Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
I går och förrgår var jag duktig och promenerade ca sammanlagt 1,5h. Jag har klarat mig och hållit mig till mitt mat-schema. Och i går gjorde jag dumlekakor - farligt goda , men jag lyckades hålla mig och åt bara en halv kola och slickade bara av fingrarna när det var kris under bakningen.
Men sent i går kväll fick jag nog en liten virusinfektion. Fast jag fattde det inte förren på fm idag. Jag var väldigt trött i natt. Jag trodde att det berodde på att jag var övertrött och vaknade några gånger. När jag vaknade vid fem var jag jätte-hungrig. Ibland brukar jag då ta en kiwi och vatten. Sedan vaknade jag vid sju och tog lite lightsaft. Men när jag gått upp tre kvart senare åt jag fil och flingor till frukost som jag brukar och var ändå hungrig. Tog ett äpple och drack te. Var ändå hungrig. Under tiden började jag fundera över natten och hur jag kände mig och insåg att jag nog fått en liten, liten förkylning så det var bara att ge upp och äta utan att tänka på pointsen. Till middag åt jag en hel pizza - jag som brukar tycka att det räcker med en halv.
Ibland har jag också sådana dagar som det inte spelar roll vad man äter - man är hungrig ändå. Oftast är det ju inte de dagarna som gör att man går upp i vikt, de är alla dagarna man okynnesäter o.s.v. Hoppas du blir frisk snart!
Början på min helg har varit fasanfull som alltid börjar det kännas som.
Jag har en sån enorm träningsvärk i diverse muskler så jag har svårt att gå i trappen hemma
Jag fyller år nästa vecka så nu har jag i traditionens tecken bakat bullar. Tänkte att jag kan ju göra längder så är det lättare att låta bli för de är ju till gästerna men nej! Jag hann nog få i mig en kvarts krans innan jag slutligen fick kraft att lägga undan. Man kan väl säga att jag tog igen lite missade fika-bullar där och då.
Det blir väldigt lite ätit och gjort på rätt sätt när jag är hemma på helgerna, vi mest tittar på TV och sover och tydligen verkar jag inte kunna sova riktigt heller då jag är uppe redan vid 5 på helgdagarna också. Idag hoppas jag på lite mer uppehåll och lite mer ork till aktivitet. Som alltid får jag dåligt samvete och tycker inte att det var värt bullarna när jag nu inser att det är vägning på onsdag och veckans alla bonusar och lite till åt jag upp på bara några timmar.
Måndag och nya tag...
Jag har ikväll bokat ett spinningpass och väskan står i bilen och väntar. Frukosten fungerade bra och jag har med mig en en lunchlåda och kommer säkrt få äta middag innan jag åker och tränar.
Vart ingen ridning igår
mamma och hennes kille gjorde slut så fick åka till henne hon var helt förstörd. och jag lite med de passade så bra ihop och han är så snäll mega synd. Så nu behöver jag er mer än nånsin för nu total vägrar hon att hänga med på möten med mig och då behöver jag erat stöd.
Ska strax gå och handla, blir älg gryta med kantareller idag. 4,5 p sen har jag inte bestämt mig om det blir ris eller potatis
Väldigt tråkigt med din mamma... du får krama henne en gång extra. Vi gör vårt bästa vi som hänger här i tråden och nu mer än någonsin är det viktigt att du själv är aktiv här och verkligen ser till att gå på dina möten! Sök stöd där av konsulenten och de andra medlemmarna - de har säkert bra tips.
Jag vet itne om det känns otrevligt men försök tänka att bara för att din mammas värld rasar samman - ska hon få dra ner dig också? Hon behöver nog ett starkt stöd så låt dig inte dras med i hennes depp utan försök vara positiv.
Lycka till!
Åh, vad synd jag tycker om er båda. Det är ju så viktigt med stöd från de man har nära.
Den där grytan lät inte helt fel:) Är det ett recept du kan tänka dig att lägga ut här?!
Själv har jag precis tränat och det är ju alltid bra för vågen :) Ska käka lite känckebröd nu, vilket är nyttigt.