Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Har inte så mycket att rapportera. Äter ungefär samma varje dag. FAst nu kommer jag nog få börja gå upp lite tidigare på morgnarna - lill-tjejen verkar få nya rutiner. FAst det är skönt när de sover länge på nätterna. Detta gör nog att jag får ta yttterligare ett mellanmål med frukt eller så.
Här har det syndats i helgen både maken och jag.
Jag är dock inte så sträng med mig själv eftersom jag inte har nån övervikt att tala om, 5 jobbiga trivselkilon bara.
Men nu kommer nog maken igång med träningen, i veckan hoppas jag, och jag också.
Denna veckan har varit hemsk! Ska väga mig imorgon och det kommer inte att bli kul. Varit sjuk och därmed så har jag inte haft ork att laga mat och ta hand om mig vad det gäller vikten. Så min sambo har "lagat" maten och man vet ju hur det blir. Det blir snabbmat då han är trött efter jobbet. Har bett han att ta bort pommes och sånt när han hämtar så det har blivit gyros och grönsaker till middag var och varannan dag tycker jag och jag mår pyton på grund av det!
Idag början skolan igen också och jag hoppas att jag kan fortsätta med mina rutiner så att det inte blir en massa kaffe med socker och en bulle till det vid varje fika för att hålla mig pigg.
Tycker att det verkar tryta för fler än jag här också men vi får inte sluta nu!! Vi måste kämpa på! Tänk på det ni har gått ner och vad bra ni kände er då! Även om det regna så ta på er en regnjacka och ett par stövlar och ut och gå iaf, ni behöver kanske inte gå lika långt som ni brukar men bara att ni kommer ut! Frisk luft och att röra på sig får igång orken! Kom igen nu mina vänner KÄMPA!
En till som måste medge att helgen inte varit den bästa....
Kräftskiva gör inte så gott för midjemåttet!
Men nu är det måndag och nya tag! Promenad idag och spinning planerad för imorgon!
Tack så mycket.
Du får inte ge upp ännu. Även om det regnar måste du säga åt dig själv att det är skönt att träna oavsett väder. Man mår så mycket bättre efteråt, vilket du redan vet. Sätt i Mp3 i öronen och ut och traska :)
Provade ett gott recept som ni måste testa om ni gillar chokadbollar.
Det är mixade 3 dl mandlar, 1,5 dl aprikoser, 2 msk kakao, 1-2 msk 1honung samt 1 krm salt. Mixa ihop allt till det går att rulla. Otroligt likt ursprungsreceptet till smaken, nyttiga och goda.
ThereseStefan - tack för din pepping. Jag får nog gå ut och köpa mmig ett regnställ som det är lätt att gå i för jag har bara såna där gamla obehagliga galonkläder från gud vet när. stövlar har jag inte haft på år och dar... ska kanske ha mig ett par sådana också, nu när vi bor på landet och allt
Mina kollegor är hemska; de har dukat upp bullar på förmiddagen och bakelser på eftermiddagen. Eftersom jag är totalt karaktärslös så har jag fikat både till för- och eftermiddagskaffet
Men jag är inbokad på ett Aerobicspass på torsdag. En bra början att boka in sig i alla fall!
Och så gäller det att inte boka av!
Ibland får man ju faktiskt låta sig locksa men som mottot är på VV: Man kan äta allt, men inte alltid
Det är ju inte kollegornas fel direkt men jag förstår att du har problem, det brukar jag också ha men det går lättare nu. Ta med en frukt i handen när du vet att det blir fikadags och säg till dig själv att du får ta bulle/bakelse en annan dag.
Ja det där med att träna ute fast det regnar är något jag oroar mig för INTE kommer att bli av i höst. Jag vill inte bli av med min fina motivation och regelbundenhet. Men jag köpte faktiskt varmare joggingkläder igår och har vindtät (och lite vatten) jacka så jag hoppas det ska funka ändå. Mörkret däremot blir svårare att tackla tror jag!
Köp en bra jacka, det räcker ju oftast. Stövlar behövs ju inte - vad gör det egentligen att man blir lite blöt om fötterna en halvtimme eller så? Så länge det inte vräker ner!
Ang. omgivningens vilja att fatta och hjälpa till så förstår jag din frustration! Det är svårt att kämpa emot, speciellt om den andre lagar maten hemma och häller i grädde i såsen, ställer fram pommes och köper hem ljust bröd till frukost. Det går ju inte att förbjuda honom att äta godis eller att ha det hemma, men han borde kunna hålla sig från att äta det (eller vad det nu är som frestar mest) framför dig. Han borde kunna stötta och peppa dig! Planerar ni maten och inköpen tillsammans? Det är kanske ett sätt annars. Om det ska lagas vv-mat och recept och ingredienser finns hemma så är det ju svårare att göra något annat.
Jag har just nu problemet att rätta in maken i ledet igen. Han har gått upp en del (hans kurva pekar uppåt sen rätt länge...) och det är så synd! Men samtidigt måste han ju själv välja hur mycket han äter och vad - jag kan ju knappast förbjuda honom att ta en portion till...
YES!! Så oförtjänt minus har jag aldrig varit med om, men oj vad glad jag blev för att det blev minus på vågen! 97,3kg nu, det är 0,7kg ner på en vecka!!!
Nu är jag äntligen tillbaka och till och med under där jag började. Detta var precis den kicken jag behövde för att pröva brudklänningar med min tärna idag.
***** Börja kopiera här ******
Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2
JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.35: 97,3kg
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 15 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v35: 95,9 (-0.3)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester
GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! Bröllop 24/7 => NYGIFT!. vikt hemma v35 69,3
tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Starvikt ca 80 kg maj/juni. 24/8 --> 75kg.