• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Blivandefrueriksson

Hur gör ni? räknar ni drycker?

• Sonja68

Fikafri dag igen - check
    Varit på Aerobics - check
    Känner mig jä***gt stolt över mig själv - check

• Blivandefrueriksson

undra hur man räknar ridning som motion? det måste ju bli lite.

• Sonja68
    Blivandefrueriksson skrev 2009-09-03 21:48:02 följande:
    Absolut, det är ju jättejobbigt ju! I alla fall om man travar och galopperar!
  • Svanboet

Skulle tro att trav och galopp blir medel eller lätt motion - känn efter själv hur du tycker. Jag brukar tänkte... spinning är bland det jobbigaste jag vet; hur förhåller detta sig till spinning? Hur trött blir jag av aktiviteten?

Blivandefrueriksson skrev 2009-09-03 21:48:02 följande:
  • Svanboet

Det gör du med all rätt!! Det är så strongt av dig Sonja!

Sonja68 skrev 2009-09-03 21:05:57 följande:
    Fikafri dag igen - checkVarit på Aerobics - checkKänner mig jä***gt stolt över mig själv - check
  • Svanboet

Jag har gjort det igen!

I morse hade jag ställt klockan till 06.00 för att jag var tvungen att vara in tidigt på jobbet och göra en sak klart innan "alla andra" kommer. MEN 04.55 vaknade jag pigg som en lärka och efter 15 minuters vrid och vänd i sängen tänkte jag att här kan jag ju inte ligga i nära en timme till bara för att.

Lika bra att ta vara på tiden och så klädde jag på mig mina löparkläder och begav mig mot dörren. Såg att det var mörkt ute men tänkte att det berodde på tiden men när jag öppnade dörren hörde jag hur det smattrade på taket. Hjälp - det öser ju ner! Kände det lite som "All dress up and no where to go" så jag tog några stora kliv ut och där stod jag i regnet och tänkte att jag får väl skynda mig runt så jag kommer in snart igen. Sagt och gjort så blev det 15 minuter löpning idag igen. MEN nu har jag ont i låren så det förslår och måste nog bege mig ut på en prommis ikväll för att få igång cirkulationen lite igen.

Oj vad långt det blev... solly!

• Vid havet

Nu är jag verkligen imponerad! Att springa (att göra nånting överhuvudtaget...) kl. 5 på morgonen och i regn dessutom.

I'm not worthy!

Svanboet skrev 2009-09-04 08:37:26 följande:
    Jag har gjort det igen! I morse hade jag ställt klockan till 06.00 för att jag var tvungen att vara in tidigt på jobbet och göra en sak klart innan "alla andra" kommer. MEN 04.55 vaknade jag pigg som en lärka och efter 15 minuters vrid och vänd i sängen tänkte jag att här kan jag ju inte ligga i nära en timme till bara för att. Lika bra att ta vara på tiden och så klädde jag på mig mina löparkläder och begav mig mot dörren. Såg att det var mörkt ute men tänkte att det berodde på tiden men när jag öppnade dörren hörde jag hur det smattrade på taket. Hjälp - det öser ju ner! Kände det lite som "All dress up and no where to go" så jag tog några stora kliv ut och där stod jag i regnet och tänkte att jag får väl skynda mig runt så jag kommer in snart igen. Sagt och gjort så blev det 15 minuter löpning idag igen. MEN nu har jag ont i låren så det förslår och måste nog bege mig ut på en prommis ikväll för att få igång cirkulationen lite igen.Oj vad långt det blev... solly!
  • Svanboet

Det är ju tack vare er här i tråden som jag funnit motivationen och orken att inte bara strutta runt, ta tag i saken så att säga.

Vid havet skrev 2009-09-04 08:46:09 följande:
    Nu är jag verkligen imponerad! Att springa (att göra nånting överhuvudtaget...) kl. 5 på morgonen och i regn dessutom.I'm not worthy!
  • Sonja68

Svanboet: Tjusigt! Vilken hjältinna, jag är djupt imponerad

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3