• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • Svanboet

Det blir inget pump-pass ikväll MEN jag har varit ute och sprungit i 15 minuter på morgonen

Idag måste jag jobba tills jag är klar och ville inte chansa på att behöva avboka. Nu ska jag försöka se till att komma ut varje morgon denna vecka och hoppas att resultatet nästa vecka är lika roligt. Jag ska även göra ett nytt försök att verkligen fylla i min checklista varje dag, hela dan.

• Svanboet

Mycket starkt Sonja! Så tar man en dag i taget och sen har man snabbt klarat en hel vecka utan fika och sen blir det bara lättare och lättare.

Sonja68 skrev 2009-09-03 08:39:52 följande:
    Morning!Igår klarade jag mig hela dagen utan fika. *stolt* Kan iofs bero på att ingen bjöd på fika på jobbet och hemma låg allt fika i frysen, förutom några kex, som jag avstod från.Tog te med frukt istället. Visserligen hade jag i en halv tesked honung i teet, men det är väl 0 p för det?Maken frågade om jag ville ha lite av mitt favoritöl (rysk sort), men jag tackade nej. *sträcker på mig*.Maken klarade också av igår att hålla sig inom sina dagliga points, vilket är bra, för det är HAN som främst behöver gå ner i vikt.Ikväll är siktet inställt på Aerobics 45 minuter. Någon som vet hur många bounuspoints det ger? Jag har glömt.Svanboet; Blir det pumppass ikväll?Mysmonstret: Dans, finns det härligare träningsform ? Hur är det med träningsvärken?
  • Sonja68
    Svanboet skrev 2009-09-03 08:52:35 följande:
    Mycket starkt Sonja! Så tar man en dag i taget och sen har man snabbt klarat en hel vecka utan fika och sen blir det bara lättare och lättare.
    Springa på morgonen, jag är imponerad. Bra!
    TAck för peppning.
    JO, jag vet från tidigare svängar att första veckan är värst, efter två veckor så känns det inte alls lika svårt att avstå. Det är just det där sockersuget jag vill bli av med.
  • Mysmonstret

Jag är frälst!!!
    Det va det roligaste jag gjort på riktigt riktigt länge!
    Och har inte såå mycket träningsvärk!
    Så ikväll blir det att hoppa upp på spinningcykeln!

Har ju haft en riktig dålig period med vikten så jag tänkte träna och ta tag i lite andra bitar av mig innan jag ställer mig och blir deppig på vågen..
    Så det blir nog ingen ny vikt från mitt håll förrän nästa vecka. Måste landa lite i skallen först :)

men nu jäklar ska det tränas istället!

Svanboet: Springa på morgonen??!! Du är min nya idol!!! :)

• Sonja68

...åsså var det dags för kafferast... *tar ett djupt andetag och rycker åt mig en persika, sveper ett stort glas vatten*

Wish me luck!

• TesshjärtaFred

Hej tjejer. Ville bara hoppa in och ge lite pepp. Gifter mig på lördag så jag försvinner ett tag. Ska till Paris i tre nätter efter och då tänker jag minsann inte räkna points! Så det blir nya tag efteråt. Kram så länge.

• Mysmonstret

Sonja: Såg att du kämpar med jobbfikat! BRA JOBBAT!
    Jag ger mig in i samma fight idag!
    Vi har alltid massa fika här så det är verkligen inte gjort för att låta bli.. men! Idag är det dags! Ingen fika!

• Svanboet

Heja heja heja!

Sonja68 skrev 2009-09-03 08:58:28 följande:
    ...åsså var det dags för kafferast... *tar ett djupt andetag och rycker åt mig en persika, sveper ett stort glas vatten*Wish me luck!
  • Svanboet

Dans är också en av mina favvisar och spinning är minst lika roligt i min åsikt. Det är starkt av dig att träna två dagar i rad.

Mysmonstret skrev 2009-09-03 08:58:14 följande:
    Jag är frälst!!! Det va det roligaste jag gjort på riktigt riktigt länge!Och har inte såå mycket träningsvärk! Så ikväll blir det att hoppa upp på spinningcykeln!Har ju haft en riktig dålig period med vikten så jag tänkte träna och ta tag i lite andra bitar av mig innan jag ställer mig och blir deppig på vågen.. Så det blir nog ingen ny vikt från mitt håll förrän nästa vecka. Måste landa lite i skallen först :)men nu jäklar ska det tränas istället! Svanboet: Springa på morgonen??!! Du är min nya idol!!! :)
  • Vid havet

Lycka till!! Vad spännande... lite avundsjuk att du har allt framför dig

Njut i Paris också och så ser jag fram emot att få se bilder!

TesshjärtaFred skrev 2009-09-03 08:58:42 följande:
    Hej tjejer. Ville bara hoppa in och ge lite pepp. Gifter mig på lördag så jag försvinner ett tag. Ska till Paris i tre nätter efter och då tänker jag minsann inte räkna points! Så det blir nya tag efteråt. Kram så länge.
Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3