• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Blivandefrueriksson

Vid havet oj jisses vad duktig du är. 20 kg på 1 år är ju himla bra. lite mindre än ett år till och med.

jag tänkte satsa på att gå ner ca 1 kg i månaden. Har problem med magen och kom på idag att ju mer jag gått upp i vikt desto mer har jag blivit sämre i magen.

• tågjäntan

Beach Wedding skrev 2009-08-28 10:46:10 följande:

oki jag kanske ska hoppa ur den här tråden helt då.... lycka till ni allihopa...
    Nu har jag inte varit i tråden så länge, men det tycker inte jag! Även om en del är emot Alli så har jag uppfattat tråden som att vi stöttar varandra att gå ner i vikt. En del äter pulver (vilket jag personligen funderar över hur nyttigt det är) men de får vara med ändå. Själv går jag inte på vv och äter kanske vissa dagar mindre än rekomenderade lägstapoint (säkert inte heller bra ), medan det andra dagar blir mer...
    Och skulle du bli gravid ska du ju inte fortsätta går ner i vikt - men du får vara med i det allmänna babblet ändå .
  • TesshjärtaFred
    tågjäntan skrev 2009-08-28 16:10:05 följande:
    Beach Wedding skrev 2009-08-28 10:46:10 följande:Nu har jag inte varit i tråden så länge, men det tycker inte jag! Även om en del är emot Alli så har jag uppfattat tråden som att vi stöttar varandra att gå ner i vikt. En del äter pulver (vilket jag personligen funderar över hur nyttigt det är) men de får vara med ändå. Själv går jag inte på vv och äter kanske vissa dagar mindre än rekomenderade lägstapoint (säkert inte heller bra ), medan det andra dagar blir mer... Och skulle du bli gravid ska du ju inte fortsätta går ner i vikt - men du får vara med i det allmänna babblet ändå .
    Amen! Jag tycker inte heller du ska hoppa av tråden. Man kan väl vara av olika åsikt och stötta varandra ändå. Tycker jag iaf.
  • Svanboet

Det tycker jag då rakt inte sa runda tanten

Här kan vi prata om allt och stötta varandra OCH det är tillåtet att ha avvikande åsikter om hur vi tar oss till hälsosam vikt och vanor. Häng kvar och hjälp till att stötta oss andra och känn motivationen flöda - det hoppas jag att du gör.

Beach Wedding skrev 2009-08-28 10:46:10 följande:

oki jag kanske ska hoppa ur den här tråden helt då.... lycka till ni allihopa...
  • Svanboet

Onsdagar - is the thing!!

Jag började också på en onsdag och VÄLKOMMEN. Här får alla som vill vara med vare sig man går på möten och räknar religiöst eller inte.

Som motivation för din skull (och alla andras) kan jag berätta att jag har gått ner nära 14 kg från det att jag började i v.20 - så ungefär 15 veckor. Jag har fått vara noga men det fungerar och min konsulent är fantastisk! Nu går det lite trögare och jag har bestämt att det är okej.

Jag får denna period till att ställa in mätaren igen och ska sen ta nya tag och nya mål inför nästa period. Jag räknar inte perioder i kilon utan i veckor för att inte fokusera för mycket på vågen och vikten. var tioende vecka belönar jag hårt arbete och god inställning med något jag har längtat efter. Jag har efter första perioden skaffat ny frisyr och efter nästa period väntar nog en massage... får se hur det blir med det.

Blivandefrueriksson skrev 2009-08-28 10:53:44 följande:
    Undrar om man får hoppa in här?Börjar på VV på onsdag och så ska jag gå varannan vecka pga skift så kommer behöva stöd under veckan jag inte kan gå. Vv funkade för mig för några år sedan och läraren var hur toppen som helst.I år har jag testat på alli men som sagt det där med blöja är inte överdrivit för dte går inte släppa sig utan att det blir diskusting så ut med dessa och ja vad gjode man jo slappade. men efter läkar besök som uppmanade att nu måste du ner i vikt om vi ska få hjälp nästa år att bli gravida. Så här är jag och det var nog den korta historien. Vägde i onsdags hos läkaren 82 så det är la det som är start vikten då.
  • Blivandefrueriksson

svanboet bra odé det med små belöningar till sig själv, ska nog ta efter det.

