jag hållit mina points gansak bra ändå men det kan jag ju inte veta säkert. Min enda räddning i dett dilemma är nog att sköta mig från måndag och inte låta detta dravel fortgå längre. Hur kan man bli så slarvig så fort?

• Vid havet

Jag kan ju peppa dig lite i att jag bara skrev upp vad jag åt de första veckorna. Sen dess har jag inte bokfört points en ända gång. Och jag har ju lyckats ändå
    Så länge du tänker på vad du stoppar i dig och håller dig inom ramarna - för du vet ju nu rätt säkert hur mycket du kan äta på en dag - så tror jag det funkar ändå. Så länge du inte lurar dig själv så klart...!

Tänker förresten väga mig på måndagar nu - hemma visserligen men ändå, för det känns lättast att komma ihåg och jag vill hålla koll så det inte springer iväg! Sen ska jag snart iväg och väga mig på vv också (man måste väga sig minst var 10:e vecka för att få vara guldmedelm och slippa betala).

Svanboet skrev 2009-08-23 17:06:56 följande:
    Jahaja! Då sitter jag här på söndag em igen och har inte bokfört ett skvatt över helgen! Det är ju så man kan sparka sig själv i stumpen! Jag är ganska säker på att jag hållit mina points gansak bra ändå men det kan jag ju inte veta säkert. Min enda räddning i dett dilemma är nog att sköta mig från måndag och inte låta detta dravel fortgå längre. Hur kan man bli så slarvig så fort?
  • Sonja68

Var på surströmmingsfest igår... Undrar hur många points det är i en surströmming

• Svanboet

Vid Havet - ja du är ju vår guru så jag litar på dig. Men det känns mer välförtjänt när man verkligen vet att man har skött sig. Som det är nu så går jag och undrar hur det har gått och om jag har några point kvar och hur i h-vete jag kunde få för mig att äta kakor när jag egentligen är hungrig .

Vid havet skrev 2009-08-23 17:45:59 följande:

Jag kan ju peppa dig lite i att jag bara skrev upp vad jag åt de första veckorna. Sen dess har jag inte bokfört points en ända gång. Och jag har ju lyckats ändå Så länge du tänker på vad du stoppar i dig och håller dig inom ramarna - för du vet ju nu rätt säkert hur mycket du kan äta på en dag - så tror jag det funkar ändå. Så länge du inte lurar dig själv så klart...!Tänker förresten väga mig på måndagar nu - hemma visserligen men ändå, för det känns lättast att komma ihåg och jag vill hålla koll så det inte springer iväg! Sen ska jag snart iväg och väga mig på vv också (man måste väga sig minst var 10:e vecka för att få vara guldmedelm och slippa betala).
  • Svanboet

New version of meeee!

Kort hår så det skriker om det. Ska försöka hitta lite bilder som visar före och efter för nu mina vänner är det skillnad! Det känns väldigt konstigt men samtidigt helt rätt.

Hhur har helgen varit för er? Lätta era hjärtan och håll igång tråden

• Sonja68

Vi började igår, min man och jag, på nytt att räkna points.
    Det gick bra till kl. 20. Då började vi en intressant diskussion och det blev två rödvinsglas, choklad, kakor, glass och min man hann nog klämma ner ett par burkar mellanöl innan vi avslutade den diskussionen.
    Dag 1 gick alltså åt h-ete!
    Nya tag idag.

• Vid havet

Spännande! Ja - ladda upp foton! På tal om det - MsMinelli, hur är livet som rödhårig?

Svanboet skrev 2009-08-24 10:33:13 följande:
    New version of meeee!Kort hår så det skriker om det. Ska försöka hitta lite bilder som visar före och efter för nu mina vänner är det skillnad! Det känns väldigt konstigt men samtidigt helt rätt. Hhur har helgen varit för er? Lätta era hjärtan och håll igång tråden
  • Svanboet

Nu finns det "efter-bild" men jag har svårt att hitta "före-bild". Har liksom aldrig gillat att vara med i bild sen jag blev tjock på riktigt så nu är det svårt att överhuvudtaget hitta bilder på mig. Man kan nog säga att jag hade iaf halvvägs ner på ryggen och ingen lugg innan. Jag hade nästan alltid håret uppsatt eller i svans på nått sätt så jag har inga bra bilder på utsläppt hår oavsett.

Enjoy! I know I will.

• MsMinelli

VidHavet, härligt att höra av dig! Hur är livet som gift och smal?

Jag trivs som rödhårig, det är härligt med starka färger tycker jag och det passar mitt självlockiga hår (tänker jag mig)

Svanboet, vilken babe! Du måste vara så nöjd!!!! Och visst är det skönt och lätt att sköta?

Roligt att det är så många nya i tråden också, just nu har jag rätt mycket att göra och hinner därför inte vara lika aktiv som under semester - så det är så roligt att se att tråden lever vidare

Keep up the good work allihop!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3