Har lånat fästmannens steg räknare och har som mål att gå 10,000 steg per dag. igår på jobbet gick jag 9709 steg så nääära men endå gick ju lite innan skull etagit på mig den på morgonen direkt. Ska va duktigare på det.

Idag blir det tyvärr ingen promenad vaknade upp med dunder förkylning och huvud värk och på det en mens värk som heter duga. Men får se det pos för har en underbar fästman som kom hem med 10 rosor efter han hade vare ute och gått för att pigga upp mig.

Har docj redan tagit tag i mat frågan så igår blev det couscous med sallad han inte med någon kött bit till så får känna mig extra nyttug då. Idag blir det ost och skink paj. Har bytt ut till laktos fria mjölk produkter för magen och hoppas det och vikt nedgång gör den lugnare.

OJ FÖRLÅT för långt inlägg.

• tågjäntan

Långa eller korta gör innget det heller .

• ThereseStefan

Hej igen.

Har inte skrivit här på ett tag nu så jag får skärpa mig. Fick byta namn oxå av någon anledning och tidigare hette jag Therese_83.

Har gått och löpt kilometer efter kilometer. Igår fick jag ett ryck vid 21- tiden och gav mig ut och sprang. Hur knäpp får man vara. Skönt var det iallafall även om det kanske inte var så klokt att ge sig ut själv i mörkret.
    Ingen viktnedgång men flåset och kondisen är nästan på topp efter många månaders och regelbunden träning.

En kram till er alla som kämpar så bra :)

• Svanboet

Välkommen tillbaka in här

Nej ibland är man bra knepig när man får för sig att gå ut och springa i mörkret men om du bor i ett hyffsat säkert område skulle jag inte oroa mig. jag är den typen som inte oroar mig för mörkret (växte upp i norrland så det är svårt att undvika att vara ute efter att solen gått ner).

ThereseStefan skrev 2009-08-30 20:45:40 följande:
    Hej igen. Har inte skrivit här på ett tag nu så jag får skärpa mig. Fick byta namn oxå av någon anledning och tidigare hette jag Therese_83. Har gått och löpt kilometer efter kilometer. Igår fick jag ett ryck vid 21- tiden och gav mig ut och sprang. Hur knäpp får man vara. Skönt var det iallafall även om det kanske inte var så klokt att ge sig ut själv i mörkret. Ingen viktnedgång men flåset och kondisen är nästan på topp efter många månaders och regelbunden träning. En kram till er alla som kämpar så bra :)
  • Svanboet

Jaha... helgens bekännelser: Ingen direkt hälsosam mat (grillkorv), ingen motion fast jag vaknade varje morgon sugen tills jag hörde regnet smattra på rutan, godis och snask min och sambons ovana trogen och nu sitter jag på jobbet och har åkt ifrån datorn hemma

Jag har under morgonens bilfärd funderat lite över det där som vi ofta pratat om på våra möten, att styra upp omgivningen. Jag finner det väldigt svårt att tala om för min sambo vad han får och inte får ha hemma, vad jag "ska" äta så han lagar "rätt" och hur jag vill ha det. Det är ju inte meningen att han ska göra jobbet åt mig men nu börjar jag bli trött. Vädret tillåter inte direkt någon motion ute, jobbet tillåter inte direkt tillräckligt korta dagar för att jag ska hinna på gymmets pass och danskursen har itne börjat än (2 veckor kvar). Hur har ni gjort? Tips och ideer? Jag VILL INTE hamna i en sån där svacka som gör att jag slutligen hoppar av och går upp alla kilon igen. Jag har motivation men ingen ork - hur gör man då?

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3